Ege Haberleri

    Hedef ikinci büyük olmak

    Hürriyet Haber
    23.01.2016 - 18:30 | Son Güncelleme:

     Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir’de hükümet ve yerel yönetim ortaklığının güzel örneklerini vereceklerini söyledi.

    Hedef ikinci büyük olmak

    6 MİLYARLIK YATIRIM

    Bir önceki seçim döneminde sözünü verdiği “35 İzmir Projesi”nin lafta kaldığı yolundaki eleştirilere, projelerin hangi aşamalarda olduğunu tek tek açıklayarak cevap veren Bakan Binali Yıldırım,“25’ine start verdik, 7 tanesi de tamamlandı.Son 13 yılda İzmir’e bakanlığım olarak 6 milyar TL’lik yatırım yaptık” dedi.

    İzmir üzerinden siyaset yapmanın kimseye yararı olmadığının da altını çizen Yıldırım, ulaşımda, iletişimde, sağlıkta ve eğitimde her türlü sorununu çözmüş, marka şehir yapmak için çalıştıklarını anlattı.Bakan Yıldırım, “İzmir’i Türkiye ekonomisine en büyük katkıyı sağlayan ikinci şehir konumuna getiriyoruz” dedi.

    Hedef ikinci büyük olmak

     

    Projeler TEK TEK gerçekleşiyor 

    35 İzmir’e 35 Proje sözünü hiçbir zaman unutmadığını ve takipçisi olduğunu kaydeden Bakan Yıldırım, projelerin hangi aşamalarda bulunduğunu madde madde anlattı:

    HANGİ AŞAMADALAR

    YÜKSEK HIZLI TREN HATTI

    Ankara-İzmir arasını 3,5 saate düşürecek, İzmir’i çekirdek yüksek hızlı tren ağına bağlayacak olan İzmir-Ankara YHT projesinin yapımına başladık. Kemalpaşa OSB’yi; Kemalpaşa-Turgutlu demiryolunu tamamlayarak demir yoluna bağlıyoruz. 27 km’lik hattın geçici kabul ve resmi açılışı 11 Mart 2014 tarihinde yapmıştık. Proje kapsamında Egenin en büyük lojistik merkezini Kemalpaşa’ya yapıyoruz. Birinci aşamada 1milyon 130 bin metrekarelik Lojistik Merkezin altyapı inşaatının ilk kısmının geçici kabulü yapıldı. İleride öngörülen genişleme alanı ile birlikte toplam alanı 3 milyon metrekareye çıkartacağız. İzmir – Bursa - İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda Bursa–Bilecik arasında yüksek standartlı, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 85 km yeni demiryolu yapılarak, Yüksek Hızlı Demiryolu hattının Bursa ile bağlantısı planlanmıştır.Altyapıda yüzde 15 fiziki gerçekleşme sağlandı.

    İZBAN ÇOK RAHATLATTI

    İZBAN’ı devreye aldık, İzmirli biraz rahatladı. Şimdi de Aliağa-Cumaovası arasında çalıştırılan İZBAN trenlerinin güneyde Tepeköy’e uzatılması için mevcut hattın yanına ikinci hat yapımı ile hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi çalışmasını yürütüyoruz. 30 kilometrelik 2.hat altyapı, üstyapı ve elektrifikasyon yapımı tamamlanmıştır. Elektrifikasyonun geçici kabulü yapılmıştır. Sinyalizasyon yapımında ise yüzde 82 fiziki ilerleme sağlanmıştır.2016 yılının başında işletmeye açılması planlanmaktadır. Proje ile CumaovasıTepeköy arasındaki günlük işletilebilen tren sayısı 44 trenden 190 trene çıkarılacaktır.


    Ayrıca Tepeköy-Selçuk arasında da 26 kilometrelik kesime 2. Hat yapımınıda başlattık. 2016 yılı sonunda açmayı planlıyoruz. Aliağa - Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantısı ve Nemrut Körfez Liman Bağlantısı Demiryolu projelerinin de hazırlıkları devam etmektedir.

