Kız öğrenciler eğitimde daha başarılı

Güncelleme Tarihi:

Kız öğrenciler eğitimde daha başarılı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2013 11:27

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Güneş, istatistiklerin kızların eğitimde daha başarılı olduklarını gösterdiğini belirtti. Güneş, "Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütünün (OECD) Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Program Raporu, lise ve yüksek okullarda kız öğrencilerin başarı oranının erkeklerden yüksek olduğunu ortaya koydu" dedi.

Haberin Devamı

Güneş, son yıllarda Amerika başta olmak üzere Kanada, Fransa, İngiltere ve diğer gelişmiş ülkelerde erkek öğrencilerin okul başarısının düşmeye başladığını söyledi.

Fransa'da lise düzeyinde kızların başarısının yüzde 88,5, erkek öğrencilerin ise yüzde 81,8 olduğunu anlatan Güneş, şöyle konuştu:
"Erkeklerin ders tekrar oranı kızlardan iki kat daha fazladır. Çoğu ülkede erkeklerin okuldan uzaklaştırılma oranı kızlardan iki kat, atılma oranı ise üç kat fazla. Erkek öğrencilerde okulu bırakma oranı kızlardan yüzde 25 daha fazladır. Bu durum ülkemizde de farklı değil."

Güneş, Türkiye'de üniversiteye giriş sınavlarında kızların erkeklerden daha başarılı olduğunun görüldüğünü belirterek, şöyle devam etti:
"2010 yılında üniversite sınavına başvuran kız adaylardan yüzde 50,2'si bir yüksek öğretim programını kazanırken, bu oran erkeklerde yüzde 46,4 olmuştur. Üniversiteye giren 100 kız öğrenciden 46,7'si lisans programına yerleşirken, erkek öğrencilerde bu oran 39,6'ya düşüyor. 2012'de üniversite sınavına giren kız öğrencilerin yüzde 76,52'si 180 ve üzerinde puan alırken, erkek öğrencilerde bu oran yüzde 68,21'e indi. Benzer sonuçlar önceki yıllardaki sınavlarda da görülüyor. Diploma törenlerinde üniversite, fakülte ve bölüm birinci, ikinci ile üçüncülüklerini genellikle kızlar alıyor. Türkiye ve dünyadaki bütün istatistikler kızların eğitimde daha başarılı olduklarını gösteriyor. OECD Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Program Raporu, lise ve yüksek okullarda kız öğrencilerin başarı oranının erkeklerden yüksek olduğunu ortaya koydu."

Dil becerisi başarıyı etkiliyor


Amerika'da kız öğrencilerin matematik ve sözel becerilerde açık ara önde olduğunu, aradaki farkın giderek büyüdüğünü anlatan Güneş, Türkiye'de de son üniversite sınavına giren kız öğrencilerin matematik-fen ortalama puanının erkek öğrencilerden 5,5 puan yüksek çıktığını, aynı durumun Türkçe-matematik puan türünde de görüldüğüne dikkati çekti.

Güneş, Amerika'da olduğu gibi Türkiye'de de kız öğrencilerin hem matematik hem de sözel becerilerde erkekleri geçtiğini anlatarak, "Bu sonuçlar kızların neden daha başarılı oldukları sorusunu gündeme getirmiş ve araştırmalara başlanmıştır. Araştırmalarda önce beyin üzerinde durulmuş, erkeklerle kızlar arasında fizyolojik ve nörolojik fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Bazı uzmanlar kızların beynin iki yarım küresini iyi kullandıklarını, bazıları da iki yarım küreyi birbirine bağlayan nöron bağlarının daha büyük olduğunu öne sürmüştür" diye konuştu.

Bazı uzmanların başarı farkının sosyo-kültürel alanlarda aranması gerektiğine dikkati çektiğini anlatan Güneş, şöyle devam etti:
"Çoğu uzmana göre başarı farkındaki temel neden erkek öğrencilerin dil becerilerine yeterince önem vermemesidir. Dünyadaki eğitim raporlarına göre erkek öğrenciler okuma becerilerinde kızların gerisinde kalmaktadır. İlkokullarda kızların yüzde 21'inin, erkeklerin ise yüzde 28'inin okuma becerilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. Dil becerileri yeterince gelişmeyen erkek öğrenciler okuma yazma etkinliklerini sevmemekte, kendini ifade edememekte, derslerde sıkılmakta ve okuldan soğumaktadır. Böylece okuma becerilerindeki yetersizliğin olumsuz etkileri her yıl katlanarak artmakta, matematik, fen gibi diğer alanlara da yansımaktadır."

Kızlar daha erken konuşuyor

Güneş, kız çocukların erkeklere göre daha erken konuşmaya başladığını, dil becerilerinin de erken yaşlarda geliştiğine işaret ederek, bu sayede okuma yazmayı erkeklere oranla daha çabuk öğrendiklerini anlattı.

İlk ve ortaokul yıllarında kızların erkeklere göre daha fazla kitap okuduğuna işaret eden Güneş, sözlerini şöyle tamamladı:
"Erkek öğrencilerin kitap okumama nedeni olarak ders ve okuma kitaplarında ilgilerini çekecek metinlerin bulunmaması gösterilmektedir. İlgi çekici olmayan bir kitap öğrenciye zor gelmekte ve öğrenci kitabı okumamaktadır. Bu durum dil ve zihin becerilerin gelişimini etkilemektedir. Bu nedenle öğretmen ve aileler kitap seçerken erkek öğrencilerin okuma ilgilerine dikkat etmeli, ilgiye yönelik kitaplar vermelidir. Aksi takdirde eğitim sürecinde erkek öğrencilerin kızların gerisinde kalması kaçınılmaz olacaktır."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!