Güncelleme Tarihi:
İşitme engelli öğrenciler için hazırlanan kitapçıkta ilk bölümde işitme engelinin tanımı yapılıyor. Duyma kayıplarını sınıflandırılıyor. İşitme cihazlarının kullanılması ve kontrolüne ayrılan bölüm sonrası öğretmenlere işitme engelli çocukların sınıf uyumlarının nasıl sağlanacağı konusunda öneriler sıralanıyor. Birebir ve grup içi iletişiminde dikkat edilmesi gereken noktaların altı çiziliyor.
‘Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretim Kılavuzu’ görme engelli bireylere okuma yazmayı Braille alfabesi ile öğreten bir kaynak kitap olarak tasarlandı. Kılavuz bu alfabenin görme engelli öğrencilere nasıl öğretebileceğini konusunda önerilerde bulunuyor. Bu çerçevede görme engelli bireylere, temel düzeyden başlayarak ileri düzeye kadar okuma yazma öğretiminde yardımcı olması hedefleniyor.
İşitme engelli öğrenciler için hazırlanan kılavuza ulaşmak için tıklayın
Görme engelli öğrenciler içinhazırlanan kılavuza ulaşmak için tıklayın