Online ders

Güncelleme Tarihi:

Online ders
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 01, 2014 01:19

İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler Programı’nda ‘Dijital İletişim, Pazarlama ve Sosyal Medya’ konularında yüksek lisans ve lisans dersleri üç yıldır sosyal medya üzerinden yapılıyor. Üniversiteliler derslerde TweetNot tutup, finallere Facebook’tan katıldılar.

Haberin Devamı

Üniversite dersleri ve sınavları internet ortamına taşındı. Facebook’ta açılan grupta hem yıl boyunca online dersler, hem de final sınavları yapıldı. Öğrenciler, ders notlarını kağıt ve kalem yerine TweetNot olarak tuttu. Metrobüste, tramvayda, hafta sonu evinde derslere ve final sınavlarına katıldı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler Programı’nda, ‘Dijital İletişim, Pazarlama ve Sosyal Medya’ konularında yüksek lisans ve lisans dersleri üç yıldır sosyal medya üzerinden yapılıyor. Dersler alışıldık sınıf ortamında değil, Facebook’ta kurulan grupta işlendi. Final sınavları da aynı grup üzerinden uygulandı. Projeyi hayata geçiren ise dört yıldır üniversitede bu derslere katılan Ercüment Büyükşener oldu.

7 GÜN 24 SAAT EĞİTİM

İşe önce Facebook üzerinden bir sınıf açarak başlayan Büyükşener, öğrencileriyle 7 gün 24 saat sürdürülebilir online ders modeli geliştirdi. Hem normal sınıfta yüz yüze, hem de Facebook’ta açılan #Pub315 grubunda online yapılan dersler sırasında öğrencilerden notlarını da #Pub315 etiketiyle tweet atarak TweetNot tutmalarını istedi. Youtube ve Google Hangout kullanarak öğrencilerine canlı yayınlar ve erişebilecekleri videolar çekerek dersleri görsel ve işitsel içerikli hale çevirdi. Tüm bu materyalleri Facebook sınıfında paylaşarak 7 gün 24 saat ulaşabilecekleri ders içerikleri oluşturdu. İnternet üzerinde bulunan tüm sunum, makale, infografik ve araştırma şirketlerinin hazırladığı raporları burada paylaşarak ders içeriklerini zenginleştirmeye çalıştı. Bu sene de ilk defa öğrencilerinin içerik üretmesini sağlayarak bir proje geliştirmek istedi ve ‘Her Ders Bir Konferans’ sloganıyla normal sınıf ortamında yaptığı derslere, uzmanları çağırdı. Ayrıca öğrencileriyle kolektif bir blog yazmaya başladı. Öğrenciler de 14 haftada 150 yazı yazdı. Bunlardan 7’si Turkcell bloguna seçildi ve 7 öğrenci buranın yazarı oldu. Harvard Business Review Türkiye dergisiyle işbirliğine giderek, öğrencilerinin bu dergide ‘Dijital’in Medya Üzerindeki Değişim ve Dönüşümü’ konulu makaleler yazmasını sağladı. Büyükşener, son üç yıldır final sınavlarını da Facebook sınıfından yapıyor. En son final sınavı ise önceki hafta düzenlendi. Öğrencilerine “sınavda mekanını sen seç” diyen Büyükşener’in verdiği bilgiye göre, ilk yıl 35, ikinci yıl 38, bu sene ise 80 öğrenci ders aldı. Öğrencilerinin bu modeli ilk duyduğunda şaşkınlık yaşadığını anlatan Ercüment Büyükşener şunları söyledi: “İlk cümlem şu oluyor: ‘Bu ders 7 gün 24 saat olacak’. Öğrenciler ilk duyduğunda nasıl olacağını anlamıyorlar. İkinci haftadan sonra alışıyorlar. #HerDersBirKonferans dedik ve yola çıktık. 14 haftalık ders programını 14 haftalık bir konferansa çevirdik. Biz aslında öğrencilerimizle birlikte zamandan, mekandan ve cihazdan bağımsız bir eğitim modeli tasarladık. ‘Siber bir eğitim’ modeli üzerinde ‘dijital İletişim’ kanallarını kullanarak seneyi tamamladık.”
Öğrencilerin yazıları www.pub315.com adresinden okunabilir.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!