Dünyanın yeni moda devi olursunuz

Hürriyet Haber
25.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

İtalya Ulusal Moda Birliği Başkanı Mario Boselli, Türkiye’nin üretim gücüne son yıllarda tasarımı da eklediğini, yapısının İtalya ile benzeştiğine dikkat çekerek, "İstanbul’un dünyanın yeni moda merkezi olmaması için hiçbir neden göremiyorum. Neden İstanbul modaya yön veren yeni bir şehir olmasın" dedi.

İTALYA Ulusal Moda Birliği Başkanı Mario Boselli, Türkiye’nin üretim gücüne son yıllarda tasarımı da eklediğini ve böylece yapısının İtalya ile benzeştiğine dikkat çekerek, Türkiye ’nin moda yaratan ülke konumuna gelmek için önemli avantajları olduğunu söyledi. İtalya’nın en saygın moda kuruluşunun başında bulunan Boselli, "Neden İstanbul modaya yön veren yeni bir şehir omasın" dedi.

HER ŞEYE SAHİPSİNİZ:

TÜYAP’ta düzenlenen IF Fuarı’na katılmak üzere İstanbul’a gelen Boselli, öncelikle önemli olanın "ürün" olduğunu vurguladı. Türkiye’nin üretim gücünü arkasına alarak moda markaları yaratabileceğini savunan Boselli, "Moda markaları yaratmak, dünyada tasarımla anılan bir ülke olmak, modaya yön vermek ve hatta moda akımları başlatmak için herşeye sahipsiniz. Türkiye’de çok başarılı ve yaratıcı tasarımcılar var" dedi.

OLMAYANI VAAT EDİN:

Bugün fuar kapsamında "Dünya Giyim, Tekstil ve Moda Endüstrisinin Dünü, Bugünü ve Geleceği" başlıklı bir seminer verecek olan Boselli, markalaşmaya çalışan, İstanbul’u moda merkezi yapma arzusuna sahip sektör temsilcilerine şu tavsiyelerde bulundu: "Yeni bir şey yapın. Dünyaya olmayanı vaat edin. Teknoloji ve tasarıma odaklanırken yenilikçi olun. Yeninin peşinden gidilir. Dünya sizi izler. Dünya pazarları yeniye ihtiyaç duyuyor. Eğer kolay taklit edilmeyen ürünler yaparsanız, Çin’le rekabet şansınız da artar."

ÜRETİMDEN VAZGEÇMEYİN:

Türkiye’yi houte coutre’un (kişiye özel üretim) lideri Fransa’dan çok, yüksek adetlerde üretim yapan İtalya’ya benzeten Boselli, üretim gücünün önemli bir avantaj olduğunu vurguladı. Boselli, "Üretimden tamamen vazgeçmeniz doğru olmaz. Moda sisteminin motoru üretimdir. Marka ve modaya odaklanırken üretimi ihmal etmeyin" diye konuştu. Dünyada alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini de anlatan Boselli, "Artık insanlar sadece ati oldukları sosyo-ekonomik gruba yönelik markaları almıyor. Gucci alan Zara da alıyor. Alışverişi sadece marka ve fiyat belirlemiyor. İnsanlar seçenekleri değerlendiriyor" dedi.

HANGİ GÖZ GÖRMÜYOR:

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı da, şöyle konuştu: "Türkiye’de üretici, ihracatçı ve tekstilciye inanmayanlar var. 25 yılda Türk tekstil ve hazır giyim sektörü 106 bin dolar olan ihracatını 20 milyar doların üzerine çıkardı. Bunu hangi göz görmüyor, hangi kulak duymuyor, hayret ediyoruz. Bu başarı hikayesi masal değil, tamamen gerçek. Sektör moda yaratma dönüşümünü de 3-4 yılda tamamlamaya çalışıyor."

MODA DEVİ OLACAĞIZ:

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise, Türkiye’den ürün, tasarım, koleksiyon ve fikir alınabileceğini belirterek 20 yıl önce bütün bunların tatlı bir hayal olduğunu söyledi. Orakçıoğlu "Bizler o gün bu fikirleri dile getirdiğimizde biraz da şüpheyle karşılandık. Şimdi gönül rahatlığıyla söylüyorum ki Türkiye gerçek bir moda devi olacaktır. İnanmayanların tek yapması gereken beklemek, biz gerisini hallediyoruz " diye konuştu.

Hazır giyimci sonunda tek fuarda anlaştı

HAZIR
giyimciler uzun bir aradan sonra yeniden tek fuarda buluştu. 8’inci Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı (IF), sektörde son dönemde yaşanan bölünmelere karşın birlik çağrılarıyla İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (ITKİB) de desteğiyle açıldı. Fuar yeri anlaşmazlığı sonucu IF Fuarı’ndan desteğini çeken İTKİB temsilcileri, tek fuar konusunda sektörün fikir birliğine varmasının ardından açılışa gelerek IF fuarına da destek verdi. 20 bin metrekare alanda gerçekleşen fuara 350 firma ve marka katılıyır, yurtdışı dahil 25 bin civarında ziyaretçi bekleniyor. TÜYAP’ta düzenlenen fuarın açılışına katılan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Türkiye’nin toplam ihracatı içerisinde yüzde 25 pay alan tekstil ve hazır giyim sektörünün öneminin iyi anlaşılması gerektiğini söyledi. Türkiye’nin şartlarının sektör için dünya üzerinde ideal bir konumda olduğuna değinen Tüzmen, şunları söyledi: "Miktar endeksinde aşağı fiyat endeksinde ise yukarı doğru bir yönelim var.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı