Durmak yok! İstanbul halkına eziyete devam

İSTANBUL Büyükşehir eski Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna (1999-2004) köşemize, metrobüsle ilgili olarak bir bilgi ve eleştiri notu gönderdi. Okuyoruz:

İstanbul’un trafik sorununu çözmek üzere yapılan metrobüs uygulamasında sorun bitmiyor. İşte yeni bir sorun:

Trilyonluk otobüsler seferden kaldırıldı!
GÜNÜN SÖZÜ
"Sanat, toplumsal bir çabadır; toplumdan gelir, topluma döner. Fakat gelenle giden aynı şey değildir."
(Attila İlhan)
Haberin Devamı

Seyahat verileri ve uzman görüşleri dikkate alınmadan yapılan sözde şehir hizmeti ile İstanbul halkının parası garajlara gömüldü.

İstanbul’un en fazla trafik yoğunluğu yaşayan hatlarından E-5 güzergáhında trafik çilesini çözmek iddiasıyla büyük paralar harcanarak yapılan metrobüs uygulamasında sorun bitmiyor. Metrobüslerin çoğu verimsizlikten garaja çekildi.

İstanbul halkından neden gizleniyor?

İstanbullunun basından öğrendiği bu sıkıntı ise vatandaştan gizleniyor.

Avcılar-Söğütlüçeşme metrobüs hattında kullanmak için Hollanda’dan ithal edilen her biri 2.4 milyon TL değerindeki 50 Phileas marka otobüsün teslim alınan 35 adedi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından seferden kaldırıldı.

Seferden sessiz sedasız çekildiğini kamuoyunun basından öğrendiği Phileas otobüslerin, İETT’nin İkitelli garajında bekletilme gerekçesi ise; yokuş çıkmakta ve hızlanmakta zorlanması, süspansiyon sisteminde sorun olması ve yol tutuşunda bekleneni verememesi.

Phileas otobüslerin İstanbul’a uygun olmadığı yönündeki uzman görüşlerini dikkate almayan Büyükşehir Belediyesi’nin törenle hizmete aldığı Phileas’lar, metrobüs hattında sık sık arızalanarak trafiği aksatmasıyla da gündeme gelmişti.

UYARMIŞTIK!

Turkuaz Hareket lideri Ali Müfit Gürtuna’nın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde uzmanlarla birlikte hazırlanan ’İstanbul Ulaşım Master Planı’ çerçevesinde yapılan etütler ve çalışmalar devam ederken, metrobüs sistemi düşünülmüş, etüt edilmiş ancak uzman raporları doğrultusunda şehrimiz için rantabl bulunmadığından yapımından vazgeçilen bir sistemdir.

METROBÜS RANTABL DEĞİLDİR

Metrobüs sistemi İstanbulluya maliyeti çok yüksek çalışmalardan bir tanesidir. Bu paralarla Boğaz Köprüsü’nden Büyükçekmece’ye kadar hafif raylı sistem daha kısa sürede yapılabilir ve işletmesi de metrobüsün dörtte bir maliyetine gerçekleştirilebilirdi.

Metrobüs denilen tercihli karayolu ayrıca mevcut karayolunu daralttığı gibi, raylı sistem entegrasyonunun da dışında bir mekanizmadır.

İstanbul’un ulaşım sorununu çözme iddiasıyla başlatılan bu sistemin yapımına karar verildiğinde ise; İstanbul halkı adına, İstanbul yönetimi defalarca tarafımızdan uyarılmış, toplu ulaşımda raylı sistemin uygun olduğu belirtilmiş ancak uyarılarımız dikkate alınmamıştır.

Yönetimde devamlılık ilkesini hiçe sayan, vizyonsuz bir şehir yönetimine sahip olmak İstanbul halkı için üzüntü vericidir.

Kullanır atarlar

DTP Genel Başkanı, parlamenter Ahmet Türk yurtdışında Türkiye hakkında konuşuyor: "Gerekirse parlamentoyu terk ederiz, cezaevine de gireriz..."

İngiltere’de, İngiliz menşeli Türkiye haritaları önündeki konuşmalarınıza bakılırsa, tercihinizin nereden yana olduğu belli oluyor.

Zaten İngilizler de pek meraklı, pek severler böyle şeyleri! Bize kalırsa bu ülkede doğup büyüyenler çözümü bu ülkede kendileri aramalıdırlar.

Amerika’nın eteklerine tutunmak, İngiliz kapılarına sığınmak bu coğrafyalarda yaşayanlara pek hayır getirmemiştir.

Kullanır atarlar.

Sevgiyi, kardeşliği yeşertsek!
C.Y.-ANKARA

İstanbul İl Başkanı, CHP ile birleşmeye karşı çıktı

SHP, ’çağdaş sol’un adresi olacaktır

SHP İstanbul İl Başkanı Dr. Zafer Nuhoğlu, ’SHP’den çağrı’ (22.4.2009) yazısına karşılık "SHP, artık Sayın Göğüş ve arkadaşlarının güdümündeki ittifak partisi görünümü ve CHP’nin stepnesi rolünü çöp kutusuna atmıştır" dedi. Nuhoğlu, kurultay öncesinde CHP’nin birleşme yönünde bir çağrıda bulunması önerisine karşılık SHP Genel Saymanı İlhan Göğüş’ün sözleri üzerine şunları söyledi:

"Sayın Göğüş kendi gönlünden geçenleri söylemektedir. Ama onun arzularının gerçekleşmesi olasılığı yoktur.

Çünkü, Sayın Karayalçın’ın 15.10.2008’de CHP Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı adayı olacağını açıkladığı andan beri, SHP örgütleri ve üyeleri sağlam bir kararlılıkla SHP’yi devam ettirmek ve ’çağdaş solun’ adresi yapmak hedefine kilitlenmişlerdir.

CHP’nin yapacağı bir çağrının SHP’den olumlu bir karşılık bulması olanaksızdır. SHP’nin kuruluşunda var olan bütün gerekçeler, bugün fazlasıyla devam etmektedir. CHP, bu 7 yıl içinde çağdaş sosyal bir parti olmaktan daha da uzaklaşmış, iç ilişkilerinde daha da antidemokratik hale gelmiştir.

Bunun değişeceğine inanmak için de hiçbir neden yoktur.

11.4.2009’da toplanan SHP Parti Meclisi, oybirliği ile aldığı kararla 7.6.2009’da yapılacak Olağanüstü Kurultay gündemine Genel Başkan seçimiyle birlikte bütün merkez organlarının seçimini de koyarak, partiyi solun adresi yapma iradesini açıkça belirtmiştir.

Şu anda bütün SHP örgütleri, 7 Haziran’da yapılacak Kurultay için hazırlıklarını sürdürmekte; SHP’yi ’çağdaş solun adresi’ haline getirmek projesinin yapı taşlarını döşemektedirler.

SHP, artık Sayın Göğüş ve arkadaşlarının güdümündeki ittifak partisi görünümü ve CHP’nin stepnesi rolünü çöp kutusuna atmıştır.

SHP’nin hedefi, ülkemizdeki bütün çağdaş sol kadroları buluşturmak ve siyaset yelpazesinin solundaki boşluğu doldurarak iktidar veya anamuhalefet olmaktır.

Böylelikle, siyasal hayatımız, sağlam, güçlü ve etkin bir sol partiye kavuşacak ve ülkemizdeki çok partili yaşam, nihayet demokrasiye dönüşebilecektir.

Haberin Devamı

MESAJ PANOSU
 
ÇEVRE ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun "Taşınacaklar" dediği balık çiftliği, evet taşındı. Senelerdir tam 250 balık kafesi ile denizi kapatıp üretim yapan balık çiftliği Eroğlu’nun talimatı ile taşındı. Nereye? Hemen bitişiğindeki mavi bayrak alınacak koya. Kutluyoruz!
Ümit BORA-ÇETKODER Ege Bölgesi Sorumlusu

Yazarın Tüm Yazıları