e-Devlet Kapısı'nda işitme engellilere hizmet

AA
26.07.2015 - 12:09 | Son Güncelleme:

Türksat AŞ Genel Müdürü Ensar Gül, Türkiye'de yaklaşık 3 milyon işitme engellinin e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanması amacıyla e-Devlet'te Engel Yok Projesi'nin hayata geçirildiğini bildirdi.

Gül, e-Devlet Kapısı kullanıcı sayısının 22 milyon 625 bine ulaştığını belirterek, yıl sonu hedefinin 25 milyon kullanıcı olduğunu söyledi.

e-Devlet Kapısı'nda 190 kurumuna ait bin 252 hizmetin verildiğini bildiren Gül, Aktif Bilgilendirme Sistemi ile vatandaşların devlete değil, devletin vatandaşlara ulaştığı ve hizmet sunduğu bir yapının oluşturulduğunu ifade etti.

Gül ayrıca, e-Devlet Kapısı'nda kayıtlı e-posta adresleri ile telefon numaraları sahiplerinin aktif bilgilendirme sisteminden yararlanacaklarını vurgulayarak, halihazırda telefon numarası kayıtlı kullanıcı sayısının 6 milyona ulaştığını ancak bu sayının yetersiz olduğunu, tüm kullanıcıların e-posta adreslerini ve telefon numaralarını sisteme kaydetmelerini istedi.

e-Devlet Kapısı'na yakın zamanda Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), trafik cezası gibi bilgileri, iletişim hizmetlerine ait borç bilgilerini güncel olarak takibi hizmetlerinin eklendiği, askerlik işlemleri, üniversite kaydı gibi hizmetlerin genişletilerek sunulduğunu anlatan Gül, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İletişim hizmetlerine ait borç bilgilerinin sorgulanması uygulamasıyla, vatandaşların kablo TV, cep telefonu, sabit telefon gibi hizmetlerin borç bilgilerinin e-Devlet Kapısı üzerinden görülebiliyor. Böylece vatandaşlarımız zamanında borçlarından haber oluyor ve zamanında borçlarını ödeyerek bir problem ile karşılaşmasının önüne geçilmiş oluyor."

3 MİLYON İŞİTME ENGELLİ HEDEFİ
e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet vermeye devam ettiklerini anlatan Gül, Türkiye genelinde yaklaşık 3 milyon işitme engelli bulunduğunu, işitme engellilerin de e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amacıyla e-Devlet'te Engel Yok Projesi'ni geliştirdiklerini kaydetti.

Proje kapsamında İşitme Engelli Çağrı Merkezinin test uygulamasının 8 Temmuz'da hizmete açıldığını belirten Gül, işitme engelli vatandaşların iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanan yeni hizmetin, Türksat'ın 3 işitme engelli çalışanının da katkılarıyla hazırlandığını söyledi.

Gül, "İşaret dili bilen operatörlerimizin hafta içi saat 08.00-18.00 saatlerinde çalıştığı çağrı merkezi şeklinde kurgulandı. Karşılıklı görüntülü canlı destek ortamı üzerinden kullanıcılarımız yazı veya işaret dili kullanarak istek, öneri ve şikayetlerini kolay bir şekilde ifade edebiliyor" diye konuştu.

Standartlara uygun hizmet veren e-Devlet Kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerindeki hizmetlerin işitme engellilere uygun şekilde işaret diliyle de sunulması çalışmalarının devam ettiğini belirten Gül, bu kapsamda ilk olarak sıkça sorulan soruların işaret diline çevrilerek www.türkiye.gov.tr üzerinden erişime açıldığını bildirdi.

Gül, söz konusu proje kapsamında benzer tamamlayıcı hizmetler üzerine çalışmaların devam ettiğini belirterek, yeni çağrı merkezi hizmetinin, Türkiye ve işitme engelli vatandaşlar için hayırlı olmasını diledi.

Çağrı merkezinde çalışan müşteri temsilcilerine işaret dili bilen personelden seçildiğini ifade eden Gül, gelen çağrıların yoğunluğuna göre çağrı merkezinde bu konuda hizmet veren müşteri temsilcisi sayısını artıracaklarını kaydetti.

Hizmet sunulan işitme engelli vatandaş sayısını artırmak istediklerini dile getiren Gül, bu amaçla hazırlanan kamu spotunun onay aşamasında olduğunu, onayın çıkmasının ardından yayınlanacağını belirtti.



EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı