Efes alkolsüz birasını Rusya’dan getirdi, tutarsa yatırım yapacak

Hülya GÜLER
28.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye’de daha önce iki kez alkolsüz bira üretimini deneyen ancak istediği sonucu elde edemeyen Anadalou Grubu son olarak Rusya’da çok tutan alkolsüz birası Efes Alkosüz’ü Türk tüketicisine sundu.

Türkiye’nin önde gelen bira markalarından Efes, yaz sezonu boyunca performansını test edeceği Efes Alkolsüz’ün tutması halinde Türkiye’de üretimi için kolları sıvayacak. Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, “Şu ana kadar çok olumlu tepkiler aldık, çok beğenilmiş. Efes Alkolsüz ben ce bu kez tutacak” dedi.
2 yıllık araştırma
İlk olarak 1980’lerin sonuda alkolsüz bira üreten ve tumadığı için vazgeçen Anadolu Grubu, daha sonra 2000’li yıllarda Ritmix markası ile yeniden alkolsüz bira üretmiş ancak bunun da tutmamıs nedeni ile üretimine son vermişti. Anadolu Grubu bu kez alkolsüz birayı piyasaya sunmadan önce 2 yıllık bir araştırma süreci gerçekleştirdi.
Rusya’dan ithal etti
Tuncay Özilhan, şunları anlattı: “Saglık ve trafik gibi nedenlerle tüm dünyada alkolsüz bira tüketimi yükselen bir trend haline geldi. Biz de bir süredir Türkiye’de alkolsüz birayı piyasaya tekrar verelim istiyoruz. Ancak doğru bir tat yakalamanın peşindeydik. Rusya’da ürettiğimiz alkolsüz biranın tadı çok iyiydi o yüzden onu ithal ederek başladık. Aldığımız tepkiler çok iyi, bence bu kez alkolsüz bira tutacak.”
2 milyon Euro yatırım
Bu yaz sezonunun deneme süresi olarak planlandığını belirten Efes Pilsen Genel Müdürü Tuğrul Ağırbaş ise, “Bu yaz istediğimiz satış noktasını yakalarsak, yıl sonuna yetişmek üzere alkosüz bira üretimi için yatırım yapabiliriz. Rusya’da bu konuda 2 milyon Euro’luk bir yatırım yapmıştık. Türkiye’de de bu civarda bir miktarda yatırımla alkolsüz bira üretimine başlayabiliriz” diye konuştu.
Yüzde 1 pazar payı
Alkolsüz bira pazarının tüm dünyada hızla büyüdüğünü belirten Ağırbaş şöyle konuştu: “Hatta bira pazarından daha hızlı büyüyor. Örneğin İspanya’da tüm bira pazarı içinde alkolsüz biranın payı yüzde 20’lere ulaştı. Avrupa ve ABD’de giderek yükselen pazar payları var. Biz de Efes Alkölsüz’ün ilk 5-10 yılda yüzde 1’lik bir pazar payına ulaşmasını hedefliyoruz.”

Mevcut bira tüketicisini hedefliyor

EFES Alkolsüz’ün Efes’in piyasadaki lider konumunu pekiştirmek için hayata geçirdikleri inovatif bir proje olduğunu belirten Tuğrul Ağırbaş, şunları anlattı: “Daha önceki denemelerden dolayı Türk tükecisinin alkolsüz biranın tadı ile ilgili kafasında limitler var. Bu limitleri aşması lazım. Denedikçe bunları aşacaktır. Efes Alkolsüz, alternatif bir soğuk içecek. Ruhsattan dolayı bira bulunmayan yerlerde, araba kullanacaklar için piyasada bulunan bir içecek olacak. Ağırlıklı olarak bira tüketicisini hedefliyoruz.”Tuğrul Ağırbaş, bu yıl havaların geç ısınmasından bira satışlarının da etkilendiğini belirterek, “Bunun dışında alkol tüketimine getirilen yaş ve mekan sınırlamalarının da bir etkisi olacaktır. Ancak biz henüz sezonun performasını tam olarak görmeden büyüme öngörülerimiz ile ilgili bir revizyona gitmedik” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı