Ege Haberleri

    Belkahve Tüneli’nde çalışmalar hızlandı

    Elif DEMİRCİ / İZMİR, (DHA)
    16.07.2013 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İzmir - İstanbul arasını 3.5 saate düşürecek otoyol projesinin İzmir ayağında bir tünel, iki viyadük yapılacak.

     Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın ilk kazısını önceki hafta yaptığı Belkahve Tüneli, bin 700 metre uzunluğunda iki tüpten oluşacak. 12 metre genişliğinde üç şeritli yol olarak düzenlenen tünel, 2015 yılında tamamlanacak.

    İzmir- İstanbul Otoyolu’nun sadece Gebze ayağında değil İzmir tarafında da çalışmalar hızlandı. Otoyolun İzmir ayağında bir tünel ve iki viyadük yapılıyor. Tünele Belkahve’den girecek araçlar Kemalpaşa Ulucak’tan çıkacak. Bin 700 metre uzunluğunda iki tüpten oluşacak tünellerin genişliği 12 metre, yüksekliği ise altı metre olacak. 2015 yılında yapımı tamamlanacak tünel, toprak yapısının yumuşak olması nedeniyle Avusturya metodu ile kazılıyor. Günde iki tüpte toplam dört metre ilerleme sağlanıyor. Delici ve kırıcılarla yapılan kazıdan 400 bin metreküp taş ve toprak çıkacak. 40 bin kamyonla taşınacak bu malzeme, yol ve viyadük yapımında dolgu olarak kullanılacak. Tünelin Kemalpaşa Ulucak çıkışında da kazı çalışmaları yakın zamanda başlayacak. Tünel inşaatında, 60 kişi iki vardiya usulüyle 24 saat çalışıyor.

    Belkahve Tüneli’nde çalışmalar hızlandı

    İnşaatı gerçekleştiren Kamu- Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, Belkahve Tüneli’ndeki çalışmaları yerinde inceledi. Kartal, İzmir- İstanbul Otoyolu’nun İzmir il sınırları içinde 28 kilometre yol yapacaklarını belirterek, en uzun viyadüğün 2 bin 238 metre ile Bornova’da olacağını söyledi. Kartal, “Turgutlu viyadüğünü de yapacağız. Kavşaklı, virajlı ve eğimli olan yolu tünelle standardı yüksek düz bir yol haline getiriyoruz. Örtü kalınlığının zayıf olduğu yerlerde daha dikkatli çalışıyoruz. Kazı yaptığımız alanın üzerinde yerleşim olmadığı için rahatız. Tünelin gövdesini üç ay önce oluşturduk. Bakan Yıldırım, delici jumbo ile ilk kazıyı yaptı. Tüneli 2015 yılında tamamlayacağız” dedi.


    BELKAHVE TÜNELİ

    Tünel boyu: 1.700 metre
    Platform genişliği: 12 metre
    Şerit sayısı: 3 adet
    Gabari: 5 metre
    Acil geçiş sayısı: 3 adet
    Ağırlıklı zemin sınıfı: C3

    BORNOVA VİYADÜĞÜ

    Viyadük boyu: 2.238 metre
    Açıklık adedi: 56 adet
    Kiriş boyu: 38 metre
    Kiriş adedi: 1260 adet
    Kiriş yüksekliği: 180 santimetre
    Kazı çapı: 120 santimetre
    Kazı boyu: 15 metre
    Kazık adedi 1898 adet

    BELKAHVE VİYADÜĞÜ

    Viyadük boyu: 407.16 metre
    Açıklık adedi: 12 adet
    Kiriş boyu: 36 metre
    Kiriş adedi: 198 adet
    Kiriş yüksekliği: 180 santimetre
    Kazı çapı: 120 santimetre
    Kazı boyu: 20 metre
    Kazık adedi 516 adet

    OTOYOL MALİYETİ 9 MİLYAR DOLAR
    Kamu- Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, İzmir- İstanbul Otoyolu’nun 1970’li yıllardan bu yana yapımının tartışıldığını, ancak 28 Ekim 2010 tarihinde temelinin atıldığını belirterek, Kanada Panama Kanalı’ndan sonra dünyanın en büyük ikinci Yap İşlet Devret (YİP) projesi olduğuna dikkat çekti. Kartal, yapım maliyeti 6.3 milyar dolar, finansman maliyetiyle birlikte toplam 9 milyar dolar olan otoyol için 3 milyar lira civarında kamulaştırma yapılacağını anlattı.

    OTOYOL, YILDA 615 MİLYON DOLAR TASARRUF SAĞLAYACAK
    İzmir - İstanbul Otoyolu 433 kilometre uzunluğunda olacak, bunun için üç tünel, bir asma köprü 37 viyadük yapılacak. Otoyol inşaatında 3 bin 700 işçi 24 saat süreyle iki vardiya şeklinde çalışıyor. Otoyol yapımında 350 mühendis görev alıyor, 800 makine kullanılıyor. Otoyol tamamlandığnıda yılda 615 milyon dolar tasarruf hedefleniyor. Bu tasarruf mesafe, emisyon, zaman ve işletme maliyetleri dikkate alınarak çıkarıldı. Otoyolu altı şirketten Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel, Göçay İnşaat konsorsyumu yapıyor. Konsorsyum, yapım süresi de dahil 22 yıl işlettikten sonra otoyolu devlete devredecek.

    Belkahve Tüneli’nde çalışmalar hızlandı

    İZMİR- İSTANBUL ARASI 3.5 SAATE, İZMİR BURSA ARASI 2.5 SAATE İNECEK
    İzmir- İstanbul Otoyolu tamamlandığında iki kent arasındaki mesafe sekiz saatten 3.5 saate inecek, yol 95 kilometre kısalacak. Gebze Dilovası’ndan yola çıkacak araç, sırayla İzmit Körfezi’ni köprüyle geçecek. Altınova ilçesinden Bursa Orhangazi’ye oradan Gemlik’e, Bursa Çevre Yolu’na bağlanacak. Bu yolu, 21 kilometre kullandıktan sonra Balıkesir’in kuzeyinden Savaştepe’ye oradan Manisa Saruhanlı’ya ve Turgutlu’ya ulaşacak daha sonra İzmir Kemalpaşa Kuyucak, Ulucak, Belkahve Tüneli ile Bornova’ya girecek. Otoyol ile İzmir- Bursa arası 2.5 saate inecek.

    İZMİT KÖRFEZİ ASMA KÖPRÜYLE ALTI DAKİKADA GEÇİLECEK
    Otoyolda, İzmir Körfezi, asma köprüyle geçilecek. Köprünün bir ayağı Dilovası Dil Burnu’nda, diğer ayak Karamürsel Hersek Burnu’nda denizin içinde olacak. Köprü ile karadan 1 saat 20 dakika süren körfez geçişi, altı dakikaya inmiş olacak. 2015 yılında bitirilmesi hedeflenen köprü, 6.2 milyar dolara mal olacak. köprünün toplam uzunluğu 2 bin 682 metre, kuleden kuleye uzunluğu ise bin 550 metre olacak.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı