Üniversite adayına esprili rehberlik

Güncelleme Tarihi:

Üniversite adayına esprili rehberlik
Oluşturulma Tarihi: Şubat 15, 2015 15:18

Sosyal medyanın ‘ağır mimarı’ Ömer Şanlı, Youtube’da yayınladığı videolarla fenomen oldu. Esprili bir dille üniversite hayatı ve mimarlığı anlatan Şanlı’nın videoları, 1 milyonun üzerinde izlemeye ulaştı.

Haberin Devamı

ADI Ömer Şanlı... Gediz Üniversitesi Mimarlık ikinci sınıf öğrencisi... Yaklaşık bir yıl önce gençlerin yoğun olarak kulandığı sosyal paylaşım sitelerinde, üniversiteye gideceklere fikir verecek bir medya eksikliği fark etti. Bunu gidermek için kamera karşısına geçti. Çektiği komik videolarla hem gençleri bilgilendirdi, hem de fenomen oldu. Bazı firmalar da 1 milyonu aşkın izlemeyi görünce, Ömer Şanlı’ya sponsor olmaya başladı.

MERAK GİDERDİM

Bilgisayar oyunlarına olan merakı nedeniyle iyi bir Youtube takipçisi olduğunu ve oyun videoları izlediğini dile getiren Şanlı, kendi çektiği videoları da bir gün internete yüklemeyi aklından geçirdiğini belirterek, şöyle diyor: “Öyle de yaptım. Ama istediğim geri dönüşümü alamadım. 4 tık aldığımda havalara uçuyordum. Strateji değiştirmeye karar verdim. Bu aşamada da sosyal paylaşım sitelerinde, üniversiteye gideceklere fikir verecek medya eksikliğini gördüm. Bu alanda videolar çekmeye karar verdim. Ve ilk konu yurtlar oldu. Yurtta kalan arkadaşlardan edindiğim bilgi ve araştırmalarla bu alanda video çektim. ‘Bu tutar hocam’ diye de bu alanda yürüdüm. Öyle de oldu. Üniversiteye gidecek olan birçok insanın merakını giderdim.”

30'U AŞKIN VİDEO

Haberin Devamı

Amatör olarak çektiği videolara mizah katarak sosyal paylaşım sitesine yüklediğini ifade eden Şanlı, insanları sıkmadan bilgilendirmek gibi bir misyon üstlendiğini kaydetti, şöyle konuştu: “Bölümüm mimarlık olduğu için bu alana yoğunlaştım. ‘Lise ile üniversite arasındaki farklar’, ‘mimarlığın zorluğu’, ‘mimarlar neden egoistir?’, ‘mimarlığın bir günü’ gibi esprili ve eleştirili videolar çekmeye başladım. Farklı bir pencereden baktığım videolarım da kısa sürede ilgi görmeye başladı. Binlerce tık almaya başladı. Bir yılda 100’ün üzerinde video yükledim. Ama bazıları çok uzun olduğu için fazla ilgili görmeyince kaldırdım. Şu an 30’un üzerinde video bulunuyor. En fazla izlenen video ise ‘üniversite ile lise arasındaki farklar.’ 130 bin izlemesi var. Tüm videoların izlenme oranı ise 1 milyonu aştı. 20 binin üzerinde de takipçim bulunuyor.”

Haberin Devamı

FİRMALARIN DİKKATİNİ ÇEKTİ

Ömer Şanlı, videolarının internette tıklama rekorları kırmasıyla birlikte çeşitli firmalardan da reklam teklifleri gelmeye başladığına dikkat çekerek, “Şu anda İstanbul merkezli bir firmayla çalışıyorum. Oradan bazı reklam teklifleri geliyor. Ben videolarımın çok fazla reklam kokmasını istemiyorum. Şu anda bir kaç firmayla bunu yatık. Videonun kurgusunu bozmadan o firmanın ürünlerini kullandım. Bu da okul harçlığıma katkı sağlıyor. Mimarlık oldukça masraflı bir bölüm. Bir videoya da konu oldu. Ben kırtasiyeciye girdiğimde 300 lira harcayarak çıkıyorum. Onun için bu tür teklifler ya da sponsorluklar bütçemi rahatlatıyor” dedi.

Haberin Devamı

OYUNCULUK ÇOCUKLUK HAYALİ

Lise ve ortaokul döneminde tiyatroyla uğraştığını ifade eden Ömer Şanlı, “Öyle uzun boylu bir süreç değildi. Ama benim çocukluk yıllarımda en büyük hayalim oyuncu olmaktı. Onun için çektiğim videolarla da bir yerde bu hayalimi gerçekleştirdim. Ama mimarlık artık benim hayatımın önemli bir parçası. İleride de bu alanda önemli işlere imza atmayı hedefliyorum. Bu videolar gelecekte hayatımın tamamı olmayacak” şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!