GeriEğitim Çocuklar için tasarladı, ödül aldı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çocuklar için tasarladı, ödül aldı

İç mimarlık mezunu Büşra Aydın, Ahmet Piriştina Kent Arşivi Müzesi için, teknolojiden uzak ve çocukları hayal dünyalarıyla baş başa bırakacak bir oyun alanı tasarladı. Aydın, bu tasarımıyla ‘İM2018 İçmimarlık Öğrencileri Yarışması’da üçüncü oldu.

Çocuklar için tasarladı, ödül aldı

Geçtiğimiz yıl iç mimarlık bölümünden mezun olan Büşra Aydın, çocuklar için aktivite merkezi tasarladı. Yaşar Üniversitesi mezunu Aydın’ın tasarımı, TMMOB İçmimarlar Odası tarafından düzenlenen beş kategorili ‘İM2018 İçmimarlık Öğrencileri Proje Yarışması'ndan ödül aldı. Teknolojiden uzak, çocukları hayal dünyaları ve yetenekleriyle baş başa bırakan bu tasarım, ‘dördüncü yıl’ kategorisinde üçüncülük elde etti.

HİÇBİR TEKNOLOJİK ALET OYUN ALANINA SOKULMAYACAK
Çocuklar için aktivite merkezini, Ahmet Piriştina Kent Arşivi Müzesi’nde yer alacak şekilde tasarladığını belirten Aydın, iki kattan oluşan projenin amacını şöyle anlattı:
“Günümüz çocuklarının kendi hayal dünyalarını zenginleştirecek, bunu yaparken de hem eğlenip hem de çalışabilecekleri mekânlara ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum. Ahmet Piriştina Kent Arşivi Müzesi, Alsancak, Kemeraltı, Konak ve Çankaya ile bir bakıma bağlantı noktası özelliğini taşıyor. Ancak pek çok iş merkezinin bulunduğu bu bölgede çocuklar için bir mekân bulunmuyor. Bu nedenle 4-12 yaş grubu için bir aktivite merkezi tasarlamak istedim. Çocukların da fikirlerini alarak rahat bir atmosfer yaratmaya çalıştım. İki kattan oluşan mekânın alt katını tamamen bir oyun alanına dönüştürdüm. Hiçbir teknolojik oyuncak ve gereci mekâna sokmayarak çocukların kendi oyunlarını kendilerinin yaratmalarına, istedikleri gibi koşup oynamalarına olanak vermek istedim. Üst katı da kitap okuyabilecekleri ve ders çalışabilecekleri bir alan olarak tasarladım. Buraya bir kütüphane, minder ve hikâye anlatıcısı köşesi yerleştirdim.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle