Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda çağdaş tasarımlarıyla ve ergonomik ürünlerle ihracatta ciddi ivme kazanan mobilya sektörü, komşu ülkelere ihracatını artırmak için kolları sıvadı. Ege Ağaç ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, kriz sonrasında Euro pazarı olarak kabul ettikleri Avrupa’daki daralmayı komşu ülkelere yönelerek aşmayı hedeflediklerini söyledi.
Özel tanıtımlar
Bu bu kapsamda Suriye ve Irak başta olmak üzere komşu ülkelere yönelik pazarlama çalışmalarına ağırlık verdiklerini kaydeden Tarakçıoğlu, ayrıca son dönemde yurtdışındaki tanıtım çalışmalarını artırmak için “Yurtdışı Tanıtım Grubu” oluşturduklarını belirtti. Tarakçıoğlu, “Türkiye Hazır sloganıyla hazırladığımız özel tanıtım afişlerimiz Milano’daki iki havaalanında da yerini aldı. Ayrıca özel katalogları dünya genelinde fuarlarda dağıtıyoruz. Hedef ülkeler arasında Rusya, Almanya, Fransa, Yunanistan’da yeralıyor” diye konuştu.
Baskıdan kurtuldu
Mobilya sektörünün dövizdeki değer artışı nedeniyle ihracat rakamlarını koruduğunu aktaran Tarakçıoğlu, “İç piyasada mobilyaya uygulanan KDV indiriminin hammadde fiyatlarına yansıması durumunda bu ihracatın da yararına olacaktı. Kurun yükselmesiyle mobilya üreticileri ithalat baskısından kurtuldu. Nefes aldık” dedi.
İşsizliğe çare
Hükümetin kriz nedeniyle artan işsizliği frenlemek için istihdam edeceği geçici işçilerin bir bölümünü ormanlarda kekik, adaçayı, defne ve biberiye gibi ürünlerin toplanması işi için alacağına da değinen Tarakçıoğlu, bunun sevindirici olduğunu söyledi. Bu arada kekik ihracatında hızlı artış yaşandığını anlatan Tarakçıoğlu, doğadan toplama yöntemiyle talep karşılanamayacağı için üretiminin artırılmasına çalıştıklarını kaydetti. Tarakçıoğlu, “EİB olarak defne ile işe başladık. Her yıl 30 bin fidan dağıtıyoruz. 2009 yılında 20 bin adaçayı fidanı dağıtacağız” dedi.
İzmir’e yatırım kongrelerle gelir
SWİSSOTEL Grand Efes’in Kongreler ve Toplantılar Satış Müdürü Taner Tanırkan, İzmir’in kongre turizmi açısından KKTC, Antalya, İstanbul ve Ankara’ya yeni bir alternatif olabileceğini söyledi. Tanırkan, İzmir’in kültürel ve güzel bir şehir olduğuna dikkat çekerek, “Buradaki büyük aile şirketlerinin merkez ofislerini İstanbul’a taşımak gibi hataları var. Bu durum kntin yerinde saymasına neden olmuş. Ticaret ve Sanayi Odaları’nın İzmir’e uluslararası kongrelerin gelmesine destek vermesi gerekir. Tanıtım çok önemli. İzmir Tanıtım Bürosu bu konuda geçmiş dönemlere oranla çok faal. İzmir’deki halkın, kuruluşların, otelcilerin, acentelerin İzmir’e biraz daha ileriye yönelik bakmaları lazım. Bu İzmir’in gelişimi için şart” dedi. Tanırkan, İzmir’in ekonomik olarak gelişmesinin tek yolunun kongre turizmi olduğuna dikkat çekti.
Sanayiciler Mardin’de
TÜRK Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜR bünyesindeki İzmir Sanayici ve İşadamları Derneği üyeleri, Mardin’de düzenlenen Başkanlar Konseyi Toplantısı’na katılarak, Türkiye’nin genel ekonomik ve siyasal durumuna ilişkin değerlendirmelere katkı koydu. Mardin Buluş-ması’nın sonuç bildirgesi, İZSİAD Başkanı ve TÜRKONFED Yönetim Kurulu Üyesi İlknur Denizli tarafından kamuoyuna duyuruldu. Denizli önümüzdeki aylarda İZSİAD’ın Tunceli, Elazığ, Hatay, Halep ve Şam ile işbirliklerini geliştirmek ve komşu ülkelere ihracatı artırmak adına toplantılar düzenleyeceğini, yeni açılımlar yaparak krizle mücadele etmekte