GeriDünya ABD'de "Geleceğin Kenti"ni Türk öğrenciler kuruyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

ABD'de "Geleceğin Kenti"ni Türk öğrenciler kuruyor

ABD'nin başkenti Washington'da Türk işadamları tarafından kurulan Türk okulu Pinnacle Academy'nin öğrencileri, geleceğin kentini tasarladı.

ABD Mühendisler Birliğinin her yıl ülke çapında düzenlediği "Geleceğin Şehri Proje Yarışması"nda eyalet şampiyonu olan orta öğretim okulunun öğrencileri, ülke çapında düzenlenecek finallerde Washington DC'yi temsil etme hakkını kazandı.

ABD Mühendisler Birliğinin her yıl ortaokullar arasında düzenlediği yarışmanın eyelet seçimlerinde onlarca proje arasından finale yükselen yedi çalışmanın yarıştığı elemelerde Pinnacle Academy 7. Sınıf öğrencileri Zehra Yağmur Yılmaz, Selin Altıntaş, Nurbanu Şimşek ve Medina Khrushanova'nın hazırladığı "Yeshilist" isimli proje birinciliği kazandı.

Yarışmaya Pinnacle Academy öğretmenlerinden Hatice Evci ve mimar Emre Özkan'ın danışmanlığında hazırlanan öğrenciler, olası bir depremde evlerini kaybeden insanların uzun vadeli yerleşim alanı ihtiyacını karşılayacak olan "Yeshilist" hayali kentini kurdu.

Sim City4 Deluxe bilgisayar oyununu kullanarak, İstanbul-Çatalca yakınlarında kurdukları sanal kentin dijital versiyonunu ve üç boyutlu maketini hazırlayan öğrenciler, mühendis ve mimarlardan oluşan jüri huzurunda kentlerinin tanıtımını yazılı ve sözlü olarak yaptı.

Sunumları uzmanların büyük beğenisini toplayan öğrenciler, Türkiye'nin deprem felaketlerinden geçmişte zarar görmüş bir ülke olduğu gerçeğinden hareketle projeyi geliştirdiklerini belirtti.

Bu yıl 18'incisi düzenlenen Geleceğin Şehri Proje Yarışması'nın ülke finali 13-17 Şubat arasında Kongre binasında düzenlenecek. Pinnacle Academy öğrencileri, orta öğretim kurumları seviyesinde ülkenin en prestijli organizasyonlarından biri olan bu yarışmanın finalini de kazanmaları halinde ödül olarak Alabama'daki Uzay Kampında bir hafta süreyle misafir edilecek.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle