GeriEğitim LGS adaylarına uyarı: Yeni konu öğrenmeyi bırakın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

LGS adaylarına uyarı: Yeni konu öğrenmeyi bırakın

Bu yıl ilk kez uygulanacak LGS için geri sayım başladı. Adaylar 2 Haziran Cumartesi günü düzenlenecek sınava hazırlanırken uzmanlar da öğrencilere yeni konu öğrenmemelerini öneriyor. Ailelere ise, “Çocukta baskıya yol açmayacak destekleyici bir tutum içinde olmalısınız. Bunu sağlamanın en iyi yolu da çocuğun değeriyle sınav performansını kıyaslamamaktır” diyorlar.

LGS adaylarına uyarı: Yeni konu öğrenmeyi bırakın

Liselere Geçiş Sınavı (LGS) bu yıl ilk kez uygulanacak. 2 Haziran’daki sınav için öğrenciler bir yandan hazırlıklarını sürdürürken bir yandan da bu sistem ilk defa uygulanacağı için bazı kaygılar taşıyorlar. “Her yeni sistem aslında bir fırsattır” diyen Kültür Eğitim Kurumları Eğitim ve Rehberlik Direktörü Salim Ünsal şunları söylüyor:

UNUTMAYIN, SİSTEM HERKES İÇİN YENİ
“Sistemin değiştiği bir yılda sınava girmek çoğunlukla dezavantaj olarak görülür. Belirsizlikler bu algının en somut gerekçesidir. Ancak her yeni sistem sürprizlere de fazlasıyla açıktır. Değişiklikler, krizleri fırsata dönüştürebilme imkanı da sunar ve o dezavantajlı durum bazen avantaja da dönüşebilir. Peki neden? Referanslar kaybolmuştur. Öğrenciler açısından hedefler net olsa bile o hedefe götürecek yol ve yöntemler yeterince belirgin değildir. Hangi okul için hangi dersten ne kadar başarılı olmak gerektiği konusunda önceki sistemden kalan netlikler yoktur. Yüzdelik dilimin ilk basamaklarına hangi performansla erişileceği henüz belli değildir. Öte yandan uygulanan yeni sistem aslında sadece bir veya birkaç aday için değil tüm adaylar için yenidir. Tek başına bu belirsizlik bile öğrencinin daha öte ve uzak hedeflere erişme şansı yakalatabilir. İşte bu nedenle sınava son hafta kala ‘nereden çıktı şu yeni sistem?’ gibi duygu ve düşüncelerden uzak durun.”

Salim Ünsal’ın son hafta hazırlıklarıyla ilgili önerileri ise şöyle:

TEST ÇÖZMEYE AĞIRLIK VERİN
En son öğrendiklerimiz taze ve sıcak olduğu için onları çok daha kolay hatırlayabiliriz. Ancak son öğrendiklerimiz pekişmemiş ve somut bilgi düzeyine erişememişse bu sefer de bütün son öğrendiklerimiz eski bilgilerle birbirine girer ve zihni bir kaos yaşanır. Sınava çok az bir süre kala öğrenilen yeni bilgilerin birçok adayda sınav performansına olumsuz yansıdığına defalarca şahit olduk. O nedenle şu aralar yapılacak en iyi iş, önceden öğrenilen temel bilgilerin şöyle bir gözden geçirilerek yeniden hatırlanması, pekiştirilmesi ve test tekniği konusunda dinamik çalışmaların yapılmasıdır.

SORULAR BEKLEDİĞİNİZ YERDEN ÇIKACAK
Milli Eğitim Bakanlığı daha önce yeni sınav için örnek sorular yayınladı. Sorular kimi aday için çok kolay gelmişken, bazıları için de fazlasıyla zor olarak değerlendirildi. Her bireyin zihin dünyası doğal olarak birbirinden farklı. Ayrıca her adayın bu konudaki beklentisini eşitlemek de mümkün değil. Sınav soruları ortalama olarak yaş ve eğitim düzeyi itibariyle birbirine denk olan kitlenin okuyup, anlayıp cevaplayabileceği zorluk derecesinde olacak. Düzeyinize uygun bir sınavla karşılaşacaksınız. Unutmayın, hak eden hakkını alır.

SAKATLANMA RİSKİNE DİKKAT!
Bu tür sınavlarda bilgi, beceri, deneyim ve psikoloji ne kadar önemliyse beden fizyolojisi de o kadar önemlidir. Sadece beslenme, dinlenme, uyku düzeni değil kastettiğim. Sınav öncesinde dinlenme amaçlı yapılan bir aktivitede koşmak, yorulmak, sakatlanmak… Tüm bunlar karşılaşma ihtimali olan durumlar. Beslenmenize, dinlenmenize, uyku düzeninize nasıl dikkat etmeniz gerektiğini biliyorsanız bu tür risklere karşı da tedbiri elden bırakmayın. Sınavdan önceki günlerde temiz havada, bedeni yormadan yapılacak yürüyüşler işinize yarar.

ÇOCUKLAR ÜZERİNDEN KENDİNİZİ ÖLÇMEYİN!
Bir de bu tür sınavları hayat memat meselesi haline getirmiş veli profili vardır. Çocuğun performansı üzerinden kendi performansını ölçmeye çalışan. Baskı altında sınava girip de iyi performans çıkaran çocuklarla sık karşılaşmadık. Baskıdan kastım sadece olumsuz despot tutum değil. Tam tersine motive edeceğim diye kurulan bazı cümleler de bu baskıyı çocukta fazlasıyla yaratabilir. Velilerin şu dönemde çocukta baskıya yol açmayacak destekleyici bir tutum içinde olması gerekiyor. Bunu sağlamanın en iyi yolu da çocuğun değeriyle sınav performansının değerini kıyaslamamak olmalı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle