Bakan Avcı: Meslek liseleriyle ilgili olumsuz algıyı kıracağız

Güncelleme Tarihi:

Bakan Avcı: Meslek liseleriyle ilgili olumsuz algıyı kıracağız
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2016 17:56

İstanbul Sanayi Odası'nın şubat ayı meclis toplantısına katılan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, mesleki ve teknik eğitim liseleriyle ilgili olumsuz algıyı kırmak için çalıştıklarını belirtti. Avcı, stajyer öğrencilere yapılacak ödemelerle ilgili çalışmayla birlikte mesleki eğitimin cazibesini arttıracaklarını söyledi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) ‘Küresel Rekabet ve Bilgi Çağında Kaliteli Eğitim Sistemi ve Meslekî Eğitimin Sanayimizin ve Ekonomimizin Geleceği Açısından Önemi’ gündemli şubat ayı meclis toplantısına katıldı. Toplantıda İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, Milli Eğitim Eski Bakanı Ömer Dinçer, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız da yer aldı. Yaptığı konuşmada meslek liselerine karşı oluşan olumsuz algının değişmesi gerektiğini belirten Avcı, şunları söyledi:
“Bugün itibariyle organize sanayi bölgelerinde 34'ü resmi 23'ü de özel olmak üzere 57 mesleki teknik lisemizde öğrencilerimize bölümlerine göre 3 bin 500 ile, 6 bin 500 arasında değişen destek veriyoruz. Bu destekten 16 binin üzerinde öğrencimiz yararlanıyor. Organize sanayi bölgeleri dışında açılacak okullarımızda da teşvik vereceğiz. Böylece stajyer öğrencilere yapılacak ödemeler ile ilgili düzenlemeyi bitirdiğimiz zaman mesleki eğitim cazibesini biraz daha arttıracağız. Mesleki eğitimle ilgili sorunlardan birisi de olumsuz algı. Maalesef o okullarda okuyan öğrencileri ve öğretmenlerimizi de etkisi altına alan olumsuz algıyı kırmak için Bakanlık olarak elimizden geleni yapıyoruz."

Haberin Devamı

"KIZLAR DAHA BAŞARILI"

Kız çocuklarının daha başarılı olduğunu vurgulayan Bakan Avcı, "Önceki konuşmada özellikle kız öğrencilerimizin ne kadar başarılı olduğu söylendi. Biz anasınıfında, ilkokulda, ortaokulda ve lisede ne zaman bir yarışma programı olsa sahneye çıkacak başarılı çocuklarımızın yüzde 90'ından fazlasının kız öğrencilerimiz olduğunu görüyoruz. Lisede oranlar biraz daha düşüyor ama her kademede kızlarımız erkeklerden daha hızlı koşuyor. 10 yıldır kız çocuklarımızın eğitime kazandırılması konusunda çok iyi noktaya geldiğini görüyoruz" dedi.
Konuşmasında MEB'in mesleki ve teknik eğitime ayırdığı bütçeye de değinen Nabi Avcı, "2002 yılında MEB'in toplam bütçesi 7 buçuk milyar liraydı. Bunun içinde mesleki teknik eğitime ayrılan 7 bin liraydı. Bugün mesleki ve teknik eğitime ayırdığımız bütçe 8 milyar 700 milyon lira" diye konuştu. Avcı, "Konuşmanın sonuna gelirken benim için hazırlanmış bir metni fark ettim. Sayın Başkan en az 24 derslikli bir okul karşılığında bu metni okumaktan vazgeçebilirim" diyerek meclistekileri güldürdü.

Haberin Devamı

"EĞİTİM, BELLEĞİ DOLDURMAK DEĞİLDİR"

Okul-işyeri arasındaki bağlantı kopukluğunun giderilmesi gerektiğini vurgulayan İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan ise, yaptığı konuşmada şunları söyledi:
"Sanayiciler olarak nitelikli iş gücü denildiğinde maalesef zorlanıyoruz. Bir tarafta işsizlik varken, sanayicinin uygun eleman bulmakta sorun yaşaması gerçekten çok düşündürücü. Acı ama gerçek. Ülkemizde eğitim ve istihdam arasındaki sorunlara çare olacak güçlü bir köprünün eksikliği hala devam ediyor. Bu köprüyü kurmaya çalışırken, bütün çabaların odağında mutlaka mesleki eğitim olmalı. Mesleki eğitim konusu ele alınırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri, okul-işyeri bağlantısındaki kopukluk olmalı ve bu giderilmeli.
Bugün üretime odaklı gelişmiş ülke ekonomisinin insan kaynağı profili, optimali yakalayabilen, ekonomik ve teknolojik değişime uyum sağlayabilen, uzun vadeli düşünebilen, sürekli kendisini yenileyebilen, birlikte iş yapabilen, dünya ölçeğinde düşünebilme becerisine sahip, bilinçli ve üretken. Böyle bir insan profili ancak kaliteli bir eğitim sisteminin ürünü olabilir. İçinde bulunduğumuz süreç klasik okul anlayışını farklı bir yöne doğru götürüyor. Bugün okulun en önemli işlevi vizyon kazandırmak. Yeni okul anlayışı; 'Eğitim kafayı geliştirmektir, belleği doldurmak değildir' şeklinde. Okulların görevi sadece bilgi aktarmak değil, bilgiye nasıl ulaşılacağını ve nasıl kullanılacağını öğretmek olmalı. Dünya genelinde üretimin yeniden önem kazandığı bir süreçte, katma değeri yüksek ürünleri üretmek, ancak iyi eğitilmiş nitelikli işgücü ile mümkün. İSO olarak eğitim en önemli konuların başında geldi. Gelmeye de devam edecek."

 

BAKMADAN GEÇME!