Ekonomi basınında Avrupa meydan savaşı

Hürriyet Haber
09.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ekonomi dünyasının iki etkin gazetesi Wall Street Journal (WSJ) ile Financial Times (FT), büyük bir rekabete girdi. WSJ, Avrupalı okuyucuları için başlığını ve görüntüsünü değiştirdi. FT ise, gazetenin Almanca nüshasını yayınlamaya hazırlanıyor.

EKONOMİ ve finans çevrelerinin en etkili 2 gazetesi Amerikan kökenli Wall Street Journal (WSJ) ile Avrupa kökenli Financial Times (FT) kıran kırana bir rekabete girdi. WSJ, Avrupalı okuyucuları için başlığını ve görüntüsünü değiştirip fiyatını düşürdü, internet sitesini de bedava okumaya açtı. FT, WSJ'nin Avrupa hamlesine anında cevap verdi ve gazetenin Almanca nüshasını yayınlayacağını açıkladı.

İki ekonomi gazetesi arasındaki savaş, FT'nin Amerika'da güç kazanmaya başlamasıyla patlak verdi. FT, iki yılda ABD'deki tirajını üçe katlayarak 100 binin üstüne çıktı. FT'nin tüm dünya çapındaki tirajı ise 441 bine ulaştı. FT, WSJ'ye göre Avrupa'da daha etkin. WSJ'nin dünya çapındaki tirajı her ne kadar 2.37 milyon olsa da Amerikan ekonomi gazetesi Avrupa'da sadece 83 bin satıyor. FT'ın Avrupa tirajı ise 323 bin. FT, İngiltere'de 188 bin adet satarken, WSJ'nin tirajı sadece 16 bin. WSJ, FT'ın önünü kesebilmek için büyük bir Avrupa atağı başlattı. WSJ, 2003 yılında global tirajının 3 milyona çıkarma kararı aldı. WSJ, görüntüsünü ve içeriğini değiştirerek Avrupa'da hamle yaptı. ‘The Wall Street Journal Europa’ adı verilen WSJ'nin Avrupa baskısı önceki gün hayata geçti. Avrupa baskısı, ABD'de yayınlanana oranla biraz daha renkli. Gazete siyah başlığını Avrupa'da mavi basacak, ayrıca kolonlar halindeki görüntüsünü terkederek renkli baskıya geçti. WSJ'ın ayrıca Amerikalı okuyucular için yayınladığı ‘teknoloji’ ve ‘yeni ekonomi’ bölümlerini de Avrupa baskısında ‘networking’ başlığı altında birleştirdi ve gazetenin eki haline getirdi. WSJ yeni atılımı için halen Avrupa ülklerinde çalışan 80 muhabirine 14 muhabir daha ekleme kararı aldı.

ONLINE SAVAŞ

WSJ'nin en büyük rakibi Financial Times (FT), derhal karşı bir atak başlatarak Alman finans çevrelerine hitap etmek üzere gazetenin Almanca baskısını yapacaklarını duyurdu. Gazete, bu amaçla 120 gazeteciyle anlaşma yaptı. Ayrıca iki gazetenin İnternet'teki tiraj rekabeti de sürüyor. WSJ'nin internet sitesi paralı, FT'nin ise bedava. Ancak WSF'nin internette ayda toplam 69 milyon sayfası okunuyor, FT'nin ise 21 milyon. WSJ.com'un 375 bin paralı abonesi var ve geçen yıl dijital yayıncılıktan 30.4 milyon dolar gelir elde etti. FT.com'um geliri ise 9.9 milyon dolar da kaldı.

DIŞ HABERLER SERVİSİ

Ekonomi gazeteleri

ne kadar satıyor?

FT WSJ

ABD 100.000 1.800.000

Avrupa 323.000 83.000

Diğer 18.000 487.000

TOPLAM 441.000 2.370.000

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı