GeriEğitim Öğretmenler için STEAM konferansı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğretmenler için STEAM konferansı

Bilim insanları, öğretmen ve öğretmen adayları STEAM konferansında bir araya geldi. Eğitimciler STEAM, robotik ve kodlama alanlarındaki bilgi ve deneyimlerini uygulamalı atölyelerde katılımcılarla paylaştı.

Öğretmenler için STEAM konferansı

Eğitimciler Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) konferansında buluştu. Özel Arı Okulları 35’inci kuruluş yılında, Çankaya Üniversitesi işbirliğiyle ‘STEAM Öğretmenler Konferansı’ gerçekleştirildi. 8 Aralık’ta Özel Arı Okulları Eğitim Kampüsü’nde yapılan konferansa; 250’ye yakın yönetici, öğretmen ve öğretmen adayı ile 40’a yakın akademisyen katıldı.

14 farklı çalıştay, 21 akademisyen ve uzman tarafından yürütülen STEAM Öğretmenler Konferansı’nda, çalıştayı yürüten eğitimciler STEAM, robotik ve kodlama alanlarındaki bilgi ve deneyimlerini uygulamalı atölyelerde katılımcılarla paylaştı.

ÇOCUKLARA DİJİTAL REHBERLİK
Özel Arı Okulları Genel Müdür Yardımcısı Dr. Seva Demiröz ile Çankaya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selçuk Geçim’in açılış konuşmalarıyla başlayan konferans, çağrılı konuşmacı Prof. Dr. Ferhan Odabaşı’nın ‘Hakikat Sonrası Dönemde Çocuklara Dijital Rehberlik’ başlıklı konuşması ve Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun moderatörlüğünü yaptığı, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fatma Hazır Bıkmaz, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Özgül Yılmaz Tüzün ile Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gültekin Çakmakçı’nın panelist olarak yer aldığı ‘STEAM ve Yaşam Becerilerinin Kazandırılmasında Öğretmen Eğitimi’ konulu panelle devam etti. Panelde STEAM eğitiminin; önemi ve değeri, izlenmesi gereken yol haritası, daha etkili olması için eğitim fakültelerinde yapılması gerekenler ve ölçme değerlendirme yaklaşımları farklı yönleriyle tartışıldı.

FARKLILARIN AVANTAJA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ KONUŞULDU
Konferanslarda, ‘STEAM eğitiminin öğrenme süreçlerinde, disiplinlerarası bir yaklaşımla etkin olarak yer alması gerektiği, beceri temelli öğretim programlarının geliştirilmesi, STEAM eğitiminde pazarlamanın önemi, öğrencilerin sahip olduğu ‘merak’ duygusunu desteklemenin; onların problem çözme becerileri, üretkenlikleri ve yaratıcılıklarını disiplinlerarası çalışmalarla geliştirmenin sürdürülebilir bir gelecek için önemi ve bu çalışmaların başarıya ulaşması için öğretmen eğitimin önemi’ konu başlıklarını oluşturdu.

Ayrıca çocukların erken yaşlardaki doğal merakını canlı tutarak, onlara yanıt verebilmenin bir yolunun da STEAM eğitiminden geçtiği belirtilen konferansta, araştırma, problem ve tasarım temelli, takım çalışması ve işbirliğini içeren projeler geliştirilerek uygulanmasının gerekliliği ve öğrencilerin bireysel farklılıklarının nasıl avantaja dönüştürüleceği de tartışıldı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle