"Çözüm için karar aşamasındayız"

Güncelleme Tarihi:

Çözüm için karar aşamasındayız
Oluşturulma Tarihi: Nisan 13, 2017 09:32

Üniversiteye girişin ilk adımı olan Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nda ‘15 dakika kuralı’ nedeniyle birçok aday mağdur edildiğini söylemiş, okul önlerinde sinir krizi geçirenler olmuştu. KDK’ya başvuranlar da vardı. KDK Başdenetçisi Şeref Malkoç, konuyla ilgili görüşmelerin tamamlanmak üzere olduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

12 Mart’ta yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı’na (YGS) 09.45’ten sonra gelen ve sınava alınmayan mağdurlara çözüm bulmak için yaklaşık bir aydır çalışan Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK), önümüzdeki günlerde bu adaylar için bir karar vermiş olacak. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ile 3 kez, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ile 2 kez görüştüklerini söyleyen  Kamu Denetçiliği Kurumu BaşdenetçisiŞeref Malkoç, “Vicdanları rahatsız eden bir mağduriyet var. Görüşmelerimiz tamamlanmak üzere. Görevimiz vatandaşın hakkını koruyup, idareye de rehberlik etmek. Fena noktada değiliz, karar aşamasındayız” dedi.

Çözüm için karar aşamasındayız

Haberin Devamı

Ombudsman Şeref Malkoç ve eğitim öğretim işlerinden sorumlu kamu denetçisi Arif Dülger’in önümüzdeki hafta içinde raporu tamamlayıp, tavsiye kararını alması bekleniyor. Dülger, sınav günü 09.45’te salona girmediği veya geç kaldığı tespit edilen 1457, sınava başvurup katılmayan 102 bin 949 adayın bulunduğunu açıkladı.

EĞİTİMCİLERİN ÖNERİSİ: YENİ SINAV

Toplantıya katılan gazeteciler ise bu mağdurlar için nisan sonu ya da mayısta yeni bir sınav hakkı tanınmasını, Lisans Yerleştirme Sınavı’nda 09.45 kuralının değişmesini, geç gelenlere geçmiş yıllarda olduğu gibi ayrı bir sınıf açılmasını önerdi. Daha önce eğitimcilerle yapılan görüşmelerde de YGS’ye girmeyen adayların tekrar sınava alınması yönünde talep geldi.

Malkoç, bugüne kadar mağdur olduğu iddiasıyla 100 adayın başvurduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Dostane çözüm arayışındayız. Kuralı bozmadan, sıralamada dengesizlik yaratmadan ne yapabileceğimizi düşünüyoruz. Aldığımız kararlar tavsiye niteliğinde, mahkeme kararı değil. Bu kararı da kamuoyuna duyururuz. Doğru bir karar almayı ümit ediyoruz. Bu konuda kamuoyu gücü oluştu. ÖSYM bu kadar sınav arasında küçük yanlışlar yapabilir, önemli olan bu yanlışlardan dönmek. Orası da bizim kurumumuz, yaptığı güzel çalışmalar var. Bu yanlışları düzeltmesi konusunda biz de uyarıcı bir kurumuz. Kendilerini uyararak kamuoyu vicdanını rahatlatıp, mağduriyetin giderilmesi için  çalışıyoruz. Sınav sonrası ÖSYM, 09.45kararında bizi ikna etmeye çalıştı, 3 kez görüştük, YÖK ile de görüşmelerimiz oldu. Şimdi fena noktada değiliz.”

Haberin Devamı

Yüzlerce hak geri alındı

Ağlayan, üzülen, bir yılım heba oldu diyenler vardı. Bunun telafisi yok. Hatta intihara teşebbüs edenler bile olmuş. Bazı veliler müracaat etti. Hemen harekete geçtik. ÖSYM’deki arkadaşlarla, YÖK’le, uzmanlarla görüştük. Kanunla düzenleme yaparken dahi Anayasa’daki temel hakların özüne dokunamazsın. İlacıyla gelen öğrencinin sınavını bile iptal etmişler. Bizim uğraşmamız sonucu iptallerini geri aldılar. Sınava yetişemeyenlerle ilgili çalışmamız sürüyor. Yüzlerce öğrencinin hakkı geri alındı. Kurum bu işe yarıyor. Bundan sonra daha çok göreceksiniz.

Kuruma başvuranların sorunları 6 ay içinde çözülüyor

KDK, “kamu hizmetlerinin işleyişini bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizmasıyla denetlemek” için 2012’de 6328 sayılı Kanun’la kurulan, gücünü TBMM’den alan Anayasa’nın 74’üncü maddesinde yer alan bir kurum. KDK, idarenin her türlü eylem ve işlemleriyle tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönünden inceleyip, araştırıyor. Kurum kendini bu yönüyle tarafsız, bağımsız, özerk, uzman ve güvenilir bir konuma sahip olarak nitelendirirken  “Vatandaşın derdine derman olmakta,idarecilere kararlarıyla danışmanlık yapmakta ve yol göstermekte” diye tanımlıyor.

Haberin Devamı

Gerçek ve tüzel kişiler ile yabancı vatandaşlar; elden, posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemiyle ayrıca illerde valilikler ve ilçelerde ise kaymakamlıklar aracılığıyla kuruma başvurabiliyor. Başvuruda bir ücret talep edilmiyor. İsterse başvuran kimliğini gizleyebiliyor. Başvurulduğunda dava açma süresi duruyor. Şikâyetler yasa gereği en geç 6 ayda çözüme kavuşturuluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!