Üniversite sınavlarına oyunla hazırlanacaklar

Güncelleme Tarihi:

Üniversite sınavlarına oyunla hazırlanacaklar
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2015 12:47

‘YGS Mania Projesi’ ile öğrenciler Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı'na (LYS) hazırlanacak. Adaylar tablet ve akıllı telefonlarına yükleyecekleri uygulama ile daha önce çıkan çıkan soruları oyun formatında çözecek. Dereceye girenler hediye de kazanabilecek.

Haberin Devamı

Öğrencilerin üniversite hazırlanmaları için oyun tabanlı ‘YGS Mania’ projesi geliştirildi. Türkiye’nin her yerinde akıllı telefon ve tabletler aracılığıyla erişilebilecek uygulamada adaylar Türkçe, matematik, sosyal bilimler, fen ve bunların birleşiminden oluşan soruları galaksi denilen oyun alanında çözecek. Öğrenciler soru çözdükçe sistemi kullanan diğer adaylarla yarışacak ve tablet gibi çeşitli ödüller kazanabilecekler. İlk uygulama android tabanlı cihazlarda 16 Şubat’ta kullanıma sunulacak. İOS destekli cihazlarda ise 2 Mart’ta hizmete girecek.

Tüketmekten çok üretsinler istiyoruz

5 milyon lise öğrencisine ulaşmayı hedefleyen ‘YGS Mania’ projesinin ortakları, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Nişantaşı Üniversitesi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün tercih platformu olan Üniversite Tercih Merkezi’nin www.universitetercihmerkezi.com adresinden de detaylı bilgi alınabilecek, uygulamanın sürümü telefonlara yüklenebilecek. Projeyle ilgili bilgi veren İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız şunları söyledi:
“Üniversitelerle işbirliği yapıyoruz. Daha önce yaptıklarımız bundan sonra yapacaklarımızın teminatı olacak. Kurumlara destek vermemiz, onların önünü açacak bir vizyon oluşturmamız gerekiyor. Okullarda çocukların üniversiteye hazırlanmaları, eğitimde daha iyi yerlere gelmeleri için böyle bir çalışma yaptık. Üniversite sınavlarında kıran kırana bir mücadele yaşanıyor. Veliler, öğretmenler ve öğrenciler bu yarışın içinde. Onların desteği ile bu çalışma başlatıldı. Günümüz dünyası, dijital dünya. Dijital devrim yaşanıyor. Bilgiye erişim ve devinim çok hızlı. Çocuklar ise bu dünyanın yerlileri. Onlardan artık bilgileri alıyoruz. Bu çocukları sınava hazırlamak için görevimiz var. Çocuklara daha iyiyi sunmak için geliştirildi. Öğrenme ortamı esas. Bu bize dijital öğrenme ortamı sunuyor. Öğretmenlerin çocuklardan öğrenecekleri var. Hepimiz sosyal medyada yaşıyoruz. Çocuklar akıllı telefonlar ile okulda, bahçede, sokakta, evde bağlı oldukları her yerde dünyaya hakimler. Böyle bir ortamda onlara gerekli eğitim ortamını sunmalıyız. Çocuklar neredeyse biz de orada olmalıyız. Onların ait olduğu mecrada olmalıyız. Bu nedenle bu proje geliştirildi. Bu uygulama, zamandan ve mekandan bağımsız bir eğitim ortamı sunuyor. ‘YGS Mania’ bunun üzerine kuruluyor. Çocuklar stratejik oyunlar oynuyorlar. Tüketmekten çok üretsinler istiyoruz. Bu projede ile sınava hazırlanacaklar. Nerede olursanız olun, sınava hazırlanırken hem eğlenebilir, hem oynayabilir, hem de öğrenebilirsiniz. Proje sınava hazırlanan çocuklara fırsat verecek, soru sorarak, zaman ve mekandan bağımsız olarak her ders içeriğine yönelik eğlenceli ortamda kendilerini sınava hazırlayabilecek. Sorular bir grup veya yayın tarafından hazırlanmıyor. Üniversite sınavında daha önce çıkan sorular olacak.”

Haberin Devamı

Adını gençler belirledi

Haberin Devamı

Projenin fikir sahiplerinden Üniversite Tercih Merkezi Koordinatörü Burak Kılanç ise şöyle dedi:
“Teknoloji obezliği günümüzde çok yaygın. Çocukların bundan korunması gerekiyor. Çocukların oyunlara düşkünlüğü ve sınavlara hazırlık nedeniyle böyle bir proje geliştirildi. ‘YGS Mania’ adı gençlerle yapılan görüşmeler sonucunda oluştu. Oyunun adı, konsepti gençler tarafından belirlendi. Oyunda uzay konsepti var. Türkçe, matematik, fen, sosyal bilimler ve bunların karışımlarından oluşan sorular var. Şimdi sadece YGS uygulaması var sonra LYS dahil olacak. 5 galaksiden oluşan içerikte en iyi dereceye girenlere tablet hediye edeceğiz. Galaksilerde öne çıkanlar Nişantaşı Üniversitesi’ni tercih ettiklerinde onlara yüzde 100 burs verilecek. Sorular ÖSYM’nin geçmişte öğrencilere sorduğu soruları kapsayacak.”

Haberin Devamı

‘YGS çılgınlığı’

Oyunun geliştirilme sürecinde, sınav sorusu çözmek gibi sıkıcı bir kavramı eğlenceli hale getirmenin yolları öğrencilerle yapılan oturumlar ile belirlendi. Uygulamanın adı, kullanılacak oyun konsepti, gezegenlerin isimleri hep bu oturumlarda alınan geri bildirimlere göre şekillendi.
YGS çılgınlığı anlamına gelen ‘YGS Mania’ ismi, uzayda yolculuk konsepti, “Mefailün”, “Sıfatürn”, “Or Hoon”, “Palangala” gezegenleri gibi… ‘YGS Mania’ oynayan öğrenciler 5 farklı galakside (Türkçe,Sosyal, Matematik, Fen, Kaos) yolculuk yapabiliyor. Önlerine gelen YGS sorularına kesintisiz doğru yanıt verdikçe (ardışık 5 soru) göktaşından göktaşına ilerleyen öğrenciler, yanlış cevapta bir önceki göktaşına geri düşüyor. 3 göktaşının ardından yeni bir gezegene iniş yapan öğrenciyi burada YGS-LYS ve yükseköğretim ile ilgili faydalı kısa bilgiler bekliyor.
Oyunda esas amaç sorulara arka arkaya kesintisiz doğru yanıt vermek ve bunu en kısa sürede gerçekleştirmek.
48 göktaşı ve 16 gezegenin bulunduğu galaksilerde soruların zorluğu yolda ilerledikçe artıyor. YGS’de yaşanan rekabet ortamını eğlenceli bir hale sokabilmek için “sosyal medyada paylaşım” boyutunu kullanan ‘YGS Mania’ uygulamasında öğrenciler galaksilerdeki maceraları boyunca geldikleri seviyeyi, kazandıkları puanları ve süratlerini sosyal medyada arkadaşlarıyla paylaşabiliyorlar. ‘YGS Mania’da en hızlı ve başarılı olanları cazip hediyeler bekliyor. YGS’den bir gün önce, 14 Mart 2015 günü saat 21.00’de yapılacak tespitte her galaksi ilk 3 sırada olanlara tablet hediye edilecek.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!