Ege Haberleri

    İZBAN'ın 40 yeni treni satın alındı

    Burcu TANER/ İZMİR, (DHA)
    17.03.2012 - 13:40 | Son Güncelleme:

    Türkiye'nin en büyük kent içi raylı toplu taşıma sistemi İZBAN'a alınan 40 tren setinin sözleşmesi imzalandı.


    İmza törenine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı BİNALİ Yıldırım, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Güney Kore Ankara Büyükelçisi Sankyu Lee ve Hyundai Rotem CEO'su Min-Ho Lee'nin yanı sıra çok sayıda üst düzey bürokrat katıldı. İZBAN'IN 10 Ekim 2011'de gerçekleştirdiği tren seti alım ihalesini kazanan 179 milyon 998 bin 812 dolara kazanan Hyundai Rotem temsilcileri ile birlikte atılan imzaların ardından 20'nci ayda 3, takip eden 7 ayda 17, sonraki 7 ayda ise 20 set olmak üzere 40 tren seti İzmir'de olacak ve günlük yolcu taşıma kapasitesi de iki katına çıkacak. İZBAN'daki tren sayısı da 73'e yükselirken, yeni 40 set EMU banliyö tren ünitesinde 45 milyon dolarlık yerli yan sanayi malzeme kullanılacak.

    Bakan Yıldırım, " Sistem geldiği noktada duracak değil"
    İmza töreni öncesinde bir konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, kentin kuzeyinden güneyine uzanan 80 kilometrelik bir hatta her gün 160 bin İzmirli ‘ye hizmet verildiğini, çevreci, konforlu ve dakik bir ulaşım sistemi olduğunu dile getirdi. Projenin gerçekleşmesinde uyumlu bir çalışma gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne ve Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü'ne teşekkür eden Yıldırım, “İzmir Banliyö Sistemi geldiği noktada duracak değil. Bu proje hem kuzeye, hem güneye devam edecek. Kuzeyde Bergama, güneyde Selçuk'a kadar 150 kilometreyi geçecek bir hattan bahsediyoruz. Zaten bunun ilk adımını da geçtiğimiz aylarda attık. Cumaovası-Torbalı kısmının altyapı ihalesi yapıldı, çalışmalar başladı” dedi.

    "Hedef 550 Bin yolcu"
    İZBAN'ın geçtiğimiz yıl Mart ayında açıldığını hatırlatan Yıldırım, bu hattın projesinin günde 550 bin yolcu kapasiteyle planlandığını, daha üçte birine bile ulaşılmadığını dile getirerek sefer sayısının mutlaka artırılması, sefer aralıklarının 6 dakikaya düşürülmesi gerektiğini söyledi. Bunun için yeni tren setlerine ihtiyaç duyulduğunu ve hattı ortak kullanan Demiryolları'nın şehirlerarası tren seferleri ile İZBAN'ın da entegrasyonunun gerektiğini vurguladı. Yıldırım, “Bu iki şeyi yaptığımız zaman günde 550 bin yolcuya rahatlıkla erişebiliriz. Bunun birinci adımı için gerekenleri bugün yapıyoruz. Gerek bilet gerek tarife entegrasyonuna bir an önce geçilirse hat daha verimli hale gelecek. Seferleri 12'den 6 dakikaya düşürdüğümüzde özellikle sabah akşam yoğun saatlerde taşınan yolcu sayısı kısa vadede iki katına çıkmış olur” dedi.
    Yıldırım, devam eden metro inşaatları ve yeni projeler İZBAN'la birleştirildiğinde orta ve uzun vadede İzmir'in toplu ulaşım altyapısına çok önemli bir rahatlamayı sağlamış olacaklarına dikkat çekti.
    Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar'da emeği geçenlere teşekkür ederek “Bu yeni yatırım kentimize hayırlı, uğurlu olsun” dedi.

    Kocaoğlu'ndan "4 Dakika" talebi
    İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, geçen ilk defa 160 binin üzerine çıkarak kapasite rekoru kırıldığını hatırlatarak “150 yıl önce yapılan bu hattı işletmek büyük bir sıçramadır ama daha yapılacak çok iş vardır. Bunun yanında Devlet Demir Yolları'nın mutlaka 12 dakikadan daha aşağı, 6 dakikada, gerekiyorsa 4 dakikada bir trenlerin çalışabileceği bir sistemi oturtması gerekmektedir. Bunun için de yıllardır taşımacılık yapan demiryoluyla kenetlenmiş olan demiryolcu arkadaşlardan bu sistemi kabullenmelerini istiyoruz” dedi.

    "Metromuzu bitiriyoruz"
    İzmir metrosuyla da ilgili açıklama yapan Kocaoğlu, “Metromuzu bitiriyoruz. 30 Mart saat 11.00'de Evka-3 ve Bornova istasyonlarımızı açıyoruz. Önümüzdeki ay Hatay ve İzmirspor, Ağustos-Eylül gibi de Göztepe, Güzelyalı ve Fahrettin Altay güzergahını devreye sokacağız. Böylece İzmir'in raylı sistem omurgası bitirilmiş olacak. Ayrıca DDY ile birlikte Türkiye'nin en büyük problemlerinden ve dünyanın en büyük geri dönüşüm projelerinden bir tanesini, Körfez Projesi'ni gerçekleştiriyoruz. Şu anda projeler yapılıyor. Umuyorum hep birlikte Çevre ve Şehircilik Bakanımızın da desteği ile Körfez'de en kısa zamanda yüzeceğiz” diye konuştu.
    Hyundai Rotem CEO'su Min-Ho Lee ise bu proje için tüm kaynaklarını kullanarak istenen kalite ve zamanında teslimat yapacaklarını kaydetti.

    İşte yeni trenlerin özellikleri
    Hyundai Rotem tren seti, 70'er metrelik 3 tane vagondan oluşuyor ve 750 yolcu taşıyabiliyor.
    Setler 2300 beygir gücünde ve saatte 140 kilometre maksimum hızda çalışacak şekilde tasarlandı.
    Trenlerin hat üzerinde güvenliği ATS ve TOTMAN gibi ileri teknoloji sistemlerle sağlanıyor.
    Tren 6 tane yüksek ısıtma-soğutma kapasiteli klima sistemi ile donatıldı.

     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı