E-ticarette en çok karşılaşılan 5 sorun

Güncelleme Tarihi:

E-ticarette en çok karşılaşılan 5 sorun
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2017 12:20

Gelişimi her geçen gün artan e-ticaret beraberinde bazı sorunları da getiriyor. İşte en sık karşılaşılan sorunlar...

Haberin Devamı

E-ticaret gelişim ivmesini yukarı doğru yönlendirse de hala geliştirmesi gereken yönleri de bulunuyor. İnternet kullanımının ülkemizde giderek artması e-ticaret potansiyelinin de aynı oranda büyümesi anlamına geliyor. Başarılı müşteri iletişimi kuran ve bu ilişkileri iyi bir şekilde yöneten e-ticaret şirketleri satış oranlarını artırsa da online alışveriş süreçlerinin iyileştirilmesi konusunda e-ticaret firmalarının hala dikkate alması gereken alanlar da yok değil. İşte e-ticaret sitelerinin en sık karşılaştığı sorunlar:

1. Uzun teslimat süreci

E-ticaret sitelerinin en sık karşılaştığı sorunların başında iyi yönetilemeyen kargo süreçleri yer alıyor. Uzun süren teslimat süreçleri müşterilerin marka sadakatini olumsuz yönde etkilediğinden teslimat sürecinin kargo şirketleri ile koordineli yönetilmesi gerekir. Geciken kargoların müşteriye bilgisinin verilmesi, hediye veya indirim kodlarıyla hataların telafi edilmesi müşteri sadakatini olumlu yönde etkiler.

Haberin Devamı

2. Yetersiz ürün bilgisi

E-ticaret sitelerinde yer alan ürünler hakkında detaylı bilgi verilmesi, teknik özellikler, ürünün garanti süresi ve kullanım koşulları gibi bilgilerin açık bir şekilde belirtilmesi gerekir. Yanlış veya eksik verilen bilgiler siteye iade veya satış iptali olarak geri dönerek müşteri kaybına yol açabilir.

E-ticarette en çok karşılaşılan 5 sorun

3. İade süreci

Bir müşterinin satış sonrası tüketici kanunları gereği iade hakkı bulunuyor. İade süresi içerisinde kusursuz bir şekilde siteye geri verilen ürünlerin hızlı bir şekilde iadesinin yapılması sanıldığının aksine kaybetmek değil müşteri sadakati kazanmak ve yeni satışlar yapmak anlamına geliyor. Bu süreci doğru yönetmek markalaşma anlamında da olumlu etkilere sahip.

4. Müşteri hizmetleri

E-ticaret sitesinde meydana gelen sorunların hızlı ve efektif çözümleri için aktif çalışan bir müşteri hizmetleri departmanı oldukça önemli. Müşteri memnuniyetini en üstte tutan bir e-ticaret sitesi müşteri ilişkileri konusunda yaşanacak olan sıkıntıları minimum düzeye indirerek marka algısını yükseltir.

Haberin Devamı

5. Yanlış ürün gönderimi

Her e-ticaret şirketinde yaşanan başlıca sorunlardan olan yanlış ürün gönderimi için e-ticaret şirketlerinin hızlı bir şekilde aksiyon alması kilit nokta. Hatasını telafi etmeye çalışan siteler sipariş kontrol mekanizmalarını geliştirmeli ve müşteri memnuniyeti için hediye veya indirim kuponu gibi opsiyonları sunarak müşterilerinin memnuniyetini tekrar kazanmaya çalışmalı.

BAKMADAN GEÇME!