Gündem Haberleri, Son Dakika, Haberler

GÜNDEM

    Ehliyet yenileme işlemi için gerekli belgeler nelerdir? Ehliyet yenileme ücreti nereye yatırılır?

    23 Şubat 2016 - 17:35Son Güncelleme : 24 Şubat 2016 - 09:29

    2016 senesi ile beraber ehliyetlerde de bazı değişiklikler yapıldı. Yeni çipli kimlikler gibi ehliyetler de yenilendi. Yeni ehliyet alacaklar veya ehliyetini yenileyecek olanlar ise kafalarında bazı soru işaretleriyle yeni ehliyet almak için EGM tarafından sunulan randevu sistemine rotalarını çevirdiler. Ancak yeni ehliyetlerle alakalı yine de merak edilen bir çok şey var. Peki, ehliyet yenilemek için gerekli olan evraklar nelerdir? Ehliyet yenileme ücreti ne kadardır? Ne zamana kadar ehliyet yenilemesi yapılmalı? Tüm detaylar haberimizde...

    Ehliyetlerin Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak düzenlenmesiyle beraber 1 Ocak tarihinden itibaren yeni ehliyet alacaklar veya ehliyet yenileyecek olan vatandaşlar Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) tarafından oluşturulan sürücü randevu sistemi üzerinden randevu almak zorunda. Aynı zamanda ehliyet yenilemesi yapacak olan vatandaşların ise 31 Aralık 2020 tarihine kadar zamanları var.

    EHLİYET YENİLEME RANDEVUSU NASIL ALINIR?

    Artık online olarak gerçekleştirilecek olan ehliyet işlemleri için Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hizmete sunulan ‘surucurandevu.egm.gov.tr’ web sitesinin kullanılması gerekmektedir. Sürücü Belgesi Randevu Sistemi ana sayfasında bulunan ‘Randevu Al’ butonuna tıklayan vatandaşların önüne 3 seçenek gelecektir (Eski sürücü belgesi yenileme – İlk defa sürücü belgesi müracaatı – Yabancı belge dönüştürme).

    Seçeneklerden herhangi birinin seçilmesinin ardından sistem tarafından Sürücü Belgesi Bilgileri, Kişisel Bilgiler, Randevu Bilgileri istenecektir. Bu bilgilerin girilmesinin ardından randevu almak isteyen vatandaşların e-posta adresini girmesi ve maile gelen bağlantıyı onaylaması gerekmektedir. Böylelikle istenen tarih ve saate randevu alma işlemi tamamlanmış olur. Randevu alan vatandaşların daha sonra istenen belgeleri hazırlamaları ve randevu tarihinde hazırlanan belgelerle gitmeleri gerekmektedir.

    SÜRÜCÜ BELGESİ İÇİN İSTENEN BELGELER

    Yeni ehliyetler için istenen belgeler aşağıdaki gibidir;

    İlk müracaat için gerekli belgeler;

    -Sürücü Belgesi Dosyası

    -Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği

    -Motorlu Taşıt Sürücü Sertifikası

    -Sürücü Sağlık Raporu

    -Sürücü belgesi harcı, sürücü belgesi değerli kağıt bedeli ve sürücü belgesi hizmet (vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya anlaşmalı bankalara yatırıldığına dair makbuz

    -2 adet fotoğraf (5x6 ebatında arka fon beyaz olacak şekilde biometrik bir vesikalık fotoğraf)

    -Kan Grubunu belirtir belge veya yazılı beyan

    Yenileme / Değiştirme için gerekli belgeler;

    -Eski sürücü belgesi

    -Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği

    -Sürücü sağlık raporu

    -15 TL (13 TL değerli kağıt bedeli, 2 TL vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya bankalara yatırıldığına dair makbuz

    -2 adet fotoğraf (5x6 ebadında arka fon beyaz olacak şekilde biyometrik bir vesikalık fotoğraf)

    -Kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan.

    Yıpranma veya kayıp nedeniyle yenileme için gerekli belgeler;

    -Eski sürücü belgesi

    -Nüfus cüzdanı, Pasaport veya Avukatlık Kimliği

    -Sürücü sağlık raporu

    -15 TL (13 TL değerli kağıt bedeli, 2 TL vakıf payı) bedelinin vergi dairelerine veya bankalara yatırıldığına dair makbuz

    -2 adet fotoğraf (5x6 ebadında arka fon beyaz olacak şekilde biyometrik bir vesikalık fotoğraf)

    -Kan grubunu belirtir belge veya yazılı beyan.

    EHLİYET YENİLEME HARCI NE KADAR?

    Ehliyet yenileyecek olan vatandaşlar için belirlenen harç bedeli 15 TL’dir. Ancak bu 15 TL’nin 13 TL’si kart bedeli olarak alınmakta olup Maliye Bakanlığı ile anlaşmalı olan bankalara yatırılıyor. Kalan 2 TL değerindeki sürücü belgesi hizmet bedeli ise Vakıf bankalarına yatırılması gerekiyor. Ancak bazı bankalar 15 TL’nin tamamını da kabul ediyorlar. İşte harcın tamamını kabul eden bankalar ve sadece kart bedelini kabul eden bankalar;

    Maliye Bakanlığı ve Vakıf anlaşması olan bankalar;

    Akbank

    Aktif Yatırım Bankası

    Albaraka Türk Katılım

    Bankası Anadolubank

    Finansbank

    ING Bank Kuveyt Türk

    Katılım Bankası

    Şekerbank

    Tekstilbank

    Türkiye Finans Katılım Bankası

    Halk Bankası Vakıflar Bankası

    Türk Ekonomi Bankası (TEB)

     

    Sadece Maliye Bakanlığı ile anlaşmalı olan bankalar;

    Ziraat Bankası

    Türkiye İş Bankası

    Yapı ve Kredi Bankası

    Garanti Bankası

    HSBC Denizbank

    Citibank Ziraat Katılım Bankası

    Alternatifbank

    Arap Türk Bankası

    Burgan Bank

    Fibabanka

    Odea bank A.Ş.

    Turkishbank

    Turkland Bank

    EHLİYETLER ARTIK NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN VERİLECEK

    Meclis’te bekleyen yeni yasa tasarısı ile beraber ehliyet verme işlemlerinin 1 sene içinde EGM yetkisinden alınarak nüfus müdürlüklerine devredileceği bilgisi verildi. Ancak eğer hükümet isterse bu süreyi uzatabilecek.

    Her sene binlerce kişi ehliyet alabilmek için sınavlara giriyor. Bilgi birikimi ve araç kullanımıyla alakalı seviyesini kanıtlayan kişiler ehliyet almaya hak kazanıyor.

     

    Sayfa Başı
    HaberlerSeyahatdizifragmanGezginsonbaharrotalarisonbaharcesur ve güzelcesur ve güzel 6. bölüm fragmanı