Eğitimde Roman açılımı

Güncelleme Tarihi:

Eğitimde Roman açılımı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2010 13:02

SAMSUN'un Canik İlçesi'nde 514 öğrencisi bulunan Emrullah Efendi İlköğretim Okulu'nda eğitim- öğretim gören 254 Roman öğrencinin büyük çoğunluğunun derslere girmemesi üzerine, sorunu çözmek isteyen okul yönetimi ilginç bir yönteme başvurdu. Okul bünyesinde mehter takımı ve Türk Sanat Müziği korosu oluşturuldu, müziğe düşkünlükleriyle bilinen Roman öğrenciler okula ve derslerine bağlandı. Okuldaki devam oranın yüzde 90'ın üstüne çıktığını belirten Müdür Kemal Akın, “Öğrencilerimiz okula gelmiyordu. Şimdi müzik sevgisi nedeniyle okuldan ayrılmıyorlar” dedi.

Haberin Devamı

MÜZİKLE BAŞARIYI YAKALADILAR

Hükümetin Romanlar'a yönelik başlattığı açılımla ilgili çalışmaları sürerken, Samsun'daki eğitimciler de müziğe düşkünlükleriyle tanınan Roman çocukları okula bağlamak için başarılı bir çalışmanın altına imza attı. Merkez Canik İlçesi'ndeki Emrullah Efendi İlköğretim Okulu'nda eğitim- öğretim gören öğrencilerin geçen 2008- 2009 eğitim- öğretim yılında hemen hemen yarısının devamsızlık yapması, bunların hepsinin de Roman olması, okul yöneticilerini ve öğretmenleri harekete geçirdi. 2009- 2010 eğitim- öğretim yılı başında Roman öğrencileri okulla barıştırmanın en güzel yolunun ‘müzik’ten geçtiğini düşünen eğitimciler, enstrümanların da çocuklar tarafından çalınacağı mehter takımı ve Türk Sanat Müziği korosu oluşturma kararı aldı.

KAYMAKAMLIK'TAN DESTEK

Okul yöneticileri bu projeyi uygulayabilmek için Canik Kaymakamlığı'na başvurdu. Projeyi uygulanabilir bulan Kaymakamlık da kendi bütçesinden, müzik çalışmaları için zurna, davul, zil, nakkare, org, kanun, bateri gibi müzik aletleri satın aldı ve bunları Emrullah Efendi İlköğretim Okulu'na teslim etti.
Ardından öğretmenleri tek tek ailerle ve devamsızlık yapan öğrencilerle görüştü ve yapılacak müzik çalışmalarını anlattı. Heyecanlanan öğrenciler, bir an önce bir enstrüman seçip çalmak veya koroda yer almak istedi ve okula gelmeye başladı. Mehter takımı ve sanat müziği korosunun çalışmalarını da Görsel Sanatlar öğretmeni Süleyman Yıldırım yürütmeye başladı. Yıldırım, müzikle çocukların hemen hemen hepsinin okula gelmeye başladıklarını görünce şaşırdı.

ÖNCE DAVUL- ZURNA, SONRA DERS

Bu eğitim yılı başından itibaren müzik çalışmaları nedeniyle artık devamsızlık yapmayan Öğrenciler, hem müzik çalışmalarına katılıyor, hem de diğer derslere girerek eğitimlerini başarıyla sürdürüyor.

Mehter takımı ve Türk Sanat Müziği korosunun çalışmalarını yürüten Görsel Sanatlar öğretmeni Süleyman Yıldırım da müzikle çocukların okula gelmelerini sağladıklarını söyledi. Çalışmanın başarıya ulaştığını belirten Yıldırım, “Çocuklarımız şimdi derslerini aksatmıyor. Bu çalışma sayesinde öğrencilerimiz çok iyi seviyeye ulaştı. Özellikle mehter takımımız verdiği 4 konserle takdir topladı” dedi.

Çocukların müziğe düşkünlüklerinin dikkat çektiğini kaydeden Süleyman Yıldırım, öğrencilerin verdikleri konserlerle kendilerine olan güvenlerinin de arttığını söyledi.

‘MÜZİK ONLARIN HAYATLARININ BİR PARÇASI’

Okulun, Romanlar'ın çoğunlukta yaşadığı mahallede bulunduğunu belirten Müdür Kemal Akın ise “Bu çocuklarımız derslere girmiyorlardı. Okul yerine dışarda geziyor, bazıları da çalışıyordu. Müzik onların hayatlarının bir parçası. Bu şekilde hem diğer derslere katılıyor hem de müzik alanında da eğitim alıyorlar. Kendilerini de geliştiriyorlar. Bu çalışma sonrasında Samsun’da mehter takımı bulunan tek okul da biz olduk. Okuldaki devam oranı da her zaman yüzde 90'ın üzerinde bu eğitim yılında” diye konuştu.

7'nci sınıf öğrencisi 14 yaşındaki Hamza Yarar, daha önce okula pek gelmek istemediğini, ancak müzik çalışmalarıyla okula bakış açısının değiştiğini söyledi. Hamza Yarar, “Mehter takımını duyunca okula geldim. Mehter takımına katıldım. Bu çalışmayla arkadaşlarımı, okulumu, derslerimi sevdim” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!