Dünya Haberleri

DÜNYA

    Putin, medya skandalına el attı

    Hürriyet Haber
    12.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Rusyan'ın en büyük medya kuruluşlarından olan Media-MOST, özel tv kanalı NTV, radyo istasyonu Ekho Moskvy, günlük gazete Sevodnya ve Itogi dergisini bünyesinde barındırıyor. Ülkenin önde gelen tv kanallarından olan NTV, 1994 yılından beri polis tarafından soruşturuluyor. Soruşturma, tv kanalının kasıtlı olarak Kremlin'i eleştiren yayınlar yapması üzerine başlatılmıştı. Kremlin ise bir açıklama yaparak Putin'in Rusya'daki konuşma özgürlüğünü sağlamak konusunda ısrarlı olduğunu söyledi. Putin, ilk hareket olarak polisin soruşturma başlattığı Rusya'nın önde gelen medya grubunu savunan bir açıklama yaptı. Polis, gazete ve televizyonlarında Kremlin'i eleştiren yayınlar yapan Media-MOST yöneticilerini yakın takibe almış, medya grubunun binasına baskın düzenlemişti. Bunun üzerine Putin de Rus haber ajanslarına birer fax göndererek, " konuşma özgürlüğü ve medya özgürlüğü değişmez değerlerdir" dedi.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı