GeriEğitim YKS için gün gün çalışma taktikleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

YKS için gün gün çalışma taktikleri

Hafta sonu, cumartesi ve pazar günleri hepimiz sınava uyanacağız. Birçok ülkenin nüfusundan bile fazla sayıdaki 2 milyonun üzerinde öğrenci bir hafta sonuna yayılan YKS’ye girecek. Sadece onlar mı sınava girecek olanlar? Bir ülke olarak hep birlikte YKS’ye girip çıkacağız. Pamuklara sardığımız çocuklarımızın üzülmesine veya sevinmesine tanık olacağız. Onlarla birlikte üzülüp sevineceğiz.

YKS için gün gün çalışma taktikleri

Sevgili anne ve babalar; sınava girecek olan çocuklarımız, onu dünyaya getirme kararı aldığımızda bize şu soru sorulsaydı: “Oğlunuz/kızınız 18 yaşına geldiğinde sınavda başarılı olamayıp üniversiteye giremeyecek, yine de dünyaya getirmek ister misiniz?”

Sağlıklı her anne babanın bu soruya cevabı sanırım, “evet” olacaktır. O halde sınava girecek olan oğlunuz ya da kızınız üzerinde bugüne kadar farkında olduğunuz ya da olmadığınız baskıyı azaltmak için onunla lütfen bu konuşmayı yapın. Sınav sonucu ne olursa olsun, 17 yıl önce verdiğiniz karardan dolayı asla ve asla pişman olmadığınızı ve de olmayacağınızı çocuklarınıza söyleyin.

Her anne baba gibi çocuğumuzun geleceğine yönelik kaygı duymamız, onların iyi bir geleceği olmasını istememizden daha doğal ne olabilir. Onların ulaşmasını istediğiniz bir hedefiniz de olabilir. Ancak şunu düşündük mü hiç? Bu hedef, oğlumuz ya da kızımızla birlikte ortaya koyduğumuz bir hedef mi? Yoksa kendi olmak isteyip de olamadığımız bir hedef mi? Hedefine ulaşamamış bir anne baba mıyız? O hedefe ulaşamamış olsanız bile, ulaştığınız hedeflerinizi düşündüğünüzde, yaşamın içinde tek bir hedefin değil birden fazla hedeflerin olduğunu göreceksiniz.

SINAVIN EĞLENCELİ YÖNÜNÜ YAKALAYIN
O halde bir sınavda başarılı olamadı diye, pamuklara sararak büyüttüğümüz, ateşlendiğinde gözümüzü kırpmadan başında beklediğimiz oğlumuz ya da kızımızı bu sınavdan dolayı suçlamaya hakkımız var mı? Çocuklarımızı suçlamak yerine, sınav cenderesine sokmadan da onların okul hayatlarının olabileceğini görebilmeliyiz. O halde şimdi anne babalar olarak bize düşen görev, sınavın bu kadar amacı dışında kullanılmadığı bir dünya için daha çok sorumluluk alacağımıza söz vermek olmalı.

Sevgili gençler; sınavdaki performansınız ne olursa olsun, anne babalarınız için siz, ifade edilmiş ya da edilmemiş en büyük değersiniz. Bu, sınavdan önce de böyledir ve sınavdan sonra da böyle olacak. YKS’ye giriyorsunuz. Sınavı bugüne kadar hiç eğlenceli bir gün olarak düşünmüş müydünüz? Düşünmediniz hiç kuşkusuz. Henüz fırsatı kaçırmış değilsiniz, bu kez bu gireceğiniz sınavın eğlenceli yönünü yakalayabilirsiniz. Sizlere eğlenceli bir sınav diliyoruz. İyi eğlenceler…

YENİ KONU ÖĞRENMEYİN
Şimdi gelelim YKS’ye bir hafta kala neler yapılacağına. Üniversite sınavına bir hafta süre kaldı. Hiç bilmediğiniz yeni konuları öğrenme, yeni problemler çözme ve bazı alıştırma stratejileri öğrenmek için yeterli zamanınız yok. Bu aşamada yeni konular öğrenmeye çalışmayın. Bu aşamada yapabileceğiniz şey, şu ana kadar öğrendiklerinizi pekiştirmek, kendinizi sınava hazırlamak ve gevşemek. İşte size son hafta gün gün neler yapabileceğinizle ilgili ipuçları:

Sınava 6 gün kala: Sınav günü sabah saat kaçta kalkmanız gerekiyorsa aynı saatte kalkmaya, kendinizi sınav günü olabilecek uyku düzenine alıştırmaya çalışın. Böylece sınav günü erken kalkmanız gerektiğinde kendinizi uykulu ve yorgun hissetmezsiniz. Bununla birlikte bir genç olarak bedeninizin yenilenmek için yeterli miktarda uykuya da ihtiyacı var. Ortalama sekiz saat uyumanız gerektiğini unutmayın. Uyku tutmasa bile yataktan çıkmayıp kendinizi dinlendirin.

Belirsizlik bireyleri rahatsız eder. Gireceğiniz okulu, sınav yerini ve oturacağınız sıra veya sandalyeyi önceden görün. Benzer ortamda, kütüphanede veya evde başından sonuna kadar sınavda uygulanacak zamanı da dikkate alarak bir deneme sınavı çözün. Burada amaç sınav süresinde değişik bölümler için ne kadar zaman harcayacağınızın alıştırmasını yapmak. Alıştığınız normal beslenme düzeninizi değiştirmeyin. Aşırı çay, kahve tüketmeyin. Uyarıcı hap veya zihin açıcı özellikleri olduğu söylenen enerji içeceklerini kullanmayın. Taze meyve ve sebze tüketin. Yediğiniz sağlıklı besinler sizin odaklanma ve düşünme süreçleriniz üzerinde de olumlu etkide bulunacaktır. Öğün atlamayın. Hazır yiyeceklerden uzak durun. Sabah 07.00’de uyanacaksanız en geç gece 23.00’te uyuyun.

SAĞLIKLI VE DENGELİ BESLENİN
5 gün kala: Sınav günü uyanacağınız saatte uyanacak şekilde kendinizi programlayın. Sağlıklı ve dengeli beslenin. Egzersiz yapmak zihinsel olarak kendinizi sınava hazır hissetmeniz için çok önemli. Gevşemiş ve egzersizle enerjisini kullanan bir bedende gerginlik ve kaygı aynı anda bulunmaz. Kendinizi güçlü hissetmeniz ve güvenmenizle egzersiz arasında olumlu bir ilişki bulunuyor. Bu egzersiz günde bir saati geçmemeli. Bedeninizi zorlayıcı ve sakatlanmaya yol açıcı nitelikte olmamalı. Uzun doğa yürüyüşleri yapabilirsiniz. Bir önceki deneme sınavının sorularını gözden geçirin. Soru alanlarını ve nerelerde hata yaptığınızı belirleyin. Burada amaç yeni konular öğrenmek değil daha önce öğrendiğiniz ancak istediğiniz zaman hatırlamakta güçlük çektiğiniz konuları gözden geçirmenizi sağlamak.

YANITLAMAKTA ZORLANDIĞINIZ SORULARI ÇÖZMEYE ÇALIŞIN
4 gün kala:  Sınav günü uyanacağınız saatte uyanacak şekilde kendinizi programlayın. Sağlıklı ve dengeli beslenin. Hafif bir egzersiz yapın. Sınav içindeki bölümlerde bulunan soruları verilen süre içinde yanıtlayıp yanıtlayamadığınızı gözden geçirin. Yanıtlamakta zorlandığınız soru tiplerini yanıtlayın, “yapamazsın”, “yine başarısız olacaksın” “ya başarısız olursam başkalarının yüzüne nasıl bakarım” şeklindeki iç konuşmalardan uzak durun. “Ben elimden gelenin en iyisini yapacağım”, “bakalım ne tür sorular gelecek”, “Çalıştım, başarabilirim” şeklinde olumlu iç konuşmaları tekrar edin. Puanlamanın nasıl yapılacağını gözden geçirin. Yanlışlar doğruları götüreceği için tüm soruları yanıtlamaya çalışmayın.

BİR DENEME SINAVI DAHA ÇÖZÜN
3 gün kala: Kendinizi sınav günü uyanacağınız saate programlayın. Sağlıklı ve dengeli beslenin. Hafif bir egzersiz yapın. Tekrar bir deneme sınavını sınav koşullarında alın. Fakat kendinizi tüketircesine çok fazla zorlamayın. Bu sınavda da yapamayacağınız zor sorular olduğunu unutmayın. Buradaki amacınız sınav konusunda alıştırma yapmak. Zihinsel olarak kendinizi hazırlamakla birlikte tüm zihinsel enerjinizi sınav gününe saklamanız gerektiğini unutmayın.

EĞLENCELİ ARKADAŞLARLA VAKİT GEÇİRİN
2 gün kala: Kendinizi sınav günü uyanacağınız saate programlayın. Sağlıklı ve dengeli beslenin. Hafif bir egzersiz yapın. Çok az bir süre için konuları gözden geçirin. Gevşeyin. Sizi güldürecek ve eğlendirecek film izleyin veya kitap okuyun. Eğlenceli arkadaşlarla vakit geçirin. Arkadaşlarınızla sınav hakkında konuşmayın. Sınav kaygısı bulaşıcıdır. Sınav yerine nasıl gidecekseniz o ulaşım aracını kullanarak bir alıştırma yapın. Böylece sınav günü için yaşayacağınız gerginliği ve geç kalma telaşını kontrol altına almış olursunuz. Sınava girişle ilgili kimlik ve sınava giriş belgelerinizi hazırlayın.

SINAV HAKKINDA KONUŞMAYIN
1 gün kala: Kendinizi sınav günü uyanacağınız saate programlayın. Sağlıklı ve dengeli beslenin. Hafif bir egzersiz yapın. Çok az bir süre için konuları gözden geçirin. Gevşeyin. Sizi güldürecek ve eğlendirecek film izleyin veya kitap okuyun. Eğlenceli arkadaşlarla vakit geçirin. Arkadaşlarınızla sınav hakkında konuşmayın. Sınav kaygısı bulaşıcıdır. Sınav yerine nasıl gidecekseniz o ulaşım aracını kullanarak bir alıştırma yapın. Böylece sınav günü için yaşayacağınız gerginliği ve geç kalma telaşını kontrol altına almış olursunuz.

KENDİNİZE GÜVENİN, BAŞARACIKSINIZ
Sınav günü: Alıştığınız saatte uyanın. Alıştığınız bir şekilde kahvaltı yapın. Yeni besinler denemeyin. Sınav binasına en az 30 dakika önce gidin. Kendinize güvenin, odaklanın ve sınavda eğlenmeye çalışın. Başaracaksınız.

PROF. DR. TUNCAY ERGENE KİMDİR?
Prof. Dr. Tuncay Ergene, lisans eğitimini 1986 yılında Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında, yüksek lisansını 1990 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde tamamladı. 1999 yılında Ohio University’de Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında doktora eğitimini bitirdi. Doktora sonrası çalışmalarını 2002 yılında Harvard University’de sürdürdü. 1999-2001 yılları arasında Marmara depremi sonrasında UNICEF acil yardım programında alan asistanı ve danışman olarak görev aldı. Prof. Dr. Ergene, üniversitede psikolojik danışma ve rehberlik alanında dersler veriyor; okul psikolojik danışmanlığı, mesleki rehberlik ve danışmanlığı alanlarında çalışmalar yürütüyor. Özellikle psikolojik danışma ve rehberlik ilke ve teknikleri, kuramlar, yöntem ve politika oluşturma konularında çalışmaları bulunuyor. UNESCO da dâhil olmak üzere birçok kurumda sunumları oldu. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Genel Başkanlığı’nı yaptı. 2012’den beri Uluslararası Psikolojik Danışma Derneği Yönetim Kurulu Üyesi.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle