Ege Haberleri

EGE

    Egeliler Almanya’yı sevdi

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    09.01.2015 - 01:07 | Son Güncelleme: 07.01.2015 - 18:08

    Sahip olduğu potansiyelle son dönemde adından sıkça söz ettiren Ege, bir yandan yatırımcı çekiyor, bir yandan da sektöründe önemli marka haline gelen firmalarını yurt dışına taşıyor.

    ALMANYA’nın 16 eyaleti içinde en çok Türk yatırımcı çeken Kuzey Ren-Vestfalya (KRV), Egeli firmaların da yakın markajında... KRV’ye son 6 yılda yatırım yapan 103 Türk firmanın 20’si Ege’den. Egeli firmalar, satış ve satış sonrası hizmetin yanı sıra üretimde pazara yakınlık gibi nedenlerle Almanya’yı tercih ediyor. KRV Kalkınma Ajansı NRV.Invest Türkiye Temsilcisi Adem Akkaya, hem Ege’den Almanya’ya yatırım yapan şirketlerin son durumunu, hem de sunulan avantajları değerlendirdi. KRV’nin Alman ekonomisinin yüzde 25’ini oluşturduğu bilgisini veren Akkaya, Almanya’ya olan yabancı yatırımın yüzde 30’a yakının KRV’ye geldiğini kaydetti. NRW.Invest’in 2007’den beri Türkiye ofisiyle hizmet verdiğini aktaran Adem Akkaya, “Son 5 yıla baktığımızda her sene artan sayıda firmanın KRV’ye şirketleşme konusunda ilgi gösterdiğini görüyoruz. Bu ilgi kurulan firma sayısına da yansıyor. NRW.Invest bağlantılı olarak Türkiye’den 2009’dan bu yana 103 firma KRV’ye yatırım yaptı. ‘KRV’de ne yapılabilir?’ sorusuyla fazlaca karşılaşıyorduk. Geçen zamanla birlikte bu sayı azaldı. Bunların yerini, Türkiye’de 10-20-30, hatta 50 yıllık geçmişi olan, ürün ve faaliyetlerini iyi kurgulanmış bir strateji kapsamında Avrupa’ya taşımak isteyen firmalar aldı” bilgisini verdi.

    Avrupa’nın kapısı

    Egeli firmaların da KRV’ye yatırım konusunda yoğun ilgi gösterdiğini anlatan Akkaya, şöyle devam etti: “Bize başvuran Egeli firma ya da girişimcilerin çoğu sektöründe büyümüş ve büyümeyi planlayanlar. Örneğin; Ahmet Yar, Safkar, İnci Akü, Polat Redüktör bunlardan bazıları. Biz bunları bölgemize kazandığımız için çok memnunuz. Turmak Isı Sistemleri, Şanlılar Tıbbi Cihazlar, Yücel Konveyör Bant, Bambi Mobilya, Çeltaş Çelik da yine son 5 yılda KRV’ye kazandığımız firmalardan. Bu yıl kazandığımız ve ilgiyle izlediğimiz iki perakendecimiz var. Baydöner ve Ramiz Köfte. Her iki firmanın da franchise yöntemiyle KRV üzerinden Avrupa’da çok iyi genişleyeceklerinden, çok iyi işler yapacaklarından eminiz” diye konuştu.

    Egeliler Almanya’yı sevdi

    Haziran 2014 itibariyle Türkiye’de 5 bin 834 Alman sermayeli firma bulunuyor. Bunların 494’ü İzmir’de.

    OTOMOTİV VE BEYAZ EŞYA YÜKSELİŞTE

    EKONOMİNİN her alanından firmanın Almanya’da şirketleşmek için başvuru yaptığını ifade eden Adem Akkaya, moda-tekstil, lojistik ve mobilya sektörlerinin öne çıktığını ifade ederek, “Bunların da toplam kurulan firma sayısı içinde aldıkları pay yüzde 10-15 civarında. Son 2 yıldır gözlemlediğimiz eğilim ise otomotiv ve beyaz eşya sektörlerine parça üreten firmalarla makine imalatı yapan firmaların artan ilgisi” dedi.

    YAKLAŞIK 800 BİN TÜRK YAŞIYOR

    KRV’nin Egeli yatırımcılara sunduğu avantajları da değerlendiren Adem Akkaya, şunları paylaştı: “KRV’nin yabancı firmalara sunduğu en büyük avantaj çok iyi bir pazar ve ticaret merkezi oluşu. Bölge dünyanın en büyük fuar merkezi. Büyük Alman firmalarının çoğunluğunun merkezleri veya satın alma merkezleri burada. Eğer Avrupa’da İstanbul benzeri büyük bir metropol ararsanız, bu metropol bölge KRV.

    Egeliler Almanya’yı sevdi

    Almanya’ya yapılan toplam doğrudan yabancı yatırımların yüzde 27.5’i (218 milyar Euro) Kuzey Ren-Vestfalya’da.

    1 SAATTE 17 MİLYON TÜKETİCİ
    Köln veya Düsseldorf’tan kamyonla 1 saatlik mesafe dahilinde 17 milyon tüketiciye ulaşıyorsunuz. Avrupa’nın kara, demir ve su yollarının kesiştiği çok önemli bir lojistik merkez. Eyalette 2’si uluslararası 6 havaalanı var. Söz konusu eyalet, Türkiye pazarında başarılı bir şekilde faaliyet gösterip yurt dışında da var olmak ve pazar kazanmak isteyen firmalar için Avrupa’ya mükemmel bir çıkış kapısı teşkil ediyor. Eyalette Türkiye kökenli yaklaşık 800 bin insan yaşıyor. Bu da burada faaliyet göstermek isteyen Türk firmaları için çok önemli bir avantaj teşkil ediyor. Sanayi üretimi yapıp ürünlerini Avrupa’da doğrudan pazarlamak veya burada ürünlerine değer katarak ‘Made in Germany’ ibaresiyle satmak için gelen pek çok firma da mevcut.”



    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı