Kosova semaları F-16'lara emanet

Güncelleme Tarihi:

Kosova semaları F-16lara emanet
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 1999 00:00

Haberin Devamı

Kosova'da NATO operasyonuna katılan Türk F-16'ları görevlerini başarıyla yerine getirdi. Türk jetleri bombalama harekatına katılmadı. Bombalamayı gerçekleştiren Amerikan ve İngiliz uçaklarının görevlerini başarı ile yerine getirmeleri için hava sahasının güvenliğini sağladı.

Harekat sonrasında Ghedi üssünde debrifieng yapan pilotların raporlarına göre operasyon şu şekilde gerçekleşti.

Türk F-16'ları gece harekatı sırasında 5 sorti yaptılar. Harekata katılan Türk uçakları altı saat boyunca Yugoslavya semalarında kaldı. Bu altı saat boyunca jetlerimize K-135 tanker uçaklarıyla havada yakıt ikmali yapıldı.

Türk F-16'larına, bombardımana katılan öteki uçakların güvenliğini sağlama görevi verildi. Yugoslavya'nın elinde bulunan gelişmiş Mig-29 uçaklarına karşı büyük üstünlüğü olan F-16'lara AIH-9-M ve Amraam füzeleri yüklendi.

İtalya Ghedi'de bulunan 182.Filo Komutanı Nihat Kökmen'in komutasında harekata katılan Türk jetleri, Brüksel'den gelen detaylı istihbarat raporları ışığında görev bölgelerine gittiler.

TÜRK PİLOTLARA TEŞEKKÜR

Türk Hava Kuvvetleri'nin İtalya'nın Ghedi Hava Üssü'nde Diyarbakır 182. Filo Komutanlığı'na bağlı 10 adet F-16C uçağı bulunuyor. Ghedi'de 10 uçağın yanısıra ayrıca bir de iki kişilik F-16D uçağımız bulunuyor.

Dün ve önceki günkü uçuşlar sonrasında Brüksel'deki NATO karargahından Türk pilotlarına üstün başarısı dolayısıyla teşekkür mesajı geldiği öğrenildi.

HAVA SAVUNMA NEDİR?

Türk Hava Kuvveti görev tanımlamalarında hava savunma diğer adı ile önleme görevleri (defensive counter air operation) filoların asli görevlerinin güvenlik açısından belkemiği olarak tanımlanıyor.

Bu tür harekatlarda bombardımanı yapacak uçaklar havalanmadan önce kalkan hava savunma uçakları, operasyon bölgesinde yerden ve havadan gelebilecek tehditleri ortadan kaldırıyor.

Genelde hava-hava kimi zaman da hava yer füzeleri taşıyan savunma uçakları sayesinde arkadan gelen ana kollar hedefleri rahatlıkla vurabiliyorlar.

Ayrıca hava savunma-önleme filoları ana görev boyunca yüksek irtifada kalarak, bombardıman uçaklarına CAP desteği de veriyor. CAP, görev icrası sırasında yukarıdan görevin takibi ve çevreden gelebilecek tehdite karşı aşağıdakı uçakların korunması olarak biliniyor.

Hava savunma kolları görev bitene dek asla operasyon bölgesini terketmiyor. Uçuşlar en az üç saat sürüyor. Bu süre zaman zaman sekiz saate kadar uzuyor. Uçuşlarda KC-135 tanker uçakları da yakıt ikmali yapıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!