ANKARA HABERLERİ

Eğitimin kanayan yarasına pansuman

Miray YILMAZ
30.11.2008 - 00:00 |Son Güncelleme :

Pursaklar’daki ilköğretim okullarında özel eğitime ihtiyacı olan öğrencileri belirlemeye ve bu öğrencilerin öğretmen ve ailelerini bilgilendirmeye yönelik bir çalışma başlatıldı.

Miray YILMAZ

PURSAKLAR İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün izni ile Mavi Denizim, Paksoy ve Martı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerince hazırlanan ihtiyaç Analiz Formları özel eğitime ihtiyacı olan çocukları belirlemek üzere okullara dağıtıldı.

Okullara kontrol listeleri gönderip bütün ihtiyacı olan çocuklara ulaşacaklarını belirten Mavi Denizim Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Sorumlu Müdürü Sunaz Tümer şöyle konuştu: "Burada önemli olan nokta tüm kurumların birlikte çalışması. Her ay kurum yetkilileri ve İlçe Milli Eğitim Müdürü ile toplantı düzenleyip gelişmeler üzerine tartışıyoruz. Rehabilitasyon merkezleri arasında birbirini karalamaya çalışan ve etik davranmayanlar var. Biz birbirimize destek olmaya karar verdik çünkü aynı alanda hizmet veriyoruz. Bu eğitime kaynaştırma öğrencilerinin daha çok ihtiyacı var."

Halk dilinde bilgi

Okulda öğretmenlerin eksikliğini en çok duydukları noktanın Bireysel Eğitim Planı (BEP) olduğunu ifade eden çocuk gelişimi uzmanı Gülnaz Paksoy da, "Her kişiye bir BEP hazırlanır. Bunun için de veli, rehber öğretmen, sınıf öğretmeni ve bu alanda uzman olan bir kişinin bulunduğu bir kurul oluşturulur. Yazılı kaynak çok fazla. Ancak bizim yapmak istediğimiz bu bilgileri halk diline aktarıp kolaylaştırmak. Her okulla tek tek görüşüp öğretmenleri bilgilendiriyoruz. Çünkü öğretmenlerin sınıf içindeki tavrı normal bir öğrenciyi sorunlu yapabileceği gibi tam tersi de mümkün" dedi.

Özel eğitim kültürü

Amaçlarının Pursaklar’da özel eğitim bilinci ve sorumluluk oluşturmak olduğunu vurgulayan İlçe Milli Eğitim Müdürü Yaşar Ertuğrul, "Rehabilitasyon merkezleri özel eğitim kültürünü oluşturmak için temel birimler. Bir anlamda müşavirlik hizmeti veriyoruz. Öğretmenleri ve velileri eğiterek dolaylı yoldan çocuğa faydalı olmaya çalışıyoruz. Anne babalar ve öğretmenler otistik bir çocuk sinir krizi geçirdiğinde nasıl davranacaklarını bilmiyorlar" dedi. Özel eğitim gerektiren çocukları ayırmanın çok sakıncalı ve insanlık dışı olduğunu ifade eden Ertuğrul şöyle konuştu:

"Onları da aramıza almalıyız ki model alıp davranış biçimlerini geliştirsinler. Birlikte yaşayacakları kaynaşacakları ve akademik başarılarını artıracakları bir ortam oluşturmak istiyoruz. Mesela tersten kaynaştırma modeli Türkiye’de ilk kez Ankara Kemal Yurtbilir Okulu’nda uygulandı. Özürlü çocukların okuduğu okullara normal çocuklar gönderildi. Ve bu okulumuz geçen sene Türkiye’deki en kaliteli okul seçildi."

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Eğitimin kanayan yarasına pansuman haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

21 Ocak 2020, Salı
  • İmsak
    06:31
  • Güneş
    07:59
  • Öğle
    13:05
  • İkindi
    15:38
  • Akşam
    18:00
  • Yatsı
    19:23
Sayfa Başı