Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Düş(ürül)en uçağımızdaki 10 muamma

    Metehan Demir yazıyor
    12 Temmuz 2012 - 15:51Son Güncelleme : 12 Temmuz 2012 - 17:33

    22 Haziran’da öğlen saatlerinde Suriye açıklarında uluslararası karasularında telsiz irtibatının kaybedilmesi sonrasında yaşanan gelişmeler paralelinde yakın dönemin en esrarengiz konusu haline gelen, düşen RF-4 uçağımızın durumu giderek karmaşık bir hal aldı.

     

    Genelkurmay Başkanlığı’nın dünkü “patlayıcı izine rastlanmadı” açıklamaları, son günlerde yine askeri resmi ağızlardan füze ya da mermi izi yok ama uçak uluslararsı sularda 12.6 milde düşürüldü açıklamaları ve ilk günlerde bulunan hasarsız kask ile postallar da hatırlandığında ortaya yanıt verilmesi çok zor 10 ana başlık çıkıyor.

    Düş(ürül)en uçağımızdaki 10 muamma ŞEHİT PİLOTLAR 1260 METREDEN BÖYLE ÇIKARILDI

    Bu belirsizliklerin çözülmesi şüphesiz esrar perdesinin de kalkmasına neden olacak. İşte teknik bilgiler ve analizler ışığında o, 10 muammalı soru:

    1- Bugüne dek Türkiye Cumhuriyeti’nin elinde teknik ve askeri anlamda, Suriye’nin açıklamaları haricinde uçağın düştüğü ya da düşürüldüğüne dair ne tür bir bilgi elde edildi? Türkiye, kamuoyuna verilen bilgilerde Genelkurmay ilk önceleri Suriye tarafından düşürülen derken, dün düşürüldüğü iddia edilen aşamasına nasıl geldi? Bu bir imla dikkatsizliği mi? Böyle hassas bir konuda imla dikkatsizliği yapılabilir mi? Yoksa kasıtlı mı yazıldı?

    2- İlk gün, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı makamındaki bir kişiye kesin ifadeler kullandırabilecek ve düşürüldü diyebilecek kadar çelişkili bilgiyi kim neye dayanarak verdi?

    3- Başından beri başta ABD ve Rusya’nın, “Elimizde detaylar var ama açıklamayız” yönündeki kinayeli açıklamalarına neden tepki gösterilmedi? Bu konuda Rusya ve ABD’nin verdiği bilgiler veya kamuoyunun hala bilmesi gereken bazı telsiz konuşmaları var mı?

    4- En başta füzeyle deniliyordu, bu tamam. Suriye’nin uçak savar tezinin de yanlış olduğu söyleniyordu. Bu da tamam. Peki dünkü Genelkurmay’ın “Füze izi bulunamadı” açıklamaları sonrasında bu uçak 12.6 milde neyle vuruldu? Sahilden maksimum menzili 2.5 kilometre olan uçak savar olamayacağına göre, füze de değilse herhalde sabah CNN Türk’te Bilal Çetin’in espirisinde olduğu gibi Beşar Esad uçağımızı terlik atarak düşürmedi.

    Burada akla en çok Suriye’nin açtığı uçak savarla aslında vurdum sandığı ama vuramadığı uçağımızın ileride bir teknik arıza sonucu kendiliğinden düşmüş olasılığı bile akla geliyor.

    5- Postal ve kaskların hatta uçaktan çıkan kepin yepyeni hali hala akıllarda. Buna dair bir tatmin edici açıklama var mı?

    6- Yukarıdaki belirsizliğe paralel olarak burada bir başka konu akla geliyor. Pilotlarımızın naaşı nerede bulundu. Uçağın içinde mi veya çevresinde mi? Eğer pilotlar uçaktaysa, bağlı halde duruyorsa oturdukları bölüm onlarla birlikte kancalanarak niye çıkarılmadı? Bu uçağın cam kapağı olan kanopisi nerede? Eğer pilotlar uçakta bağlı kaldıysa 2 çiften toplam 4 postalın hepsi birden nasıl hasarsız, aynı anda çıktı? Hepsini suyun çözdüğünü söylemek sadece tebessüm ettirir.

    7- Araştırma gemisi Nautilus’un arkasından arıza yaptı gitti açıklaması üzerine, gemiden hafif derecede bir yalanlama geldi. Nautilus bu görevdeki işlemini neden daha devam ettirmedi?

    8- Pilotların akıbetlerine dair hikayelerin ardı arkası kesilmiyor. Bazıları pilotlarımızın atladıktan sonra Suriyeliler tarafından yakalanıp infaz edilmiş olabileceği iddiası içinde. Bunların hangisinin doğru olduğunu bilemeyiz. Ancak geciken ayakları yere basan inandırıcı bir açıklamanın gecikmesi spekülasyonları arttırıyor.

    9- Bu uçak gerçekten normal bir arızadan da düşmüş olabilir mi derken Rusya bu işin gerçekten neresinde?

    10- Bu olay başından beri keskin çıkışlara sahip olan Türkiye’nin Suriye ile olan gergin ilişkilerine bakıp onu iyice ateşin içine atmak için yürütülen teknolojik bir pusunun bir parçası olarak değerlendirilebilir mi?

    mdemir@hurriyet.com.tr


    https://twitter.com/metehan_demir

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı