Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Eğitimde eşitsizlikle mücadele için OECD’den 3 öneri

    Önder ÖNDEŞ
    14.12.2017 - 22:15 | Son Güncelleme:

    OECD yeni raporunda, eğitimde eşitsizliği azaltmak için ülkelere üç öneride bulundu: Erken çocukluk eğitimine yatırım yapın, başarısız yoksul öğrencileri destekleyin ve yetişkinler için sürekli eğitim imkânı sağlayın. Raporda ‘Türkiye’de yoksul çocukların okul öncesi eğitime erişimi sorunlu’ vurgusu da var.

    Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), ‘Herkes için Eğitim Fırsatları’ raporunu yayınladı. Raporda sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı insanların geride kaldığı hatırlatılarak, ülkelerin eğitimde eşitliğe odaklanması gerektiği vurgulandı. OECD, ülkelere harekete geçmeleri için çağrıda bulunarak, özetle şu üç öneriyi yaptı:

    Eğitimde eşitsizlikle mücadele için OECD’den 3 öneri
    1- OKUL ÖNCESİNE YATIRIM

    Sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı çocuklar, okul öncesi eğitim merkezleri ve ev içi öğrenme ortamlarından yararlanamıyor. Okul öncesi eğitimin çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal becerilerinin gelişmesindeki etkileri birçok araştırmayla belirlendi. Bu, onların gelecekteki potansiyelleri için kritik önemde. Yoksul ailelere, çocuklarının ihtiyacı olan kaliteli okul öncesi eğitimi verilmeli. Ülkelerin önünde maliyet, okul öncesi eğitimle ilgili bilgi eksikliği, iyi eğitim kurumlarının azlığı ve eve uzak olması gibi engeller var. Türkiye, İrlanda, Şili ve Polonya yoksul çocukların okul öncesi eğitime erişimi konusunda çok başarılı değil.

    2- YOKSULA DESTEK

    Eşitsizliğin azaltılmasında diğer adım, yoksul olan başarısız öğrencileri desteklemek. Ülkeler öncelikle düşük performanslı öğrencileri tespit etmeli. Okulda öğrenciler arasında ayrım gözetme ve sınıflandırma da eşitsizliği sürdürüyor. Bu, çoğu zaman hem daha maliyetli oluyor, hem de diğer öğrencilerin başarısını artırmıyor. Dezavantajlı okullara da destek sunulmalı.

    3- SÜREKLİ EĞİTİM

    Okul öncesi eğitime yatırımda yaşanan sorunlar, bundan yeterince faydalanamayan çocuklar birer yetişkin olduğunda çözülmesi daha güç problemler doğuruyor. Birçok insan temel okuma ve sayısal becerileri edinmeden okulu yarıda bırakabiliyor. Bu, iş dünyasına adım attıklarında yetişkinlerin karşısına büyük engeller çıkarıyor. Temel becerilerinden yoksun olanlara, gelişim için sürekli eğitim imkânları sağlanmalı. Ayrıca dezavantajlı yetişkinler için istihdam şartları geliştirilmeli.

     

    Etiketler: gazetehaberleri , OECD , rapor
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı