Ege Haberleri

EGE

    Ege Endüstri terfi etti

    Mete Tamet OMUR / HÜRRİYET
    06.08.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 05.08.2012 - 15:30

    Otomotiv yan sanayinin öncü kuruluşlarından Ege Endüstri, Türkiye’nin en büyük 500’ü arasına girmeyi başardı.

    Ege Endüstri, İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından 2011 verileriyle hazırlanan ‘Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu’ listesinde 493’üncü oldu. Geçen yıl ikinci 500’de 259’üncü sırada yer alan firma, bu yıl 266 basamak yükselerek Türkiye’nin en büyükleri arasında yerini aldı.
    Genel Müdür Ayhan Özel, “Çalışanlarımız, ortaklarımız, müşterilerimiz, yan sanayimiz ve sosyal çevremiz ile geniş bir aileyiz. Yaptığımız üretim, satış ve bunun finansal sonuçlarında bu ailenin tüm fertlerinin payı büyük. ‘İSO 500” listesine girmemizi sağlayan da, bu başarılı tablo” diye konuştu.
    Özellikle Avrupa’daki mali belirsizliklere rağmen, sektörün hem Türkiye’de, hem de dış piyasadaki dinamiklerini iyi takip ettiklerini ifade eden Özel, doğru stratejiler izleyerek olumlu sonuçlar aldıklarını aktardı. Özel, “Global ekonomideki tüm soru işaretlerine karşın Kuzey ve Güney Amerika bizim için iyi pazarlar oldu. Buna özellikle de Avrupa’da rakiplerimizden aldığımız paylar eklenince, bu olumlu sonuç ortaya çıktı. Ayrıca, operasyonel olarak yaptığımız verimlilik çalışmalarının da olumlu sonuçlarını almaya başladık” dedi.
    Gelişmeler sıkıntılı
    Sektörle ilgili olarak çarpıcı açıklamalarda da bulunan Özel, Türkiye’de ticari araç sektörünün hızla ithalata yöneldiğine dikkat çekerek, son 5 yılda üretim anlamında Türkiye’de ağır ticari araç sektörüne yeni oyuncuların girmediğini ifade etti. ‘Askam’ ve ‘Otoyol’ gibi firmaların üretimlerini durdurduğunu hatırlatan Özel, “Yerli oyuncuların piyasadan çekilmelerinden dolayı endişe duyuyoruz. Bu durumun bölgemizi ve ülke ekonomisini olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum. Bununla beraber globalleşen dünyada, ticaret hacminin artması, ulaşım ve iletişimin kolaylaşması, kısmen de olsa gümrük korumalarının kalkması sektörümüzü olumlu etkiliyor. Firmaların potansiyel pazarları giderek büyüyor. Sektörde eskiden pek adı geçmeyen ABD, Brezilya, Arjantin, Hindistan gibi büyük pazarlara hem ana sanayi hem de yan sanayi olarak satış yapılabilmekte böylece iç piyasadaki kayıplar telafi ediliyor” diye konuştu.

    HURDA TEŞVİĞİ
    Yeni dış pazarların getirdiği canlılığın olumlu olduğunu, ancak sürdürülebilir ve sağlıklı bir büyüme için iç piyasanın da güçlü olması gerektiğini vurgulayan Özel, şöyle devam etti; “Genç, dinamik, üreten ve tüketen bir profilimiz var. Ama araç satışları yeterli değil. Ülkemizde her bin kişiye düşen araç sayısı 140-150 arasındayken, bu rakam AB ülkelerinde 500, ABD’de ise 900’ün üzerinde. Bu noktada, pazarı harekete getirecek doğru mekanizmalar gerekir. Bu yolda en önemli araçlardan birisi, ‘hurda teşviği’ olarak bilinen uygulamanın, sürekli olarak ve güncellenerek uygulanmasıdır. Bugün araç satış fiyatlarındaki vergi oranlarını indirmeden yapılacak doğru bir ‘hurda teşviği’ güncellemesi ile araç satışını ve vergi gelirini artırmak mümkün olabilir.”

    YATIRIMA DEVAM
    Sürekli gelişebilmek ve teknolojik açıdan rekabetçi kalabilmek için gelişmeleri yakından takip ettiklerini aktaran Özel, yatırım planları ile ilgili olarak şöyle konuştu; “Şirketlerin artık günümüz şartlarında müşterilere sundukları ‘değer’ paketini rekabetçi düzeyde tutabilmek için güncel teknolojilere, mühendislik geliştirme araçlarına ve bilgi sistemlerine yatırım yapmaları gerekiyor. Bu anlayış doğrultusunda biz de operasyonumuza, Ar-Ge mühendisliğimize ve yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı