GeriEğitim LGS adayları dikkat!... Sınava hazırlanmak için uykunuzdan çalmayın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

LGS adayları dikkat!... Sınava hazırlanmak için uykunuzdan çalmayın

LGS’ye 3 gün kaldı. Bu dönemde adayların uyku düzenlerinin bozulabildiğini söyleyen Türk Uyku Tıbbı Derneği (TUTD) Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sinan Yetkin, “Sınavlarla beraber, çalışmak için gereken zaman uykudan çalınıyor. Ancak bunun başarıyı artırdığı kesinlikle söylenemez. Araştırmalar yetersiz uykunun öğrenme, bellek, dikkat ve dikkati sürdürme yeteneğini bozduğunu gösteriyor” diye konuşuyor.

LGS adayları dikkat!... Sınava hazırlanmak için uykunuzdan çalmayın

Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) birkaç gün kaldı. Bu dönemde adaylar, beslenmeyle birlikte uyku düzenlerine de dikkat etmeli. Türk Uyku Tıbbı Derneği (TUTD) Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Sinan Yetkin, son günlerde uyku düzeni konusunda adayları uyarıyor. Sınavların uyku süresinden çalabildiğini vurgulayan Yetkin, “Sağlıklı, güçlü zihinsel ve bedensel performans için sağlıklı bir uykuya sahip olmak gerekir” diyor.

Yetkin’in adaylara diğer uyarılarıysa şöyle:

UYKU BİR TAMİR SÜRECİ
“Uyku, uyanıklığın devamı ve tamamlayıcısı. Gün içinde yaşananlarla ilgili bedenin ve zihnin; tamir, yenilenme ve yeni bir güne hazırlanma süreci.

HERKESİN BELLİ BİR UYKU SÜRESİ VAR
Herkesin kendine ait, beynin kurguladığı ve ihtiyaç duyduğu bir uyku süresi var. Bu alınmadığında yoksunluk doğar. Bu, gün içinde gerek bedensel gerekse de zihinsel işlevlerde bozulmaya yol açar. Gündüz işlevsellikteki bozulma, uykudaki yoksunluk miktarı ve süresiyle orantılı.

UYKUSUZLUK HASTALIK GETİRİYOR
Adaylar çalışmak için gereken zamanı uykudan çalıyor. Ancak bunun başarıyı artırdığı kesinlikle söylenemez. Araştırmalar yetersiz uykunun öğrenme, bellek, dikkat ve dikkati sürdürme yeteneğini bozduğunu gösteriyor. Uykudan çalınan süreyle orantılı olarak bozulan zihinsel işlevler nedeniyle performansınızda düşme dışında bir şey beklemeyin. Yetersiz uyku, kısa dönemde performansta düşüşe neden olmasının yanı sıra; uzun dönemde de zihinsel, ruhsal ve bedensel hastalıkların oluşma riskini artırır. Sağlıklı, güçlü zihinsel ve bedensel performans için sağlıklı bir uykuya sahip olmak gerekir.

SAĞLIKLI BİR UYKUNUN KURALLARI VAR
Sağlıklı bir uyku için gerekli kurallar var. İhtiyaç duyduğumuz uyku süresine göre sabah aynı saatlerde kalkın, düzenli olun. Uykunun bölünmesine neden olan gece sınav hazırlıklarından kaçının. Uyku kendi içinde birbirini tamamlayan dinamik süreçlerden oluşur. Sağlıklı bir uyku süreci en az bölünmüş uykuyla sağlanır. Akşam saatlerinde uykuyu bozabilecek çay, kahve veya kolalı içeceklerden uzak durun. Yatmadan en az 2 saat öncesinde yorucu faaliyetleri kesmeye özen gösterin. Bedensel ve zihinsel olarak gevşemeye fırsat verin. Yeterli ve düzenli bir gece uykusundan sonra gündüz uykusu önerilmez. Fakat öğle saatlerinde yarım saati geçmeyen kısa kestirmeler öğleden sonraki performansın artmasında yararlı olabilir. Ancak kesinlikle öğleden sonra bunu yapmayın. Bu saatte yapılan uykular gece uykusunu bozar. Ayrıca yatağın rahat, yatak odasının da ses ve ışıktan korunmuş olması sağlanmalı.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle