iPad, ekonomik iyileşmenin yeni göstergesi oldu

Güncelleme Tarihi:

iPad, ekonomik iyileşmenin yeni göstergesi oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2011 13:08

Apple, son günlerde gündeme CEO’su Steve Jobs’ın sağlık sorunları nedeniyle görevine bir süre ara vereceği haberleriyle gelse de yatırımcılar için çok daha önemli bir detay olan iPad satın alan şirketlerin sayısındaki artış, gözden kaçtı. Uzmanlar, bu artışı ekonomideki toparlanmanın yeni göstergesi olarak kabul ediyor.

Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor     
Haberin Devamı

                 

Apple’ın finansal işlerinden sorumlu genel müdürü Peter Oppenheimer, şirketlerin son dönemde, popüler ürünleri iPad satın alımlarını inanılmaz oranda artırdığını söyledi.

 

Çekici tasarım ve özellikleriyle Apple ürünleri, artık Wells Fargo, Archer Daniels Midland, DuPont gibi şirketler tarafından kullanılıyor.

 

ABD’deki fiyatı 500 doların üzerine çıkan iPad’ler, şirketlerin kasalarında tutukları rekor seviyedeki nakitleri harcamaya başladıklarının bir göstergesi olarak kabul ediliyor.

 

Haberin Devamı

TOPARLANMAYI TETİKLEYEBİLİR

Bu eğilimin hızını koruması durumunda, tüketicilerin bugüne kadar başaramadığını şirketler yapıp, güçlü bir ekonomik iyileşmeyi tetikleyebilir.

 

Bu durum, ABD’nin gösterge endekslerinden S&P 500’ün üst üste üçüncü yılında da çift haneli yükselişlere imza atmasını sağlayabilir.

 

En son böyle bir yükseliş 1990’lı yılların sonunda, teknoloji şirketlerinin hisselerinin aşırı derecede ilgi çektiği dönemde görülmüştü.

 

ABD merkezli yatırım danışmanlığı şirketi PNC Asset Management’in başstratejisti Bill Stone, “Şirketler uzun zamandır, yapmaları gerekenden daha az harcamaya yapıyor. Bu yıl ekonomik büyüme için daha hareketli geçecek” dedi.

 

Bank of America analistlerinden David Bianco ise, şirketlerin harcamalarını artırmasının en çok finans, teknoloji ve enerji sektörüne fayda sağlayacağını belirtti.

 

Her bir sektörün bu yıl yüzde 3’lük büyümeye imza atması ve bu yükselişin de S&P 500’deki yukarı yönlü hareketi tetiklemesi bekleniyor.

 

Haberin Devamı

TÜKETİCİ DEĞİL İŞ DÜNYASI DESTEKLEYECEK

Diğer yandan, ABD’de oteller, perakende şirketleri ve otomobil üreticileri gibi tüketici harcamalarına bağlı sektörlerin, 2008’deki küresel finans krizinin ardından, son iki yılda oldukça başarılı performanslar sergilediği görüldü.

 

Şu anda piyasada bekledikleri büyüme hedefine ulaşamayan bu şirketler, tüketici kaynaklı bir iyileşme dalgası için umutlanılmaması gerektiğine dikkat çekti.

 

Piyasa analizleri yapan LPL Financial şirketinin uzmanlarından Jeffrey Kleintop, “Tüketicilerin hızlı bir harcama artışını kaldıracak kadar parası yok” dedi.

 

Kleintop, iş dünyasının yapacağı harcamaların, büyümeyi canlandırıp, istihdam artışına zemin hazırlayacağına dikkat çekti.

 

Haberin Devamı

*Bu yazı CNBC.com’da “Newest Economic Indicator: Companies Are Buying iPads” başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

 

EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                

EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

http://twitter.com/HurriyetEkonet   

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!