    Trafik plakası  35 olan İzmir'e 35 proje sözü veren İzmir Milletvekili ve Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bunların 25'ine start verdiklerini, 7 tanesinin tamamlandığını belirtti. Yıldırım "Son 13 yılda İzmir'e bakanlığım olarak 6 milyar TL'lik yatırım yaptık. Bu projelerin hepsini, hatta daha fazlasını hayata geçireceğiz" dedi. Hükümet olarak İzmir'in üzerine titrediklerini belirten Yıldırım, kente sadece hizmet siyaseti düsturu ile yaklaştıklarını anlattı.

    BİZ EKSİĞİ GÖRDÜK

    Stratejik konumu, denizi, tarihi,üretim gücü ve nüfusu ile diğer şehirlerin arasında çok farklı bir özelliğe sahip olmasına rağmen İzmir’in çok ihmale uğramış bir kent olduğunu kaydeden Yıldırım, “İşte biz bunu gördük. Daha önceki seçim döneminde gündeme getirdiğimiz ve şu anda bir bir hayata geçmeye başlayan 35 İzmir Projesi ile bu potansiyeli ortaya çıkararak İzmir’i Türkiye ekonomisine en büyük katkıyı sağlayan ikinci şehir konumuna getiriyoruz. Bizim gayemiz şu; İzmir’in hak ettiğini İzmir’e vermek ve aydınlık günlerine kavuşturmak.Tabii bir şeyleri ortaya koymadan da bunların olması mümkün değil. Bizde bu projeleri lafta ya da bastığımız broşürlerde bırakmadık. Projeleri gerçekleştirirken sürekli engellerle karşılaştık ve hala karşılaşıyoruz.Ne yazık ki; engellerin çok büyük bir bölümü sadece ideolojik temelli.Gerçeği kabul edelim; İzmir üzerinden siyaset yapmanın kimseye yararı yok.Özellikle de İzmir’e” diye konuştu.

    YEREL YÖNETİM İŞBİRLİĞİ

    Ben inanıyorum ki; hükümet ve yerel yönetim ortaklığı tam anlamıyla sağlanabilirse İzmir’de daha çok proje olacaktır.İzmirli vatandaşımız, hak ettiği hizmetleri daha hızlı alabilecektir. İzmir daha hızlı ihya olacak. Bizim hedefimiz belli. İzmir’i ulaşımda, iletişimde, sağlıkta ve eğitimde her türlü sorunun çözmüş, marka şehir yapmak. Bu amaçla söz verdiğimiz projelerimizi ne olursa olsun bir bir hizmete alacağız. Önümüze kim çıkarsa çıksın İzmir’in, İzmirli vatandaşlarımızın bu hizmetlerden mahrum kalmasına izin vermeyeceğiz. Bu projelerin önünde durmak isteyenler şunu unutmasınlar; bizler gideriz ama hizmetler İzmir’de kalacak.Bunu düşünsünler öyle hareket etsinler.Çünkü gerçekleştirilen bu projeler İzmir’in çehresini, geleceğini, ekonomisini, değiştirecek.İzmir’i hak ettiği yere taşıyacak.

    OTOYOL İKİ TARAFTAN

    İstanbul-İzmir Otoyol projesine iki kanattan devam ediyoruz. Toplam 433 km uzunluğundaki projenin; 40 kilometrelik Altınova – Gemlik kesimi tamamlandı. Yılın ilk yarısına kadar 13km uzunluğundaki TEM - Altınova kesiminin trafiğe açılmasını hedefliyoruz. 2016 sonuna kadar 20 kilometrelik Kemalpaşa-Bornova Otogar Kavşağı ve 25 kilometrelik Orhangazi-Bursa Çevreyolu olmak üzere toplam 45 km ile birlikte projenin tamamında 98 kilometrelik kısmının trafiğe açmayı planlıyoruz.Projenin 2020 yılında tamamlanması öngörülüyor.Ancak biz 2 yıl önce açmayı planlıyoruz. İzmir-Turgutlu Devlet Yolu Ayrımı-Kemalpaşa arasındaki 4 kilometrelik bağlantı yolunda toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapıçalışmaları tamamlanmıştır.

    KOYUNDERE'DEN DEVAM

    Kuzey Otoylu'nda 92 kilometrelik Çiğli-Aiağa-Çandarlı Yolu’nun 10 kilometrelik kesimi tamamlanmıştır. 6 km uzunluğundaki Koyundere Kavşağı (Menemen-Manisa) ayrımı yolunda çalışmalara devam edilmektedir.Kalan 76 kilometrelik kesimin 51 km (Menemen-Manisa) ayrımı-Çandarlı arası otoyolu ve 25 km bağlantı yolları projesi ve ÇED raporu bitirilmiştir. 2016 yılında yapım çalışmalarının ihale edilmesi planlanmaktadır.

    ANKARA ÜZERİNDEN

    İzmir-Ankara Otoyolu'nun proje çalışmalarını yapıyoruz. Proje sadece İzmir–Ankara ve otoyol güzergâhı üzerindeki illeri değil İç Anadolu’yu,Karadeniz Bölgesi ve Doğu Anadolu’yu da Ankara üzerinden Türkiye’nin en büyük limanına sahip İzmir’e bağlayacaktır. Proje çalışmalarının bu yıl bitirilmesini planlıyoruz. Sabuncubeli’nde başladığımız tünel de sadece İzmir-Manisa arası yolculuk süresini 15 dakikaya düşürerek iki ili birbirine yaklaştırmakla kalmayacak, iki şehrin kaderini birleştirecek.

    Hedef ikinci büyük olmak

    KÖRFEZ'DEN TÜP GEÇİŞ

    İZKARAY projemiz var. İzmir kenti kuzey aksından gelen trafiğin kent için trafik akışına girmeden  İzmir Körfezi güney aksına ulaşım sağlayacak ve raylı sistemi de ihtiva edecek olan İzmir Körfez Geçişi proje çalışmalarının bu yıl tamamlanmasını planlıyoruz. Proje ile otoyolun Çiğli bölgesinde oluşturulacak kavşak sistemi ile Çevre Yolu’ndan ayrılması,körfezin bir kesiminin köprü ile üstten geçilmesi,köprü bitiminde denizde oluşturulacak yapay ada ve gemilerin geçişine imkan sağlanması amacıyla batırma tüp tünel ile karşıya geçilmesi planlanıyor. Ayrıca bu yol oluşturulacak kavşak sistemi ile Çeşme Otoyolu’na bağlanacak. Raylı sistemin ise her iki yakada mevcut ve planlanan raylı sisteme entegre edilmesini hedefliyoruz. Bu projeyle ilgili de doğaya ve tarihi yapılara zarar vereceğine yönelik yanlış, yönlendirici ve haksız eleştiriler görüyoruz. ÇED sürecimiz devam ediyor ve şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; bu proje hiçbir şekilde doğal yapıya zarar vermeyecektir.

    KOBİ’LERE TİCARET İMKANI

    Körfez temizliği

    * Dereler nedeniyle altı alüvyon dolan, gün geçtikçe kirlenen İzmir Körfezi’ni temizlemek için İzmir Rehabilitasyon Projesi’ne başladık. İzmir Körfezi’ne tam 16 dere akıyor. Kuzey aksında açılacak bir sirkülasyon kanalı ile İzmir Limanı-Yenikale Geçidi arasında bölgede akıntı hızını artırarak su kalitesini iyileştireceğiz. Şu ana kadar toplam 1 milyon 800 bin metreküpün üzerinde denizdibi tarama işi gerçekleştirildi.

    * Engelsiz Yaşam Gören Gözler projesi ile İzmir’de görmeyen vatandaşlarımıza ışık olduk. Gören Göz cihazlarından 560 adedi İzmir’deki vatandaşlarımıza dağıtıldı.

     

     

     

    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı