100 yıllık tanıtıma bedel

Güncelleme Tarihi:

100 yıllık tanıtıma bedel
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2005 01:38

Formula 1 İstanbul ile Türkiye tarihinin en büyük tanıtımını da yapacak. 3 gün boyunca 203 TV kanalı ile 2.5 milyar kişiye ulaşacak olan Formula 1 İstanbul’un uluslararası reklam tarifelerine göre tanıtım değeri 10 milyar dolara ulaşacak. Bu da yıllık tanıtım bütçesi 100 milyon dolar olan Türkiye için 100 yıllık tanıtıma bedel bir rakamı ifade ediyor.

SON dönemde Eurovision ve Şampiyonlar Ligi Finali gibi uluslararası dev organizasyonlara ev sahipliği yaparak dikkatleri çeken İstanbul, bugün başlayan Formula 1 ile ismini 2.5 milyar kişinin beynine kazıyacak. 133’ü canlı olmak üzere toplam 203 TV kanalında yayınlanacak Formula 1 yarışı, İstanbul’un dünya çapında parasal değeri 10 milyar doları bulan tanıtımının yapılmasını sağlayacak. Türkiye’nin yıllık tanıtım bütçesinin 100 milyon dolar olduğu dikkate alındığında, Formula 1 ile yapılacak tanıtım değeri 100 yıllık tanıtım harcamasına bedel düzeye çıkıyor. İstanbul, Euorovision, Şampiyonlar Ligi Finali ve Formula 1 ile bir yılda 17 milyar dolara bedel bir uluslararası tanıtım yapmış olacak.

7 YILDA 70 MİLYAR DOLAR:

Dünyanın en büyük motorsporları organizasyonu olan Formula 1, İstanbul’a 2.2 milyar dolarlık tanıtıma bedel Eurovision ve 5.5 milyar dolarlık tanıtıma bedel Şampiyonlar Ligi finalinin çok üzerinde bir katkı sağlayacak. Formula 1’in her yıl yapılacağı da göz önüne alındığında Türkiye’ye sadece tanıtım olarak 7 yıllık kontrat baz alındığında 70 milyar dolarlık bir katkı sağlayacak.

EN BÜYÜK TANITIM:

Bugün ısınma turlarıyla başlayan, yarın sıralama turları, pazar günü de büyük yarışın gerçekleşmesiyle devam edecek 3 günlük Formula 1 organizasyonu, hem İstanbul hem de Türkiye için çok önemli bir tanıtım şansı yaratıyor. Gerek Türkiye ve İstanbul logaları gerekse pilotların ve takımların yaptıkları röportajlarda hem İstanbul ve Türkiye ismi geçecek. Ayrıca yarışlar öncesinde yabancı basında çıkan Türkiye ve İstanbul haberlerinin de tanıtıma büyük katkısı olacak.

ŞAMPİYONLAR LİGİ’Nİ KATLAYACAK:

İstanbul, geçen yıl Eurovision Şarkı Yarışması’nın finaline ev sahipliği yaparak tüm otoritelerden geçer not almıştı. 41 ülkeden 100 milyonun üzerinde kişinin canlı olarak seyrettiği yarışmayla Türkiye’nin ve İstanbul’un 2.2 milyar dolarlık tanıtımı gerçekleşmişti. Mayıs ayında İstanbul Olimpiyat Stadı’nda gerçekleşen ve penaltılarla birlikte 130 dakikanın üzerinde canlı olarak yayınlanan Avrupa Şampiyonlar Ligi finali ise İstanbul’un 5.5 milyar dolarlık parasal büyüklüğe bedel tanıtım yapmış oldu.

Formula 1 pilotların formaları Türkiye’den

FORMULA 1’de BMW, Ferrari, Renault F1 ve Sauber takımlarının pilotları, bir Türk tekstil şirketinin ürettiği giysilerle boy gösteriyorlar. Bu takımların sponsorluğunu yapan Puma adına, ülkemizde üretilen giysiler bütün dünyaya ihraç ediliyor. Sporcuların kullandığı giysiler aynı zamanda pazarlanarak, binlerce kişinin bu giysileri alması sağlanıyor. İmteks Formula 1 için, bu takımlar adına 284 bin adet üretim gerçekleştirerek ihraç etti. Bu üretimin dağılımı; 225 bin adet Ferrari, 53 bin adet BMW, 2 bin 500 adet Renault F1 ve 3 bin 500 adet Sauber takımları adına gerçekleşti. İmteks Genel Müdürü Abdurrahman Kansu, Ferrari, Renault, BMW gibi takımların taraftar ve pilot formalarını 1 yıldır ürettiklerini söyledi. Puma aracılığıyla 1 yılda 300 bin adet formayı üreterek dünyanın her tarafına ihraç ettiklerini belirten Kansu, ‘Bu formalar sezon başından bu yana bütün dünyada satılıyor. Bu durum İmteks ve ülkemiz açısından haklı bir gurur kaynağı. Bu üretimlerde çeşitli pamuklu kumaştan ileri teknoloji içeren bir çok farklı materyal kullanıldı’ dedi.

Brisa’ya 190 milyon dolarlık yatırım

SABANCI
Holding ve Japon lastik devi Bridgestone’un ortaklığı olan lastik üreticisi Brisa, 190 milyon dolarlık yatırımla üretim tesislerinde kapasite artırımına gidiyor. Bridgestone’la ortaklıklarının 1988’de başladığını ve kısa sürede büyüdüğünü belirten Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, satışlarını 7 kat, pazar paylarını da 5 kat artırdıklarını söyledi. 21 Eylül’de Başbakan Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla açılması amaçlanan Brisa’nın ek üretim tesisleriyle halen yıllık 6.5 milyon adet olan lastik üretimi 10 milyon adede çıkacak.

F1’de yemekler Divan’dan

DİVAN
Grubu, 2005 Formula 1TM Turkish Grand Prix’inin izleyici yiyecek ve içecek tedarikçisi Divan Grubu seçildi. 19, 20 ve 21 Ağustos tarihlerinde İstanbul Park Pisti’nde gerçekleşecek yarışlarda Divan Grubu, izleyicilere toplam 22 servis istasyonunda hizmet verecek. 2005 Formula 1TM Turkish Grand Prix’de, 300 Divan personeli servis sağlayacak.

Schumacher: F1 yatırımı turizmle geri döner

FORMULA 1’in yaşayan efsanesi ve son dünya şampiyonu Michael Schumacher, İstanbul’da düzenlenecek yarışın Türk turizmine büyük katkı sağlayacağını belirterek, ‘İnsanlar benim burada gördüğüm güzellikleri televizyon aracılığıyla izleyecekler. Bu, Türkiye’nin tanıtımı açısından çok önemli olacak’ dedi. Alman pilot, dün Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş ve Ferrari’ye lastik sağlayan Bridgestone’un teknik yetkilileriyle birlikte düzenlenen basın toplantısına katıldı. Schumacher, ‘Ben Alman kanallarından biliyorum. Formula 1 sırasında yalnızca pisti değil, yarışa ev sahipliği yapan ülkenin güzelliklerini de gösteriyorlar. Daha önce İstanbul’a gelmeyi düşünmemiş kişiler için burada güzellikler var. Başka ülkeler de Formula 1’e yatırım yaptılar ve başarılı oldular. Sizin fırsatlarınıza ve turistlere sunacağınız şeylere bakınca, bu konuda başarılı olacağınıza inanıyorum’ diye konuştu.

Türkiye’ye ikinci defa geldiğini de hatırlatan Michael Schumacher, ilk gelişinde İstanbul’un tadını çıkaramadığını, ancak önceki gece eşiyle birlikte mehtaba karşı yediği akşam yemeğinden büyük zevk aldığını dile getirdi.

SABANCI ZATEN FORMULA’DA:

Güler Sabancı da, Bridgestone’un 1997’den beri lastik sağladığı Formula 1 aracılığıyla dünyanın gözünün 3 gün boyunca Türkiye’de olacağını söyledi. Türkiye Grand Prix’sine neden sponsor olmadıkları konusunda bir soruya da yanıt veren Sabancı, ‘Biz, Formula 1 ana sponsorlarından Bridgestone’la olan ortaklığımızdan dolayı bu organizasyonun bir parçasıyız’ diye konuştu.

Lastiklere ilgim Prost’u şaşırtmıştı

SABANCI
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, daha önce hiç Formula 1 yarışı seyretmediğini, ancak eski dünya şampiyonu Alain Prost’la tanıştığını hatırlattı. Sabancı, ‘Ben 27 yıllık kariyerine lastikle başlayan ve lastikle devam eden biriyim. Prost’a lastiklerini sormuştum. O da, ‘İlk kez hobisi lastik olan bir hanımefendiyle tanışıyorum’ demişti’ diye konuştu.

Bilet satışları 74 bine ulaştı

ŞİMDİYE kadar satılan Formula 1 bileti sayısı 74 bin adete ulaştı. 25 bin kapasiteli ana tribünde yer alan Super Gold ve Gold biletler neredeyse tükendi. Fiyatları 250-350 Euro arasında değişen bu biletlerin 24 bin adetten fazlası satın alındı. Böylece, Formula 1 yarışları için en fazla ilgi en pahalı biletlere oldu. Ana tribündeki biletlerin neredeyse tamamının satılmış olmasında firmaların yaptıkları alımlar da etkili oldu. Toplam adedi 54 bini bulan Silver ve Bronz biletlerin ise 30 bin adedi satıldı. Kombine fiyatları 220 ile 130 Euro arasında değişen bu biletlere olan talebin bugün daha da artması bekleniyor. 60 bin kapasiteli açık alandan ise yaklaşık olarak 20 bin bilet satışı gerçekleşti. Böylece, 80 Euro’luk fiyatla en ucuz kombine bilet olan açık alanın 3’te 1’i tükendi. Toplamda 74 bin adedi bulan bilet satışlarının 20 bini ise yabancılara yapıldı. Toplam tribün kapasitesi 79 bin seyirci olan İstanbul Park pistindeki yarışlar için Super Gold, Gold, Silver ve Bronz olmak üzere 54 bin tribün bileti satıldı. Alper YOLDAŞ

İTO: Karaborsaya düşen bilet yok

FORMULA 1 Dünya Şampiyonası’nın 14. ayağını oluşturan Türkiye Grand Prix’si öncesi geri sayım sürerken, yarışseverlerin karaborsa bilet söylentilerine rağbet etmemesi istendi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, yarışın başlangıç ve bitiş çizgisine en yakın tribüne ait Süper Gold biletlerinin karaborsada satıldığı haberlerinin gerçeği yansıtmadığını belirterek, ‘Karaborsa söylentilerine rağbet etmeyin’ dedi.

Ferrari’de talebi karşılayamıyoruz

FİYATLARI
400 bin Euro’yu bulan Ferrari otomobillere gelen talep, Ferrari’nin Türkiye’ye ayırdığı kontenjanı iki kat artırmasına neden oldu. Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, ‘Ferrari olarak Türkiye’deki en büyük sıkıntımız talebi karşılayacak kadar aracımızın olmaması’ dedi. Kurdukları FerMas Oto Ticaret A.Ş. ile dünyaca ünlü lüks spor otomobil markaları Ferrari ve Maserati’nin Türkiye temsilcisi olduklarını belirten Altavilla, Türkiye pazarına güvendiklerini söyledi. Altavilla, Ferrari markasıyla ilgili olarak da Türkiye’deki en büyük sorunlarının gelen talebi karşılayamamak olduğunu vurgulayarak, ‘İtalya’dan önümüzdeki yıl için 15 araçlık bir kontejyan alabildik. Oysa, Ferrari’ye olan talep bunun iki katından fazla. Sırada bekleyen birçok müşteri var. Maalesef hepsinin beklentisini şu an için karşılayamıyoruz’ diye konuştu. Altavilla, ‘Türkiye olgun bir pazar ve lüks spor otomobillere önemli oranda bir ilgi söz konusu. Dolayısıyla, tüketici Ferrari markasını çok iyi tanıyor’ dedi.

Maserati modellerinin anahtar teslim satış fiyatları 160 ile 170 bin Euro arasında değişiyor. İtalyan’ın en ünlü markası Ferrari’de ise bu rakam 268 bin Euro’dan başlayıp 400 bin Euro’ya ulaşıyor. Halen Türkiye’de trafiğe kayıtlı 100 adet Ferrari ve 150 adet Maserati bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!