Dünyada 1 milyarlık orta sınıf doğacak, Türkiye güç merkezleri arasına girecek

Demet CENGİZ BİLGİN
03.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 03.11.2009 - 12:21

The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, 10 yıl içinde köklü değişiklikler olacağını belirtti ve “Global ekonominin merkezinde güçlü yön değişimi olacak. Yaratılan 1 trilyon dolarlık servetin yüzde 60’ı gelişen ülkelerde olacak. Türkiye, Çin, Hindistan, Rusya, Meksika gibi ülkeler öne çıkacak” dedi.

CAPİTAL ve Ekonomist dergisinin öncülüğünde kurulan CEO Club’ın düzenlediği CEO Profil’de konuşan The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, gelecek 10 yılda dünyada köklü değişiklikler olacağını söyledi. Kent, “Benim önceliğim sistemi, 206 ülkede 20 milyon satış noktasına ürünlerimizi dağıtan 300’den fazla şişeleyici ortağımız da dahil bütün ortaklarımız dahil, paydaşlarımızla bir vizyona yöneltmek ve bunun için gerekli sistemi yaratmak” dedi.
10 yılda köklü değişiklik
Muhtar Kent, Koç Sistem’in ana sponsorluğunda gerçekleşen toplantıda gelecek 10 yılda yaşanacak köklü değişiklikleri şöyle açıkladı: “Bir yıl öncesine kıyasla çok farklı bir yıl geçirdik. İşin doğası önümüzdeki 10 yıl ve sonrasında dramatik, kökten değişecek. Kısa vadede ne olursa olsun, bu kriz ne kadar derin olursa olsun, gelecek 10 yıl önemli değişiklikleri dünyada hep birlikte yaşayacağız. Dört büyük kitlesel eylem açığa çıkmak üzere ve gelecek 10 yılda bu güçlenerek büyüyecek. Global ekonominin merkezindeki güçlü yön değişimi olacak. Yeni fırsatlar peşinde insanların göçünden kaynaklanan hızlı şehirleşme. Tüketici davranışlarının, değerlerinin ve beklentilerinin yeniden oluşması. Dördüncüsü de bu üçünün getirdiği yeni bir inovasyon çağı. Liderler bunu anlamak kurum ve kuruluşlarını bu dünyaya göre hazırlamak zorunda.”
1 trilyon dolar yeni servet
Küresel büyümenin merkezindeki kayma ile 2020’de dünyanın ekonomik gücünün bir kaç ülkeden daha fazlasına yayılacağına değinen Kent, şöyle devam etti: “Önümüzdeki ekonomik sıkıntıya rağmen dünyamızda trilyon dolar civarında bir servetin yaratıldığını ve bunun yüzde 60’ının gelişmekte olan ülkelerden kaylnaklandığını göreceğiz. Özellikle Çin. Asya’nın önderlik ettiği ama aynı zamanda Latin Amerika ülkelerinin ve Hindistan, Türkiye, Vietnam, Endonezya, Meksika, Arjantin, Şili, Rusya, Ukrayna gibi ülkelerin öne çıktığını göreceğiz. Dünyayı ekonomik krizden çıkmanın eşiğine getirmeleriyle bu değişimi daha iyi hissedeceğiz. Bu ülkelerin ağırlığını daha iyi yaşayacağız.”
1 milyar yeni tüketici
Gelecek 10 yılda orta sınıfa yükselen 1 milyar yeni tüketicinin olacağına dikkak çeken Muhtar Kent, şu saptamalarda bulundu: “Şehirlere göç yeni normali tanımlayan ikinci gücü oluştuyor. Günümüzde şehirlere her gün 65 milyon insan katılıyor. Her 90 günde İstanbul ölçeğinde bir metropol gezegenimize ilave oluyor. Tüketici artık markalarla tek yönlü monolog yerine diyalog istiyor. Kendilerine ne yapması gerektiğinin söylenmesini istemiyorlar. Ürünlerimizin kalite ve içerikleri kadar tüketici artık şirketlerimizin karakteriyle de ilgileniyor. Bu kurum nedir, nasıl üretiyor. Gezegenimize ne ilave ediyorlar ne zararlar veriyorlar, diye bakıyor.”

Vizyonsuz uygulama karanlıkta koşmak gibi

Kariyeri boyunca iş farklı ülkelerden çok başarılı liderlerle tanıştığını belirten Muhtar Kent “Ortak noktaları net vizyon oluşturma ve ekiplerine ilham verme yeteneğine sahip olmalarıydı. Coca-Cola’nın efsane CEO’su Donald Keough’un şirket en büyük coğrafi gelişimi kaydetti. ‘İş Hayatında Başarısızlık İçin 10 Emir’ kitabını yazdı. Ben de bir önsöz kaleme aldım. ‘Uygulaması olmayan bir vizyon hayal olmaktan öteye gitmez. Vizyonsuz uygulama da karanlıkta koşmak gibidir; hiçbir yere götürmez’ ondan aldığım en önemli derstir” dedi.

Coca-Cola’yı 2020’ye ‘6P’yle hazırlıyor

Muhtar Kent, The Coca-Cola Company’de, “2020: Beraber Kazanmanın Yol Haritası” adlı bir vizyon oluşturduklarını belirterek, bunun “6P” dediği başlıklarını şöyle sıraladı:
*  İnsanlarımız (people)
*  Ürün yelpazesi (product)
*  Ortaklar (partners)
*  Kârlılık (profit)
*  Gezegenimiz (planet)
*  Verimlilik (productivety)

600 milyar litre su kullanacak, 600 milyar litreyi kazandıracak

*  Muhtar Kent, Coca-Cola’nın bugün 80 milyar dolar olan cirosunu 2020’de 200 milyar dolara çıkaracağını söyledi. Bu 10 yılda 2.5 kat büyüme anlamına geliyor.
*  Yılda 300 milyar litre su kullanan Coca-Cola, 2020’de 550-600 milyar litre su kullanacak ama aynı miktarda suyu dünyaya geri kazandırmayı da hedefliyor.
*  Kasabalara, şehirlere doğadan gelen suyu toplayıp belli barajlarda göletlerde tutup geri vermeyi planlayan şirketin şu anda bunu yapan 500 projesi var. Bunun 2020’de bine çıkması bekleniyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı