Gündem Haberleri

GÜNDEM

    E-devlet nedir? Yurtdışında E-devlet şifresi nasıl alınır? E-devlet nasıl kullanılır?

    Hürriyet Haber
    08 Eylül 2015 - 12:17Son Güncelleme : 08 Eylül 2015 - 12:17

    Birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet şifresi ile devlet tarafından verilen hizmetleri elektronik ortamda gerçekleştirebilirsiniz. Peki e-devlet şifresi nasıl alınır? Hangi uygulamalarda kullanılır? Detayları öğrenmek için haberimizi inceleyebilirsiniz.


    E-devlet nedir? Yurtdışında E-devlet şifresi nasıl alınır? E-devlet nasıl kullanılır?

    Birçok bürokratik işlemin kısa yolu anlamına gelen e-devlet şifresi ile devlet tarafından verilen hizmetleri elektronik ortamda gerçekleştirebilirsiniz. Peki e-devlet şifresi nasıl alınır? Hangi uygulamalarda kullanılır? Detayları öğrenmek için haberimizi inceleyebilirsiniz.

    E-DEVLET KAPISI NEDİR?

    E-Devlet Kapısı, kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.

    E-DEVLET KAPISI NASIL KULLANILIR?

    Kişisel bilgilere erişim veya güvenlik gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza veya mobil imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetlere aynı adresten alabilirsiniz.

    Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.


    E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

    Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.

    e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.

    Bununla birlikte, mobil imza veya elektronik imza kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifreyi vatandaş oluşturabilir. Pilot il olan Bolu’da kullanılan elektronik kimlik kartı ile de Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir.

    YURTDIŞINDA E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

    Şifreyi, şahsen başvuru yurtdışında Başkonsolosluklardan ücretsiz temin edebilirsiniz. Şahsen başvuru uygulaması, kişinin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adına işlem yapmasının önüne geçilmesini amaçlıyor. E-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.


    E-DEVLET ŞİFRESİNİ UNUTTUYSANIZ NE YAPMANIZ GEREKİR?

    Eğer İnternet üzerinden değiştirdiğiniz E-Devlet şifrenizi unuttuysanız bir PTT şubesine giderek sadece 1 TL karşılığında yeni bir şifre alabilirsiniz. Ancak PTT şubesine “Şifremi unuttum” diye başvuruda bulunursanız 10 TL işlem ücreti ödemek zorundasınız. Böyle bir durumla karşılaşmak istemiyorsanız lütfen şifrenizi her zaman ulaşabileceğiniz ve unutmayacağınız bir yere koyunuz.

    KİMLİK DOĞRULAMA NEDİR?

    Hizmetlerden faydalanmak isteyen kişilerin, öne sürdükleri kişi olduklarının doğrulanmasıdır. Kimlik doğrulama için farklı araçlar kullanılabilir: Kullanıcı adı ve parola, e-posta ve parola vb. e-Devlet Kapısı, kimlik doğrulama için Kimlik numarası ve şifre, e-imza, mobil imza, T.C. Kimlik Kartı kullanır.



    E-DEVLET KAPISINDAN NE TÜR HİZMETLER VERİLMEKTEDİR?

    e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

    Bilgilendirme hizmetleri

    Entegre elektronik hizmetler

    Ödeme işlemleri

    Kurum ve kuruluşlara kısa yollar

    Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

    E-DEVLET KAPISININ GETİRDİĞİ KOLAYLIKLAR NELERDİR?

    e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir adres (www.turkiye.gov.tr) üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

    Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısında tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

    e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir. e-Devlet Kapısının amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır.

    e-Devlet Kapısının en büyük faydası şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınmaktadır.

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı