GeriEğitim Eğitim Teknolojileri Zirvesi başladı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Eğitim Teknolojileri Zirvesi başladı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), kodlama, teknolojik sınıf, oyun tabanlı öğrenme, eğitsel oyun, eğitimde mobil öğrenme konularında teknoloji geliştiren sektör temsilcileri ile öğrencileri, Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi'nde buluşturdu.

Eğitim Teknolojileri Zirvesi başladı

MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce (YEĞİTEK) bu yıl üçüncüsü düzenlenen Eğitimde FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi'nin açılışı bir otelde düzenlenen törenle yapıldı. Törene, eğitim teknolojileri alanında çalışan sektör temsilcileri, öğrenciler, öğretmenler ile teknoloji meraklıları katıldı.

İki gün sürecek zirvede, 28 oturum, 4 panel ile 50 atölye çalışmasında 155 konuşmacı yer alacak. Zirvenin konu başlıkları arasında, kodlama, kod eğitimi, teknoloji sınıfları, oyun tabanlı öğrenme, eğitsel oyun, eğitimde mobil öğrenme, eğitimde güvenli internet kullanımı olarak belirlendi.     

"Türkiye'nin yeni sanayi devrimini kaçırmaması gerekiyor"     

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, zirvenin açılışında yaptığı konuşmada, MEB olarak, 18 milyon öğrenci ve 936 bin Suriyeli öğrenciyi, teknolojiyi kullanarak çağın gerekleriyle yetiştirmeyi amaçladıklarını ifade etti. Dünyanın 4. sanayi devrimi ile ilgili yeni arayışlara girdiğine işaret eden Erdem, "Türkiye'nin bu süreci kaçırmaması gerekiyor" dedi.     

Eğitim bilişim ağı EBA'da yürütülen çalışmalara da değinen Erdem, "Derdimiz, 11 milyon öğrencimize, tablet bilgisayar ve etkileşimli tahtalarla, hızlı internet erişimi ve dünyaya entegre olacak en yeni teknolojilerle eğitim verebilmek" diye konuştu.     

 

"Hayal edebilen bir nesil yetiştirmek istiyoruz"     

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal Tırnakçı ise FATİH Projesi'nde yürütülen projelere ilişkin bilgileri aktardı. Hayal edebilen, hayallerini projeye dönüştürebilen, kendi teknolojisini oluşturan ve üretim yapabilen bir nesil yetiştirmeyi hedeflediklerini ifade eden Tırnakçı, internet üzerinden öğretmen ve öğrencilere ulaşmaya çalıştıklarını anlattı.     

Kodlama eğitimi, mobil eğitim, oyun tabanlı öğrenme, engelsiz bilişim, STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) yaklaşımı ve robotik üzerine çalışmalar yürüttüklerini belirten Tırnakçı, tüm çalışmaları EBA'da yayımladıklarını söyledi.     

Zirvenin açılış töreninde, "Eğitimde Teknoloji Kullanımında İyi Örnekler Yarışması"nda dereceye girenlere ödülleri verildi. Törende, MEB eğitim bilişim ağı EBA'yı en çok kullanan ilk üç il olan Yalova, Hatay ve Muğla da ödüle layık görüldü.     

 

 

 

 

 

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle