Gündem Haberleri

E Koli mikrobuna karşı patates

Hürriyet Haber
    29.04.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

ABD'de tıbbi araştırma yapan doktorlar, E koli mikrobuna karşı, aşı yerine patates kullandılar.

Amerikan Journal Nature Medicine adlı doğal ilaçlar ile ilgili araştırma dergisinde, yer alan araştırma raporunda, genetik olarak değiştirilmiş çiğ patatesten, haftada bir kez bir parça yiyen gönüllülerde, vücudun savunma sisteminin E Koli mikrobuna karşı harekete geçtiği belirtildi. Genetik olarak değiştirildikten sonra yetiştirilen patateslerin, bir miktar E Koli mikrobu taşıdıkları ve bunun insanlarda aşı etkisi yaptığı kaydedildi.

Dünyada her yıl E Koli Basili nedeniyle 3 milyon kişinin öldüğünü belirten bilim adamları, patatesin aşı yerine kullanılmasının bu sorunu çözme yolunda önemli bir adım olacağını ifade ettiler. Maryland Üniversitesi araştırmacılarından Dr.Carol Tacket, gönüllüler üzerinde yapılan denemelerde, patateslerin vücudun savunma sistemini harekete geçirdiğini, bunun nedenini henüz tam çözemediklerini kaydetti.

Araştırmacılar, sebzelerin aşı yerine kullanılması fikrinin cazip olduğunu, ancak yetiştirildikleri yerlerin kontrol altına alınması gerektiğine değiniyorlar. Kazayla bir insanın fazla miktarda aşılı patates yemesinin kötü sonuçlar doğuracağı ifade ediliyor.

Etiketler:

EN ÇOK OKUNAN HABERLER