e-ticaret devi bonprix Türkiye’de

Hürriyet Haber
18.10.2011 - 15:16 | Son Güncelleme:

Almanya ve Avrupa’nın en büyük e-ticaret şirketlerinden olan bonprix, Türkiye pazarına girdi. 23 ülkedeki faaliyet gösteren şirketin 25 milyon müşterisi var. Cirosu ise 1.1 milyar euro.

Otto Group’a bağlı olan bonprix, Almanya’da katalog üzerinden satış yapan en iyi ilk 10 şirket ve internet mağazacılığında da en iyi ilk 5’in arasında bulunuyor.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan bonprix Türkiye Genel Müdürü Thomas Carroux, bir yıl içinde 100 bin müşteriye ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Türkiye’de ilk aşamada sadece internet mağazası ve katalog üzerinden satış yapacaklarını belirten bonprix Genel Müdürü Thomas Carroux, bonprix’nin bazı ürünleri Türk tüketicisinin beğenilerine göre test ederek diğer ülkelerdeki satış stratejilerini de belirliyor olacağı için büyük heyecan duyduklarını belirtti. Yaklaşık 15 bin farklı ürün satacak olan bonprix, ilerleyen dönemde Türkiye’yi Gürcistan ve Azerbaycan gibi bölge ülkelerindeki operasyonlarının merkezine almayı da planlıyor.

Katalogla moda alışverişi Türkiye’de

23 ülkede yıllık toplam 232 milyon katalog dağıttıklarını söyleyen Thomas Carroux, başarılarını internet, katalog ve mağaza satışı üçgeninden oluşan sistemlerine borçlu olduklarını belirtti. Carroux sizlerine şöyle devam etti:

"Yaptığımız araştırmalar, internet mağazamızdan alışveriş yapanların yüzde 69’unun önce kataloğumuzu incelediklerini gösteriyor. Dahası satışlarımızın da yüzde 50’sini internet, yüzde 47’sini katalog ve yüzde 3’ünü mağazalar oluşturuyor. Her ay Almanya’daki sitemizi 7,2 milyon kişi ziyaret ediyor. Bu da bizi Almanya’nın ilk 5 online mağazası arasına sokuyor. Kendini ispatlamış çok kanallı satış stratejimizle Türkiye’de de benzer bir başarıyı yakalayacağımıza inanıyoruz."

Kadın, erkek ve çocuk giyim başta olmak üzere geniş bir ürün yelpazesi bulunan bonprix’nin müşteri profilini de ürün portföyünü de ağırlıklı olarak kadınlar oluşturuyor. Müşterilerinin yüzde 91’i kadınlardan oluşan bonprix’de kadın ürünleri yüzde 59, ev ürünleri yüzde 12, iç çamaşırı yüzde 10, erkek yüzde 8, ayakkabı ve aksesuar yüzde 7 ve çocuk yüzde 4’lük bir kısmı oluşturuyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı