NASA, 10 yeni gezegen keşfetti!

NASA, 10 yeni gezegen keşfetti
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2017 10:48

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Kepler Uzay Teleskobu, Güneş Sistemi'nin dışında 219 yeni gezegen adayı keşfetti. Bunlardan Dünya'nın büyüklüğü ve sıcaklığına yakın olduğu sanılan 10'unda yaşam olabileceği açıklandı.

Nasa güneş sisteminin dışında 219 tane yeni gezegen keşfettiğini açıkladı. Keşfedilen gezegenlerin 10’u dünya gibi kayalık ve yaşam için elverişli koşullara sahip olan Goldilocks Kuşağı’nda yer alıyor. Bu gezegenler ne çok sıcak olacak kadar yıldızlara yakın, ne de suyun sıvı halde bulunamayacağı kadar soğuk.

Twitter hesabında yaptığı açıklamada Nasa keşfi Kepler uzay teleskobuyla yaptığını belirtti. Kepler teleskobu daha önce güneş sistemi dışında 4000’den fazla gezegen olduğu düşünülen cisim keşfetmişti. Teleskobun bu keşifleri direkt olarak gezegen olarak kabul edilmiyor. Şu ana kadar Kepler’in keşfettiği 4034 güneş sistemi dışı cismin 2335’i gezegen olarak kayıtlara geçmiş. Ayrıca Kepler’in keşfettiği 50 dünya benzeri gezegenin 30’u onaylandı.

Nasa bilim adamlarından Mario Perez, bu çalışmalar sırasında kullanılan uzay teleskobunun önemini vurguladı. Kepler teleskobunun Nasa’ya eşsiz veriler sunabilme özelliğinde olmasının,  insanlar için dünyaya benzer yeni yaşam alanları bulmak için çok önemli olduğunu belirtti.

NASA, 10 yeni gezegen keşfetti