GeriEğitim Öğrenciler matematiğe ‘dokunacak’
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğrenciler matematiğe ‘dokunacak’

Matematik çoğu çocuğun korkulu rüyası. Ancak adını ünlü filozoftan alan, Aydın’daki ‘Tales Matematik Müzesi’ bu korkuyu gidermek için çalışıyor. Müzenin amacı, çocuklara matematiği sevdirmek ve kafalarındaki “Matematiği günlük hayatta nerede kullanacağım?” sorusuna cevap vermek. Müzenin gezici tır uygulamasıyla şimdi diğer illerdeki çocuklar da soyuttan somuta çevrilen matematiğe dokunabilecek.

Öğrenciler matematiğe ‘dokunacak’

Matematiğe karşı oluşan önyargıyı ortadan kaldırmak için 2015’te Aydın’da kurulan ve 150 bin öğrenciye ulaşan ‘Tales Matematik Müzesi’ şimdi de gezici tırıyla farklı şehirlerdeki çocuklara ulaşacak. ‘Tales Matematik Müzesi Gezici Tırı’, QNB Finansbank’ın katkılarıyla harekete geçti. Gezici tırda yer alan modüller ve atölye çalışmalarıyla çocuklar, matematiğin sadece rakamlardan ibaret olmadığını, hayatın her alanında; sanatta, mimaride, doğada yer aldığını uygulamalı şekilde öğrenerek eğlenceli vakit geçirebilecek. Ziyaretçiler, oyunlar ve ilginç sorularla matematiği uygulamalı olarak keşfedebilecek, atölye çalışmalarına katılarak onun günlük hayattaki etkilerini gözlemleyebilecek. Gezici tırda, 34 modül ve beş atölye; müzede ise 85 modül bulunuyor.

‘ORASI ÇOK UZAK’ DİYEN ÇOCUKLARA ULAŞACAĞIZ
Müzenin Kurucusu Alp Ayaydın, amaçlarının matematiğe ve analitik düşünceye ilgisi olan çocuklara fırsat yaratmak olduğunu söyleyerek, şunları anlattı:
“Türkiye’de klasik eğitim sistemi tahtada ve ezber olarak öğretiliyor. Keşfetme duygusu, analitik düşünme ve bilimsel metotla, neden-sonuç ilişkisine dayandırma konusunda eksiğiz. Müze bu derde derman olsun diye kuruldu. Bugüne kadar Türkiye genelinde, yaklaşık 65 ilde 150 bini aşkın öğrenci ve yetişkine ulaştık. Müze, kendini idare ettirebilmesi için, biletle girilen paralı bir kurum. Türkiye’de bir bilet için 15 TL veremeyecek birçok öğrencimiz, ailemiz var. Çok uzun süredir, bunlara nasıl ulaşırız diye düşündük. Iğdır’daki bir okuldan, ‘Buraya gelebilir misiniz?’, ‘Müzeyi çok görmek istiyoruz ama gelemiyoruz. Orası çok uzak’ diye mektuplar aldık. Finansbank ile iletişimimiz sonucunda bize de bu fırsat doğdu. Onların sponsorluğunda ‘Minik Eller Büyük Hayaller’ konseptinde kendimize yer bulduk. 15 ildeki devlet okullarında, yaklaşık 50 bin civarında öğrenciye ulaşmaya çalışacağız. Amacımız, matematiğe ve analitik düşünceye ilgili olan çocuklara bu fırsatı yaratmak.”

‘MATEMATİK BİLİMLERİN TEMELİ’
QNB Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu ise, Türkiye’nin ilerideki gelişimini bugünden yönlendirebilecek yatırımlar en önünde çocukların olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Türkiye’nin ileride ne olacağını, bugün yaptığımız yollardan, kurduğumuz fabrikalardan veya başka şeylerden çok daha önce, çocuklarımızın nasıl yetiştiği belirliyor. O yüzden çocuklara özel sosyal sorumluluk çabamızı odaklayalım, yoğunlaştıralım diye ‘Minik Eller Büyük Hayaller Platformu’nu oluşturduk. Dezavantajlı çocuklara öncelik vermek istiyoruz. Matematik, bilimlerin temeli, o olmadan bilim olmaz. O yüzden ona öncelik verdik. Hem kişisel hem de bankam adına bu tür eforları çok destekliyor ve yanında olmak istiyoruz. Bunlar çocuklarımızın ezberlemeden, bilerek, içinde hissederek yeni şeyler öğrenmesi için temel oluşturmak adına çok önemli adımlar.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle