Dünyaya örnek

Çilem KAYA AÇIK
30.09.2014 - 01:08 | Son Güncelleme:

TTNET’in ‘Herkes için internet’ projesi Birleşmiş Milletler’de övgü topladı.

TTNET’in gönülülük esasıyla yürüttüğü “Herkes İçin İnternet” projesi, Birleşmiş Milletler’in “Business Call to Action” (BCtA) organizasyonunda “20 örnek proje” arasına alındı. Proje 3 yılda 20 ilde 30 bin kişiye interneti öğretmeyi hedefliyor.

TTNET, geçtiğimiz yıl Türkiye’den bir ilki yaparak girdiği Birleşmiş Milletler kuruluşu Business Call to Action’da (BCtA) bu yıl yeni bir başarıya imza atarak “Herkes İçin İnternet” projesiyle dünyaya örnek gösterildi. TTNET’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar, “Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Habitat Kalkınma ve Yönetişim Derneği işbirliği ile yürüttüğümüz ‘İnternetle Hayat Kolay’ projesi ile 3 yılda kalkınmada öncelikli 20 ilde, daha önce internetin sunduğu olanaklardan faydalanmamış 35 yaş üstü, çoğu kadın yaklaşık 30 bin kişiye interneti öğretmeyi hedefliyoruz” dedi.

İKİ TARAFLI FAYDA

Bir iş modelinin BCtA tarafından örnek gösterilmesi için hem uygulandığı ülkeye ekonomik ve sosyal kalkınma faydası, hem de başarılı bir ticari iş modeli olması gerekiyor. TTNET, proje ile kalkınmada öncelikli bölgelerdeki kişilerin internet ve eğitim ihtiyacına seslenerek kalkınmaya destek olurken, aynı zamanda yeni abone kazanarak bu bölgelerde müşteri sayısını artırıyor. Böylece şirkete ticari bir fayda sağlayan proje, Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınmasına da destek oluyor.
TTNET’in davetlisi olarak New York’ta katıldığımız BCtA toplantısında konuşan Başar, “Burada en önemli nokta şirketinde bu projeden fayda sağlayarak sürüdürülebilirliğin ön planda olması. Projeye başlarken, kalkınmada öncelikli bölgelerde internet kullanımının önündeki engelleri anlamaya çalıştık. Ardından engelleri ortadan kaldırarak ihtiyaçlara cevap verecek çözüm arayışına girdik. Özel iş modeli geliştirdik.”


Business Call to Action (BCtA) nedir?

2008 yılında kurulan BCtA, Birleşmiş Milletler’in Binyıl Kalkınma Hedefleri’ne (MDGs) ulaşmak üzere, şirketleri ticari başarıyla birlikte kalkınma etkisi yaratacak iş modelleri geliştirmeleri için teşvik etmeyi amaçlıyor. Mottosu, “Good business, good for society!” (İyi toplum için iyi iş modeli). BCtA, şirketleri kapsayıcı iş modelleri geliştirmek üzere göreve çağırıyor. Kapsayıcı iş modelleri, ürün ve hizmetlerin düşük gelirli grupları da kapsaması için genişletilmesini tanımlıyor. BCtA’nın Coca-Cola, PepsiCo, Pfizer, Microsoft, IKEA, Thomson Reuters gibi şirketlerin dâhil olduğu 94 üyesi bulunuyor.

Hangi illerde uygulanıyor?

KALKINMA Bakanlığı tarafından açıklanan kalkınmada öncelikli iller arasında yer alan Amasya, Artvin, Bartın, Batman, Bayburt, Bingöl, Çanakkale, Çorum, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Kahramanmaraş, Karaman, Manisa, Mardin, Mersin, Ordu, Şanlıurfa, Şırnak ve Yozgat’ta yaşayanlar, TTNET’in “Herkes İçin İnternet” projesinden yararlanabiliyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı