Gündem Haberleri

    E-devlet şifresi ile sisteme giriş işlemleri / E-devlet şifresi nasıl alınır?

    Hürriyet Haber
    17.08.2015 - 16:39 | Son Güncelleme:

    Birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet şifresi nasıl alınır, e-devlet ile hangi hizmetlerden yararlanılır? Detaylar haberimizde..

    Özellikle son zamanlarda internet kullanıcılarının artması ile birlikte vatandaşların talep ettiği e-devlet sistemi tercih edilenler arasında yer alıyor. Ancak birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet uygulamasına giriş şifresiz olmuyor. E-devlet sisteminin olanaklarından yaralanabilmemiz için şifre edinmemiz gerekiyor.

    KİMLER E-DEVLET ŞİFRESİ ALABİLİR?

    15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette “e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır)başvuru yaptığında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar harici başkaları adına şifre alımı mümkün değildir.

    E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

    E-devlet hizmetlerine giriş işlemlerinde kullanılabilmekte olan e-Devlet şifresi için herhangi bir PTT şubesine nüfus cüzdanı ile birlikte başvurmak gerekiyor. E-Devlet şifresi isteğe bağlı olarak özel bir şifreyle de sisteme giriş esnasında veya sistem içerisindeki güvenlik işlemleri bölümünden değiştirilebiliyor.

    E-DEVLET KAPISINDAN NE TÜR HİZMETLER VERİLMEKTEDİR?

    E-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:
    -Bilgilendirme hizmetleri
    -Entegre elektronik hizmetler
    -Ödeme işlemleri
    -Kurum ve kuruluşlara kısa yollar
    -Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

    E-DEVLET KAPISININ GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR NELERDİR?

    E-devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.
    Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

    E-devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir.

    E-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

    E-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.

    E-DEVLET İLE YAPILAN İŞLEMLER BİRKAÇ ÖRNEK:

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı > Yabancıların Çalışma İzni Otomasyon Sistemleri: Yanacı uyruklu kişilerin çalışma izinleri ile ilgili bilgilere ulaşılabilir.
    Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü > İhale Sorgulama: Devlet malzeme ofisinin açmış olduğu ihalelerin bilgisine ulaşabilirsiniz.

    emniyet genel müdürlüğü > Trafik > Araç Sorgulama: Bu sorgulama işlemi ile 2.el araç satın alacak kişilerin yapması gereken bir sorgulamadır. Çünkü alacakları araca ait kaza, çalıntı ve diğer model bilgilerine ulaşabilmelerini sağlar. Böylece oluşabilecek kötü durumların önüne geçilebilir.

    Gelir İdaresi Başkanlığı > Vergi Borcu Sorgulama: GİB’na giderek yapacağınız sorgulama yerine vakit kaybetmenize engel olarak internet üzerinden vergi borcunuzu ve ödeme bilgilerini sanal ortam üzerinden sorgulayabilirsiniz.

    İşkur > İşsizlik Ödeneği Ödemesi: İşkur tarafından ödenen işsiz maaşlarına ait bilgilere bu sorgulama aracılığı ile hızlı, kolay ve pratik bir şekilde ulaşabilirsiniz.

    KOSGEB > İşletme Durum Sorgulama: KOSGEBE bağlı olarak işletmenizin durumunu ve genel bilgilerini kolayca öğrenebilirsiniz.

    Milli Eğitim Bakanlığı > MEB Sınav Yeri Sorgulama: Sınava girecek öğrenciler için büyük bir kolaylık olan sınav yeri sorgulama işlemi ile öğrencinin sınava gireceği lokasyonu belirlemesi öncelik olarak belirlenmiştir.

    PTT > En Yakın PTT: Bu uygulama ile bulunduğunuz konuma en yakın PTT şubesini görebilir ve işleminiz için nereye gitmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

    Sosyal Güvenlik Kurumu > 4A Hizmetleri > 4A Hizmet Dökümü: 4A yani SGK’ya bağlı olarak sigortalı çalışan kişilerin hizmet dökümü bilgilerine internet üzerinden ulaşabilme imkanına sahipsiniz.

    T.C. sağlık Bakanlığı > Aile Hekim Bilgisi Sorgulama: Bu işlem ile aile hekiminizin hangi sağlık biriminde görev yaptığını ve adres bilgilerini görebilirsiniz.

    Verdiğimiz bu örnekler gibi daha birçoğu sistem üzerinden yapılan işlemler ile sağlanmaktadır. Tek yapmanız gereken bu kolaylığın keyfini sürerek sorgulama işlemlerinizi hızlı, kolay ve basit bir şekilde gerçekleştirmek olacaktır.

    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı