GeriEğitim LGS için son üç gün beslenmeye dikkat!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

LGS için son üç gün beslenmeye dikkat!

LGS haftasında öğrenciler son tekrarlarını yaparken uzmanlar da ders çalışma programı kadar beslenmeye de dikkat edilmesi gerektiği konusunda uyarılarda bulunuyor. Uzmanlar, özellikle adayların sınavdan önceki son üç gün açıkta satılan yiyeceklerden uzak durmalarını, ev yemeklerini tercih etmelerini öneriyor.

LGS için son üç gün beslenmeye dikkat!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından düzenlenen Liselere Geçiş Sınavı (LGS) 2 Haziran Cumartesi günü düzenlenecek. Adaylar son tekrarlarını yaparken uzmanlar da ders çalışma programı kadar beslenme düzenine de dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor. Çocuk Gastroenteroloji ve Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Benal Büyükgebiz, özellikle son üç gün adayların açıkta satılan yiyeceklerden uzak durmasını ve ev yemeklerini tercih etmesini öneriyor.

“Hiçbir besinin sınav başarısında mucize yaratmayacağını bilmemiz gerekir. Mucize besin yok. En önemli konu öğrencinin kendisine güvenmesidir. Başarı mucize olarak değil emeğin, inanç ve çabanın doğal sonucu olarak yaşanır” diyen Prof. Dr. Büyükgebiz’in önerileri şöyle:

MUCİZE BESİN YOK
- Öncelikle, hiçbir besinin sınav başarısında mucize yaratmayacağını bilmemiz gerekiyor. Mucize besin yok. Ancak sınav öncesinde veya sınav sırasında aç olmak performansı olumsuz etkiler. Bu nedenle sınav sabahı kuvvetli (yeteri kadar enerji içeren) ve tok tutacak besinlerin tüketildiği kuvvetli bir kahvaltı mutlaka yapılmalı. Bu kahvaltıda en az iki dilim ekmek (tam buğday ekmeği), süt, taze meyve suyu, yumurta, peynir, az tuzlu zeytin, domates ve salatalık tüketilebilir. Bal, pekmez-tahin yenebilir. Reçel çeşitleri sınav sabahı tercih edilmemeli.

- Özellikle sınav sırasında basit şekerden uzak durulmalı, bunun yerine enerji kaynağı olarak kuru meyve (üzüm, incir) tercih edilmeli. Basit şeker tüketimiyle kan şekerinin kısa zamanda çok yükselmesi insülin salgılanmasını tetikler ve gerçekleşen insülin salınımı ile kan şekeri çok düşer. Buna ait bulgu ve belirtiler ortaya çıkar ki, bunlar sınav sırasında dikkat ve performansı çok olumsuz etkiler.

EV YEMEKLERİNİ TERCİH EDİN
- Sınav öncesi günlerde, özellikle son üç gün, açıkta satılan gıdalardan uzak durmak gerekiyor. Açıkta satılan gıdalar temiz olmayabilir. Bu günlerde gıda güvenliği her zamankinden daha çok önemli. Bu nedenle daima evde pişirilmiş, hazırlanmış ev (anne) yemeği tercih edilmeli.  Hiç kimse sınav öncesinde veya sınav esnasında ishal olmak istemez. Bu riski göze alamaz. Bu nedenle gıda hijyeni iyi olmayan, kontamine olma olasılığı olan besinler tüketilmemeli. Sınav öncesi günlerde ve sınav sırasında yaşanabilecek ishal sınav başarısını olumsuz etkiler. Sınav öncesindeki günlerde yağlı, lifli besinlerden ve baklagillerden de uzak durmak gerekiyor. Benzer şekilde sınav sırasında gaz ve bağırsak hareketlerinin yaratacağı sorunlardan kaçınılmış olur.

YANINIZDA MUTLAKA SU BULUNDURUN
- Su hayati bir besin öğesidir. Sınavda su içmek çok önemli. Bu nedenle mutlaka öğrencinin yanında su olmalı ve önceki günlerde özellikle de sınav sabahı susamaya neden olacak çok tuzlu besinler tüketmeyin.

- Her zaman olduğu gibi sınav öncesindeki günlerde de dengeli ve yeterli beslenme çok önemli. Protein kaynağı olarak kırmızı ve beyaz et gibi yumurta da tüketilebilir. Karbonhidrat kaynağı olarak basit şeker yerine kompleks karbonhidratlar tercih edilmeli. Örneğin mısır, makarna, patates, tam tahıllı ekmek tüketilebilir. Tatlı olarak da sütlü tatlıları tercih edebilirsiniz. Ama en önemli konu öğrencinin kendisine güvenmesidir. Başarı mucize olarak değil, emeğin, inanç ve çabanın doğal sonucu olarak yaşanır.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle