Dünyada otomotive yön veren Türkler

Güncelleme Tarihi:

Dünyada otomotive yön veren Türkler
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 04, 2004 00:00

Türk otomotiv sektörü son yıllarda yapılan yatırımlarla Avrupa'nın üretim merkezi ve ihracat üssü oldu. Sadece Türkiye'de üretilen ve ‘Made in Turkey’ damgasını taşıyan araçlar, dünyanın 4 kıtasına ihraç ediliyor. Ä°hracatın lokomotif sektörlerinden biri haline gelen Türk otomotivi, sadece 'otomobil' deÄŸil 'beyin' de ihraç ediyor.Son yıllarda dev otomotiv firmalarında çalışan Türk yöneticilerin sayısı hızla artıyor. Türkler, tasarımdan, pazarlamaya, iletiÅŸimden, satınalmaya, servisten, ürün geliÅŸtirmeye kadar otomotivin her alanında görev yapıyor. Dev otomotiv firmalarında görev yapan Türkler, bir taraftan dünya otomotivine yön verirken, diÄŸer taraftan yurtdışında Türkiye'nin büyükelçileri olarak çalışıyorlar.TÃœRKÄ°YE’NÄ°N ELÇİLERÄ°Yurtdışına yönetici ihraç eden Türk otomotiv firmaları arasında Oyak Renault başı çekiyor. Oyak Renault Ä°nsan Kaynakları Direktörü Ayhan Tokcan, 1996 yılından bu yana beyin ihraç ettiklerini söylüyor. Bugüne kadar 28 kiÅŸinin Oyak Renault'dan yurtdışına çalışmaya gittiÄŸini belirten Tokcan, '8 kiÅŸi Oyak Renault kadrosundan, Renault kadrosuna geçip, kariyerini yurtdışında sürdürmeye baÅŸladı. 6 kiÅŸi ise Oyak Renault'ya geri dönüp, kariyerini Türkiye'de sürdürüyor. Bunların yanısıra belirli projelerde çalışmak üzere kısa süreli olarak yurtdışına giden arkadaÅŸlarımız da var. Ayrıca operatör arkadaÅŸlarımız da projelerde çalışmak üzere yurtdışına uzun süreli gidiyorlar' dedi. Sayının hızla artmasının hem Türk otomotiv sektörünün hem de Oyak Renault'nun geldiÄŸi noktayı gösterdiÄŸini kaydeden Tokcan, yurtdışında çalışan Türklerin bir anlamda büyükelçilik yaptıklarını söyledi. Renault'nun yurtdışı operasyonlarında görev yapan Türk yöneticilerinin sayısını diÄŸer ülkelerden gelen yöneticilerle karşılaÅŸtıran Tokcan, 'Japonlar ve Avrupa ülkelerinden gelen yöneticilerden sonra, Renault'nun yurtdışı operasyonlarında çalışan Türklerin sayısı, diÄŸer ülkelerden daha fazla...' ÅŸeklinde konuÅŸtu.SAYI ARTACAKFord Avrupa'nın Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Orta Asya'dan Sorumlu Genel Direktörlüğü'ne getirilen Sami NacaroÄŸlu, son yıllarda uluslararası ÅŸirketlerdeki Türk yöneticilerin sayısının hızla arttığını ve bu artışın süreceÄŸini söyledi. Türkiye'de 1990'lı yıllardan itibaren iÅŸ alanında ciddi bir yapılanma olduÄŸunu ve çalışanların ciddi eÄŸitim aldığını belirten NacaroÄŸlu, 'Türk insanı dinamik ve öğrenmeye yatkın. Krizlerde de büyük tecrübe kazandık. Ben yurtdışındaki Türk yöneticilerinin hızla artacağını ümit ediyorum' dedi.Sami NacaroÄŸlu - Ford Avrupa'nın Kuzey Afrika, OrtadoÄŸu ve Orta Asya'dan sorumlu Genel DirektörüTürkiye'de Mitsubishi ve Nissan'da üst düzey yöneticilik yapan ve geçen yıl Ford'un 14 ülkeden sorumlu Avrupa Direkt Pazarlar EuroMed (EMD) bölgesinin direktörlüğüne getirilen Sami NacaroÄŸlu, baÄŸlı olduÄŸu ülke sayısını 28'e çıkararak bu ülkelerin genel müdürü oldu. Amacının bu ülkelerdeki Ford satışlarını 5 yılda 3 kat artırmak olduÄŸunu söyleyen NacaroÄŸlu, artık Amerika ve Avrupa BirliÄŸi (AB) ülkelerinin doymuÅŸ olduÄŸunu, bu yüzden kendisine baÄŸlanan 28 ülkenin Ford açısından önemli olduÄŸunu belirtiyor. Hasip Girgin - Mazda Motors Europa TasarımcısıDünyanın tanınmış otomobil tasarımcılarından biri olacağından habersiz, 4 yaşında iken ailesiyle birlikte Almanya'ya göç etmiÅŸ Hasip Girgin. 1994'te Pforzheim Ãœniversitesi'nde Otomobil Tasarım Bölümünü bitirdikten sonra Mazda Europa'da çalışmaya baÅŸlamış. Mazda'da 1995 yılından bu yana tasarım bölümünde çalışan Girgin'in geçen yıl Mazda 3 modeli için yaptığı tasarım, ÅŸirket içinde yapılan elemelerde Japon, Ä°talyan ve Alman rakiplerini geride bırakarak tasarım birincisi seçildi ve bu yeni modelin dış tasarımı için Japonya'ya giderek burada 6 ay boyunca görev yaptı. Girgin'in tasarımını gerçekleÅŸtirdiÄŸi 3 ve 5 kapılı Mazda 3, 2004 yılında 'Avrupa Yılın Otomobili' seçimlerinde ikinciliÄŸi VW Golf ile paylaÅŸtı. Girgin, aynı zamanda bir doçent olarak mezun olduÄŸu üniversitede ders veriyor.Murat Günak - Volkswagen Grubu Tasarım Bölüm BaÅŸkanı1957 Ä°stanbul doÄŸumlu Murat Günak, doktor olan babasının Almanya'ya yerleÅŸmesi nedeniyle, 16 yaşında bu ülkeye gitti. Almanya'da Kassel Güzel Sanatlar Akademisi’ni bitirdikten sonra Almanya Ford'un otomobil çizimlerini beÄŸenmesi üzerine burslu olarak Londra'daki Royal College of Art'a (Kraliyet Sanat Koleji) giden Günak, otomotiv dünyasına Ford'da adım attı. Daha sonra DaimlerBenz'de tasarımcı olarak çalışmaya baÅŸlayan Günak, Peugeot'ya geçerek Tasarım Grubu BaÅŸkanlığı görevini yürüttü. 1998 yılında otomotiv dünyasında çok konuÅŸulan bir transfere imza atan Günak, tekrar yuvaya dönüş ve Daimler Chrysler AG'de Mercedes Benz binek araçlar Tasarım Sorumlusu oldu. Dünya otomotiv devlerinin peÅŸinden koÅŸtuÄŸu Murat Günak'ın son transferi ise 2003 yılında gerçekleÅŸti. Günak'ın DaimlerChrysler'den Volkswagen firmasına geçiÅŸi, 2003 yılının Almanya'da iÅŸ dünyasında ÅŸok yaratan ilk transferi oldu. Günak, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini ve Rolls Royce olmak üzere 7 markadan sorumlu.Bütün bu baÅŸarılarının yanı sıra Ä°ngiliz Car Magazine Dergisi'nce dünyada otomotiv sektörüne yön veren 300 kiÅŸi arasında yer alarak 155'inci olmuÅŸtu. 'Buralara kendimi ispatlayarak geldim 'diyen Günak'ın amacı hem kendisinin hem de tüm insanların hayallerine hitap eden bir otomobil dizayn etmek.Necip Soyak - Volvo Japonya BaÅŸkanıTürk otomotiv sektörünü UzakdoÄŸu'da Necip Soyak temsil ediyor. Soyak, 2001 yılından bu yana Ford Motor bünyesinde bulunan Volvo'nun Japonya BaÅŸkanlığı görevini yürütüyor. Soyak, bu görevinden önce Volvo'nun Kuzey Amerika ile Kanada, Meksika ve Porto Riko'dan sorumlu Uluslararası Ticaret Bölümü BaÅŸkan Yardımcısı'ydı. Robert Kolej mezunu olan Necip Soyak, Harvard Business School'da Ãœst Düzey Yönetici Programı'nı ve IFL Ä°sveç Uluslararası Operasyonlar Yönetimi Enstitüsü'nü bitirmiÅŸ. Ä°ÅŸ yaÅŸamına 1971 yılında Atlas Copco'da baÅŸlayan Soyak, Atlas Copco'da; Chicago Pneumatic USA BaÅŸkanı ve Yönetim Kurulu BaÅŸkanı, Atlas Copco KK, Japonya BaÅŸkanı, Atlas Copco Airpower Birimi, Belçika Ä°ÅŸ GeliÅŸtirmeden Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı, Ä°spanya Ãœrün Müdürlüğü görevlerinde bulunmuÅŸ. Nisan 2000'de Volvo Cars Kuzey Amerika'da Kurumsal Hizmetler'den Sorumlu Yönetici BaÅŸkan Yardımcısı olarak göreve baÅŸlayan Soyak, bir yıl sonra Nisan 2001'de aynı ÅŸirkette Kanada, Meksika ve Porto Riko'da BaÅŸkan Yardımcısı oldu. Soyak, buradaki görevinden Japonya'ya atandı.Salih Karlı - Renault Uluslararası Satın Alma ve Yedekparça DirektörüTürk otomotiv sektörünü yurtdışında temsil eden üst düzey yöneticilerinden biri olan Salih Karlı, 2000 yılından beri Renault'nun Satın Alma Direktörlüğü'nde Uluslararası Satın Alma ve Yedekparça Satın Alma Direktörü olarak görev yapıyor. Renault'nun üst düzey yöneticileri arasında yer alan Karlı, 1972 yılında Saint Joseph Lisesi'ni bitirdi. 1977'de INSA (Institut National des Sciences Appliques) Lyon Ãœniversitesi'nden Makine Mühendisi olarak mezun oldu.1981'de Ä°stanbul Ãœniversitesi Ä°ÅŸletme Ä°ktisadi Enstitüsü'nü bitiren Karlı, 1978'de Oyak Renault'da satın alma mühendisi olarak ise baÅŸladı. 1979'da Satın Alma Bölüm Åžefi olan Karlı, 1986'da Satın Alma Departman Müdürü, 1992'de X 53 (Renault 19) Proje Direktörü, 1995'te Ä°nsan Kaynakları Direktörü ve 1998'de Satın Alma Direktörü oldu. 2000 yılında beri ise kariyerini Fransa'da sürdürüyor.Sibel KöylüoÄŸlu - Ford Proje GeliÅŸtirme MüdürüFord Motor Company'nin Amerika Detroit'teki merkezinde çalışan Türk yönetici Sibel KöylüoÄŸlu, otomatik vites sistemlerinin geliÅŸtirilmesinden sorumlu proje müdürü olarak görev yapıyor. 1989 yılında Ford'ta çalışmaya baÅŸlayan KöylüoÄŸlu, Ãœrün Tasarımı ve GeliÅŸim Mühendisi olarak 1994 yılına kadar buradaki görevini sürdürmüş. Bu arada NVH direksiyon çubuÄŸu performansıyla müşteri yanlısı kalite ödülünü kazanmış. Amerika'da eÄŸitimi bittikten sonra, Türkiye'yi görmek isteyen KöylüoÄŸlu, OrtadoÄŸu Teknik Ãœniversitesi'nde Ä°ngilizce öğretim görevlisi olarak çalıştı. Daha sonra Amerika'ya döndü ve 32 yaşında mühendislik eÄŸitimine baÅŸladı. 36 yaşında Michigan Ãœniversitesi'nden yüksek makine mühendisi olarak mezun oldu. Ãœniversite'nin son yılında yaptığı müracatlar sonucunda Ford'da tasarım mühendisi olarak çalışmaya baÅŸladı.Sinan Özkök - Renault Megane Ailesinin Avrupa Ãœrün Planlama YöneticisiSinan Özkök, 2001 Eylül ayından beri, Megane Ailesi ve Scenic'in Avrupa'daki satışlarından sorumlu Ãœrün Planlama Yöneticisi olarak görev yapıyor. Ä°TÃœ Ä°ÅŸletme MühendisliÄŸi Bölümü'nden mezun olduktan sonra Ä°stanbul Ãœniversitesi’nde Ä°ÅŸletme yüksek lisansı yapan Özkök, Renault'daki çalışma hayatına 1993 yılında Oyak Renault Bursa fabrikasında baÅŸladı. Türkiye'de dört yıl Megane'nın lojistik hizmetleri üzerine çalışan Özkök, çalışmalarını şöyle anlatıyor:'Daha sonra Renault Türkiye'nin Ä°stanbul'da bulunan merkez ofisinde, Megane ve Clio Symbol modellerinden sorumlu Ãœretim Planlama Yöneticisi olarak çalışmaya baÅŸladım. Görevim sona erdiÄŸinde, fabrika üretiminin talep ile aynı doÄŸrultuda olup olmadığını takip ediyor ve satış programını koordine ediyordum.2001 yılından beri Fransa'da Megane ve Scenic Ãœrün Planlama Yöneticisi olarak görev yapıyorum. Ãœrün Planlama Yöneticisi'nin sorumluluk alanı; ürün tanımlaması, fiyat konumlandırması, dağıtım kanallarının seçilmesi ve satışları artıracak kampanyaların belirlenmesi gibi pazarlamanın bütün yönlerini kapsıyor. Ãœrün Planma Yöneticisi aynı zamanda yan hizmetler olan yedek parça ve donanımlarla da ilgilenir. Bizim rolümüz hem stratejik hem de taktiksel: Uzun dönemde nelerin deÄŸiÅŸeceÄŸini görebilecek bir bakış açısına sahip olmak zorundayken, kısa ve orta dönem için de hazır olduÄŸumuzu göstermeliyiz.'Sadece Türkiye'de üretilip, ihraç edilen Megane Sedan modelinin Avrupa satışlarından da sorumlu olan Özkök, Renault'da çalışan bir Türk yönetici olarak, Türkiye'de üretilen bir otomobilin Avrupa'da satış baÅŸarısı yakalamasından gurur duyduÄŸunu söylüyor. Özkök, Megane Sedan'ın satışa sunulmasından kısa süre içinde C segmenti sedanlar arasında lider konumuna geldiÄŸini söylüyor.Meltem Aytaç Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar Pazarlama Ä°letiÅŸimi MüdürüMercedes Benz'in Stuttgart'taki merkezinde hafif ticari araçların iletiÅŸim stratejileri sorumlusu olan Meltem Aytaç, iÅŸ hayatına, Avusturya Lisesi arkasından da BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Ekonomi Bölümü'nden mezun olduktan sonra Mercedes'in bayi yönetim ve geliÅŸtirme departmanında baÅŸlamış. Åžirkete girdikten tam üç yıl sonra Bayi GeliÅŸtirme Kısım Müdürlüğü'ne atanan Aytaç, ÅŸirketin o zaman en genç (26 yaşında) kısım müdürü olmuÅŸ. 1995 Ocak ayında yurtdışındaki uluslararası yöneticilik geliÅŸtirme programına katılan Aytaç, 6 ay Almanya, 6 ay Hollanda, 6 ay Güney Afrika, sonra yeniden Stuttgart'a, merkeze döndü. Üç yıl sonra Mercedes Benz Türkiye'ye geri dönen Aytaç, burada 5.5 yıl Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürlüğü yaptı. Daha sonra yurtdışı ticari araçların pazarlama iletiÅŸimi üzerine ÅŸimdiki iÅŸinin teklifi geldi. 7 aydır da Almanya'da merkezde çalışıyor. Sorumlu olduÄŸu ürün grubu Vito, Sprinter ve Vario. Onların tüm dünya çapındaki iletiÅŸim stratejisini ve konseptlerini hazırlıyor. Bunların global olarak pazarlama ve iletiÅŸim stratejisini yapıyor. Eren Kaya Renault-Nissan Satın Alma Direktörlüğü Aydınlatma ve Mekanizmalar Bölüm MüdürüOyak Renault'da 1991 yılında çalışmaya baÅŸlayan Eren Kaya, 2000 yılından bu yana kariyerini Fransa'da sürdürüyor. Kaya, halen Renault Nissan Satın Alma Organizasyonu'nda her iki markanın da aydınlatma ve silme ekipmanlarının küresel olarak satın alınmasından sorumlu yöneticilik görevini yürütüyor. Kaya, yılda yaklaşık 1 milyar euro satın alma cirosu gerçekleÅŸtiriyor.1991 yılında Oyak Renault'da Etüd Büro'da mühendis olarak çalışmaya baÅŸlayan Eren Kaya, 1995'te Yeni Broadway Projesi'nde Etüd Büro Proje ÅžefliÄŸi, 1996'da Megane Sedan Etüd Büro Proje Åžefi olarak görev almış. 1999'da Satın Alma Direktörlügü'ne geçerek L 65 (Clio Symbol) Satın Alma Proje Åžefi olan Kaya, 2000 yılında yine Satın Alma Direktörlüğü'nde dış aksesuar ve mekanizmalardan sorumlu Departman Müdürü olmuÅŸ.Oyak Renault'daki kariyeri boyunca gerek Mühendislik Direktörlüğü'nde gerekse Satın Alma Direktörlü'ğünde farklı modellerin projelerinde aktif olarak görev alan Eren Kaya, 2000 yılında Fransa'ya giderek Grubun Satın Alma Direktörlüğü'nde stratejik bir göreve atandı.1982'de Galatasaray Lisesi'ni bitiren Eren Kaya, 1987'de BoÄŸaziçi Ãœniversitesi Makine MühendisliÄŸi bölümünden mezun oldu. Askerlik öncesi 1987-1988 yılları arasında Otosan'da satın alma sorumlusu olarak çalışan Kaya, askerlik sonrasında 1989-1990 yılları arasında Otosan'da iÅŸ hayatına devam etti. Daha sonra ise 1990'da Borusan'a ihracat satış sorumlusu olarak geçti.Ä°lhan Kesimgil Renault Uluslararası Endüstriyel GeliÅŸim ve Kalite DirektörüRenault'da üst düzey görevlerde bulunan Türk yöneticilerden biri de Ä°lhan Kesimgil. 1998'de Uluslararası Endüstriyel GeliÅŸim Direktör Yardımcısı olarak Fransa'ya giden Kesimgil, 1999 yılından bu yana Uluslararası Endüstriyel GeliÅŸim ve Kalite Direktörü olarak görev yapıyor.1965'te Saint Joseph Lisesi'ni bitiren Kesimgil, 1970'te Ä°TÃœ'den master derecesiyle mezun oldu. 1972'de Oyak Renault'da metod mühendisi olarak çalışmaya baÅŸlayan Kesimgil, 1975'te Atölye Åžefi, 1979'da Departman Müdür Yardımcısı, 1983'te Kalite Departman Müdürü, 1985'te Mekanik Departman Müdürü, 1987'de Fabrika Müdürü oldu. 1992 yılında hem Fabrika Müdürü hem de Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam eden Kesimgil, 1996'da diÄŸer görevlerine ek olarak Etüd Büro Direktörlüğü'ne getirildi.Tarık TunalıoÄŸlu - Renault Grubu Ä°ran Projesi Endüstriyel DirektörüTürk otomotiv sektöründe ilk ihracat projelerinden birinin mimarı olarak tanınan ve Megane Wagon'nun Proje Direktörlüğü'nü yapan Tarık TunalıoÄŸlu, ÅŸimdi de yurtdışında önemli bir göreve geldi. L90 isimli 5 bin Euro'luk Dacia Logan modelini üretecek Ä°ran'daki 300 bin kapasiteli tesisi Tarık TunalıoÄŸlu yönetecek. 1955 yılında Ä°stanbul'da doÄŸan Tarık TunalıoÄŸlu, Saint Joseph Lisesi’ni bitirdikten sonra Ä°stanbul Teknik Ãœniversitesi Makine MühendisliÄŸi'nde öğrenimine devam etti. 1982 yılında üniversiteden mezun oldu ve Fransa Renault'da staj yaptı. Ardından Oyak Renault'taki çalışma hayatına baÅŸladı. Ä°lk görevi Etüd Büro'da mühendislikti. 10 yıl sonra gösterdiÄŸi baÅŸarı sayesinde Etüd Büro Direktörü oldu. 1996 yılında kendi kariyeri ve otomotiv sektörü için dönüm noktalarından biri olan Megane Wagon'un Proje Direktörlüğü görevini üstlendi. Bu projeyi tamamladıktan 2 yıl sonra da Oyak Renault'un Mühendislik Direktörü oldu.Sevim AstarlıoÄŸlu - Dacia Projesi'nin Kalite KoordinatörüOyak Renault'da 8 yıllık bir çalışmanın ardından Renault DOI'de (Uluslararası Operasyonlar Direktörlüğü) çalışmak üzere teklif alan Sevim AstarlıoÄŸlu, 3.5 yıldır Paris'te yaşıyor. Renault bünyesinde bulunan Dacia'nın Romanya ve Rusya projelerinin Kalite Koordinatörlüğü'nü yürütüyor. Ä°ÅŸi gereÄŸi Fransa, Romanya ve Rusya arasında mekik dokuyan AstarlıoÄŸlu, L90, yani 5 bin Euro'luk araç olarak bilinen Logan isimli projede kalite onay sorumlusu... Yurtdışındaki ilk günlerinde Oyak Renault temsilcisi olarak üzerinde çok yükümlülük hissettiÄŸini söyleyen AstarlıoÄŸlu, Oyak Renault'da kazandığı tecrübe, atölye kökenli oluÅŸunun getirdiÄŸi teknik yaklaşım ve iÅŸ disiplininin, Fransa'ya adapte olmasında en büyük yardımcısı olduÄŸunu anlatıyor. Oyak Renault'nun üretim teknolojisinde olduÄŸu gibi insan kaynaklarına ve eÄŸitime verdiÄŸi önem doÄŸrultusunda da dünya fabrikası olduÄŸunu kanıtladığını kaydeden AstarlıoÄŸlu, yurtdışında çalışan Oyak Renault'cuların bunun en somut örnekleri olduÄŸunu söylüyor.Murat Yalman - Ford Avrupa Pazarlama BaÅŸkan Yardımcısı2000 yılından beri Ford Avrupa Pazarlama Departmanı Satış ve Servis Bölümü BaÅŸkan Yardımcısı olarak görevini sürdürüyor. Ford'un marka yönetimi takımından ve pazarlama iletiÅŸimlerinden sorumlu. Yalman, daha önce Nissan Kuzey Amerika'da birçok marka stratejisi, pazarlama iletiÅŸimleri ve ürün pazarlama rolleri gibi konularda görev almıştı ve tekrar Ford bünyesine girerek Kaliforniya'daki genel merkezde Ãœrün ve Pazarlama Stratejisi üzerine çalışmalarına devam etti. Ä°ki farklı takıma liderlik ederek, Kuzey Amerika'da 'Gold Effie' adı verilen üstün pazarlama ödülüne layık görüldü. Otomotiv sektöründeki kariyeri 1981 yılında ABD'de Ford bünyesinde planlama iÅŸletmesinde baÅŸlayan Yalmanın yıldızı, 1985 yılında Nissan ailesine katılmadan önce Otomobil Ãœrün GeliÅŸtirme'de Åžef analistliÄŸine yükselmesiyle daha da parladı. Rhode Island Brown Ãœniversitesi'nde Malzeme Bilimleri MühendisliÄŸini bitirdikten sonra Philedelphia'da Wharton School of Business'ta MBA eÄŸitimi alan Yalman 1956 doÄŸumlu, evli ve iki çocuk sahibi.Can Karauç - Daimler Chrysler Avustralya Ticari Araçlar Servis MüdürüUzaklarda Türk otomotiv sektörünü temsil eden yöneticilerden biri de Can Karauç... Türkiye'de, Arçelik, Toyotasa ve Nissan Otomotiv'de 12 yıl kadar mühendis, eÄŸitimci ve yönetici olarak çalıştıktan sonra 2000 yılında Avustralya'ya mesleki beceriye dayalı göçmenlik kategorisinden giden Karauç, orada Hyundai ve General Motors Holden gibi firmaların Victoria ve Tasmania'ya eyaletlerindeki bölge ofislerinde 3.5 yıl kadar satış sonrası servis ve yedekparça müdürlüğü görevlerinde bulunmuÅŸ. Karauç, 1 Mart 2004 tarihinden itibaren DaimlerChrysler Avustralya-Pasifik Ticari Araçlardan Sorumlu Servis Müdürü olarak görev yapıyor.Mehmet Özöztürk - Land Rover-TasarımcıTürkiye'de Anadol markasını yaratanlardan biri olan 55 yaşındaki Mehmet Özöztürk, ÅŸimdi Land Rover firmasında tasarımcı olarak çalışıyor. Özöztürk, son olarak tamamen yenilenen Land Rover Discovery modelinin iç tasarımında görev almış. Ä°stanbul doÄŸumlu Mehmet Özöztürk, Ä°stanbul Güzel Sanatlar Akademisi Heykel bölümünü bitirdikten sonra, ilk olarak Otosan'da, Türkiye'nin ilk seri üretilen otomobil projesi Anadol'da çalışmış. 15 yaşından beri otomobil tasarımcılığına ilgi duyan Özöztürk, 1973 yılında Rahmi Koç'un desteÄŸiyle Londra'da bulanan Royal College of Art'ta otomotiv tasarım bölümünde master yapmış. Royal College of Art aynı zamanda bir baÅŸka ünlü Türk tasarımcı Murat Günak'ın da mezun olduÄŸu okul...Bu eÄŸitimin ardından Rover otomobillerinin direktörü David Bache ile tanışan Özöztürk, Rover'daki iÅŸ hayatına baÅŸlamış. 1976 yılında ise o zamanlar aynı grup içinde olan Land Rover'a geçmiÅŸ ve kariyerine burada devam etmiÅŸ. Ä°ÅŸ hayatı boyunca Land Rover firmasında birçok tasarım çalışması yapan Özöztürk'ün tasarladığı araçlar şöyle: 1979 yılında Defender 90 ve 110 modellerinin iç ve dış makyajı, Range Rover Classic (5 kapı) ve Ä°sveç ordusu için özel 4x4 araçların tasarımı, 1989 yılında Discovery Seri 1'in iç tasarımı. 1995'te Freelander'in iç tasarımı. Son olarak ise 2004 yılında tanıtımı yapılan yeni Discovery 3 modelinin iç tasarımı...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!