GeriEğitim Öğrencilerin hayali ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğrencilerin hayali ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’

Liselilerin ‘2023 Eğitim Vizyonu’ hedeflerinden uygulanmasını en çok istedikleri madde, ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’ oldu.

Öğrencilerin hayali ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’

Ortaöğretim öğrencilerine yönelik yapılan araştırma sonuçlarına göre, liseliler, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ‘2023 Eğitim Vizyonu’ kapsamında en çok ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’nı bekliyor.

Ankara'daki Çubuk Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi öncülüğünde Anadolu, fen, mesleki ve teknik Anadolu liselerinden toplam 1000 öğrencinin katılımıyla yapılan araştırma, liselilerin ‘2023 Eğitim Vizyonu’ kapsamında hayata geçirilmesini beklediği uygulamalarla ilgili dikkat çekici sonuçları ortaya koydu. ‘2023 Eğitim Vizyonu’ hakkında seminerlerin düzenlenmesinin ardından öğrencilerin görüşlerinin alınması amacıyla okullarda toplantı ve anket çalışmaları yapıldı. Böylece öğrenciler, eğitim vizyonundaki maddeler hakkında sözlü ve yazılı olarak görüşlerini sunma imkânı buldu.

YÜZDE 68’İ AYNI CEVABI VERDİ
Araştırmada öğrencilere yöneltilen ‘2023 Eğitim Vizyonu'nda ilk önce hayata geçirilmesini istediğiniz madde nedir?’ sorusuna, liselilerin yüzde 68'i ‘zorunlu ders saatlerinin azaltılması’ yanıtını verdi. Bunu, ‘ilgi, yetenek ve mizaca göre seçmeli ders yapısının oluşturulması’, ‘bilimsel yöntemlere başvurularak kariyer yönlendirilmesinin yapılması’, ‘haftalık ders çizelgesinde yer alan ders çeşitliliğinin azaltılması ve derslerin yükseköğretimle uyumlu hale getirilmesi’ izledi. Öğrencilerin büyük çoğunluğu, ders çeşitliliği ve saatlerinin fazla olması sebebiyle sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere vakit ayıramadığını belirtti.

DAHA FAZLA PROJE YAPMAK İSTİYORLAR
Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 85'i, alan derslerinde daha fazla proje ve uygulama çalışması yapmayı istedi. Bu çerçevede, öğrenilen bilgilerin yaşam becerisi haline getirilmesi amacıyla okullarda kurulmaya başlanan tasarım beceri atölyeleri, öğrencilerin heyecanla bekledikleri uygulamalar arasında yer aldı. ‘2023 Eğitim Vizyonu’ndaki ‘ilgi, yetenek ve mizaca göre seçmeli ders yapısının oluşturulması’ ve ‘bilimsel yöntemlere başvurularak kariyer yönlendirilmesinin yapılması’ maddeleriyle ilgiliyse öğrencilerin yüzde 91'i olumlu görüş bildirdi. Öğrencileri en fazla heyecanlandıran maddelerden biri de ‘okul-mahalle spor kulüpleriyle işbirliği içinde yetenekli öğrencilerin öğleden sonra antrenmanlara katılımlarının sağlanması’ oldu. Öğrencilerin yaklaşık yüzde 90'ı bu madde hakkında olumlu görüşte bulundu.

Ayrıca ‘üniversitelerdeki bilim insanlarının fen ve sosyal bilimler liselerindeki öğrencilere eğitim ve araştırma koçluğu yapması’, ilgili öğrencilerin kısa sürede uygulanmasını istediği hedefler arasında yer aldı.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle