Eczacıbaşı, Alman seramiğinin kalbindeki Engers’i satın aldı

Güncelleme Tarihi:

Eczacıbaşı, Alman seramiğinin kalbindeki Engers’i satın aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2005 00:00

Eczacıbaşı Yapı Grubu, Almanya’nın seramik üretiminin kalbinde bulunan 94 yıllık Engers Keramik’i 20 milyon Euro’ya satın aldı. Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, ‘Engers’i almamız, büyüme stratejimizin sadece bir adımı. Başta Rusya olmak üzere başka projelerimiz de olacak. Dünyada payımız yüzde 5’e çıkacak’ dedi.

ECZACIBAŞI Yapı Grubu, Alman seramik kuruluşlarından Engers Keramik GmbH&Co. KG’yi satın aldı. Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Erdal Karamercan, 94 yıllık seramik üreticisi Engers’in topluluğa yatırım maliyetinin 20 milyon Euro olacağını söyledi. Karamercan, satın almanın Eczacıbaşı’nın yurtdışı yatırımlarında bir kilometre taşı olacağını vurguladı. Karamercan, Almanya’nın en iyi bilinen 5 markasından biri olan Engers’in alınmasının karo seramikteki büyüme stratejisinin sadece bir adımı olduğunu, başta Rusya olmak üzere diğer yeni projelerin de hayata geçirileceğini belirtti.

2.3 MİLYON METREKARE KAPASİTE: 1911 yılından bu yana faaliyet gösteren Engers Keramik’in satın alınmasına ilişkin anlaşmanın önceki gün imzalandı. Anlaşma, gerekli yasal onayların ardından yürürlüğe girecek. Almanya seramik sektörünün merkezi konumundaki Rheinland Pfalz bölgesinde kurulu Engers’ın yıllık üretim kapasitesi 2.3 milyon metrekare.

DÜNYADA YÜZDE 5’E ULAŞACAK: Almanya’da seramik sağlık gereçlerinde yüzde 13’lük pazar payına sahip olduklarına dikkat çeken Karamercan, karo seramik sektöründe de son bir kaç yıldır etkinliklerini artırdıklarını ve satın almayla birlikte karo seramikte dünyadaki pazar paylarının yüzde 5’e ulaşacağını kaydetti. Karamercan, Alman üretici konumuna gelmenin önemli avantajlar sağlayacağına işaret ederek, İrlanda’da mevcut karo seramik fabrikası dikkate alındığında Engers’in satın alınmasının lojistik açıdan da Eczacıbaşı’na büyük güç katacağını vurguladı.

ENGERS VE VİTRA AYNI ÇATIDA: Almanya’da yüzde 3 pazar payı bulunan Engers’da 135 kişi çalışıyor. Vitra’nın da Almanya’da halen 40 kişilik bir ekibi bulunuyor. Erdal Karamercan, Engers ve Vitra’nın Almanya’da tek bir şirket altında birleştirilerek yola devam edeceklerini söyledi. Karamercan, böylece lojistik olarak daha da güçleneceklerini belirtti. Karamercan, ‘Engers’ markasının kullanımına devam edeceklerini, mevcut personel ve yönetimin tecrübelerinden yararlanılacağını vurguladı.

SERAMİKTE GÜÇLÜYÜZ: Erdal Karamercan, Türkiye’nin seramik sektöründe hammadde kaynaklarına sahip olduğunu belirterek, ‘Teknolojik üstünlüğümüz de var. Bu da maliyete olumlu yansıyor. Buna tasarım ve pazarlamayı da ekleyince hızlı bir şekilde markalaşıyoruz. Kendi ülkelerinde güçlü yerel markalar bulursak o markaları kullanacağız. Ama bu yerel markalarla Vitra’yı destekleyeceğiz’ dedi. İrlanda’da Vitra markasını kullandıklarını hatırlatan Karamercan, Vitra Karo Seramik’in İrlanda’nın tek karo üreticisi olduğunu belirtti. Rusya’da yaklaşık 40 milyon dolarlık yatırımla kuracakları iki fabrika için gerekli izinlerin alındığını belirten Karamercan, ‘Rusya’da bir karo seramik, bir de seramik sağlık gereçleri yatırımı yapıyoruz. Bundan böyle bir ayağımız Rusya’da olacak. Daha sonra da stratejik pazarlarımız Avrupa Birliği ülkeleri ve Amerika’ya odaklanacağız’ diye konuştu.

ÜÇ YILDA 580 MİLYON DOLAR: Erdal Karamercan, Eczacıbaşı Topluluğu’nun 2005 yılında 160 milyon dolar olan yatırım tutarının, 2008 yılı sonuna kadar 580 milyon dolara ulaşacağını bildirdi. Karamercan, Eczacıbaşı’nın faaliyette bulunduğu sektörlerin hemen hepsine önemli boyutta yatırım yaptığını söyledi. Karamercan, 1991’de yılda 1.5 milyon metrekare kapasite ile kurulan Vitra Karo’nun, dış pazarlarda büyüme stratejisiyle 2006 yılında yılda 25 milyon metrekare üretim kapasitesine ve 200 milyon dolar ciroya ulaşacağını söyledi.

75 ülkede 330 milyon dolar ciro

ÜRETİMİNİN yaklaşık yüzde 80’ini dışsatıma yönlendiren Eczacıbaşı Yapı Grubu, Vitra markası ile 5 kıtada 75’ten fazla ülkeye ihracat yapıyor. 2005 yılı dışsatım tutarı 330 milyon dolara ulaşan Eczacıbaşı Yapı Grubu, seramik sektöründe Vitra’yı bir dünya markası haline getirmeyi hedefliyor. Eczacıbaşı Yapı Grubu, yılda 6.2 milyon adet seramik sağlık gereçleri, 8.7 milyon adet armatür, 22 milyon metrekare karo seramik (Engers hariç), 350 bin küvet ve 120 bin modül mobilya, 2.5 milyon adet banyo aksesuvarı, 90 bin ton yapı kimyasalları, 980 bin ton seramik hammaddesi üretiyor. Yurtdışında toplam 2 bin satış noktasına ulaşan Vitra’nın en önemli dış pazarlarını, gelişmiş ülkelerin yer aldığı ve rekabetin yüksek olduğu Avrupa ve ABD oluşturuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!