Balık tüketimi kamu spotu ile artacak

Güncelleme Tarihi:

Balık tüketimi kamu spotu ile artacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2015 16:32

TÜRKİYE'de kişi başı 8 kilogram seviyesinde olan balık tüketimini 15 kilograma çıkarmayı hedefleyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), okullarda yürüttüğü "Balık-Ekmek Şenliği" etkinliklerinden sonra kamu spotu ile iç tüketimi arttırmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Radyo Televizyon Üst Kurulu onayıyla hazırladığı kamu spotu, ulusal kanallarda yayınlanmaya başlandı. STG, sektörel tanıtım grupları içerisinde Kanatlı Tanıtım Grubu'ndan sonra kamu spotu hazırlayan ve ulusal kanallarda yayınlanan ikinci sektörel tanıtım grubu oldu.

Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye'de balık tüketiminin olması gerekenin çok gerisinde olduğunu belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, "Avrupa'da kişi başı 24 kilogram, Japonya'da 40 kilogram seviyesinde olan balık tüketimi Türkiye'de 8 kilogram. Bu rakamı en azından 15 kilograma çıkarmayı hedefliyoruz. Son derece lezzetli ve sağlıklı bir ürün olan balığın tüketiminin artması için hazırlattığımız kamu spotu ulusal televizyon kanallarında yayınlanmaya başladı. Bu tür tanıtım çalışmalarımızı sürdüreceğiz" dedi.

44 Saniyelik kamu spotu bir balıkçı teknesinde başlıyor. Balıkçılar, ağdan tekneye balık çekerken ve yetiştiricilik kafeslerinden balık hasat ederken, bir balıkçı, "Balık berekettir" mesajı verirken, ikinci mesajı, "Balık ekonomiktir" diye balıkçıdan balık alan bir vatandaş dile getiriyor. "Kamu Spotu"nun üçüncü mesajını ise bir alabalık üretim havuzunda bir işçi "Balık emektir" diyerek dile getiriyor. Bir balık işleme tesisinde çalışan bir kadının "Balık güvenlidir" mesajıyla devam eden kamu spotu, işlenmiş ve kısa sürede pişirilerek yemeye hazır hale gelecek balığın markette bir iş kadınının satın alması ve "Balık kolaylıktır" mesajıyla iş kadınlarına ulaşılması hedefleniyor. Kamu spotunda iki arkadaşın mangalda balık keyfine "Balık keyiftir" mesajıyla yer verilirken, mutfakta akşam yemeği için hazırlık yapan hamarat bir ev hanımı "Balık lezzettir" diyerek balığın lezzetine vurgu yapıyor. Mutlu bir akşam yemeği masasında bütün aile bir aradayken aile reisi "Balık sağlıktır" mesajı veriyor ve ailecek sağlıklı bir akşam yemeğine vurgu yapıyor.

"ÇOCUKLARA BALIK ÇOK GÜZELDİR MESAJI VERİLİYOR"
Türkiye'de balık tüketiminin küçük yaşlardaki çocuklara balığın sevdirilmesiyle artacağına inanan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, okullarda yürüttüğü "Balık-Ekmek Şenlikleri"nden sonra kamu spotunda da çocukları unutmadı. Elleriyle büyük bir kaseden balık yiyen çocuklar, "Balık çok güzeldir" diyerek çocukları balık yemeye davet ediyor. Kamu spotunun sonunda dış ses, "Balık yeri doldurulamayacak bir besin kaynağıdır sağlığınızı korumak, zeki, mutlu nesiller yetiştirmek için gelin bu nimetten faydalanalım, haftada en az iki öğün balık yiyelim" diyerek Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nun "Haftada iki gün balık yaşam boyu sağlık" sloganını tüketiciyi ulaştırıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!