Outletler sezon mağazalarına rakip

Güncelleme Tarihi:

Outletler sezon mağazalarına rakip
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2011 00:00

Cirosu hızla artan outlet mağazaların 12 ay indirim yapan birimler haline gelmesi, hazır giyim sektöründe ‘rekabet eşitsizliği’ olarak yorumlanırken, kent dışına taşınması istendi.

Haberin Devamı

YERLİ ve yabancı giyim markalarına ait outlet (sezon dışı) mağazaların, Türkiye’de büyük ilgi görmesi ve cirolarının sezon mağazaları ile yarışır hale gelmesi, gözleri küçük ve orta büyüklükteki pek çok hazır giyim işletmesinin rekabet şansının etkileyip etkilemediği konusuna çevirdi. Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu (TMHF) Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Örün, sezon sonu ve indirimlerden elde kalmış stokları mevsim sonlarında outletlere aktaran mağazaların sayısının her geçen gün arttığını belirtti. Örün, “Bu sayede outletler 12 ay indirim yapan birimler haline  geldi. Markalı ürünlerin fiyatının sezon mağazalarına oranla çok daha ucuz olması tüketiciyi cezbediyor” diyerek, bu durumun bazı kesimler açısından da sıkıntı yarattığına dikkat çekti. Örün, “Küçük üreticiler rekabette zorlanıyor. Özellikle mağazalaşma sürecini henüz tamamlayamamış yerel markalar bundan olumsuz etkileniyor” diye konuştu.

Kent dışında olmalı

Haberin Devamı

Outlet mağazaların adı gereği şehir içinde olmaması gerektiğini vurgulayan Örün, “ABD’deki örneklerinde olduğu gibi kent dışındaki alışveriş merkezlerinde olmalı. Mağaza şeklinde outlet olmaz. Olursa bu, normal satışları engeller” dedi.

İZMİRLİ YOK

Bu konuda önemli dersler alınması gerektiğini, İstanbul merkezli birçok firmanın giyimde markalaşmasına rağmen bunu diğer illerin takip edemediğini vurgulayan Örün, “İzmir’de oldukça iyi bir birikim varken, enerji markalaşmaya yöneltilemiyor. Outletleri bile yüksek ciro elde eden firmalar artık uluslararası marka olma yolunda ilerlerken, maalesef bunların içinde bir tane İzmir firması yok. İzmir’deki markalaşma potansiyeli olan büyük firmalar bu konulara eğilmeli ve markalaşmaya özel önem vermeli” dedi.


FASON ARTTI

Örün, hazırgiyime uygulanan gümrük vergilerindeki artışla beraber LC Waikiki, Collin’s, Collezione, Loft gibi markaların yurtdışında yaptırdığı üretimlerini son üç aydır yurtiçinde fason olarak yaptırmaya başladığını belirtti, “Bu taleplerin, üretim kalitesi yüksek olduğu için önemli bir bölümü İzmir’e geldi. Bu sayede fason üreticilerin hacmi arttı” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!