Britney ekonomisi

Güncelleme Tarihi:

Britney ekonomisi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2008 00:00

Çocuklarının velayetinden sonra servetinin kontrolünü de kaybeden ünlü şarkıcı Britney Spears, skandallarıyla paparazzileri zengin ediyor, dedikodu dergileri tiraj ve reklam geliri patlaması yaşıyor. Paparazzilerin takibinde çıldırmanın eşiğine gelen ve psikiyatri kliniğine kapatılan Britney Spears için "en kárlı ünlü" benzetmesi yapılıyor. Çünkü Britney Spears, koca bir "dedikodu sanayisini" tek başına ayakta tutuyor.

HENÜZ 18 yaşında olduğu 1999 yılında yayınladığı albümle üne kavuşan Britney Spears, 8 yıl içinde dibe vurdu. Britney’in hızlı düşüşü, 2004 yılında Kevin Federline evlendikten ve aynı yıl boşandıktan hemen sonra başladı. İki çocuğunun velayetini almak üzere mahkemede mücadele verirken paparazzilerin sürekli göz hapsindeydi. Kimi zaman iççamaşırsız görüntülendi, kimi zaman saçını kazıttı, kimi zaman paparazzilere saldırdı. Geçen ay polisle kavga eden, önce hastaneye yatırılan, ardından çocuklarının velayetini kaybeden Britney, şimdi bir psikiyatri kliniğinde, akli dengesinden şüphe edildiği için 24 saat "intihar gözetiminde" tutuluyor. Servetinin kontrolü de geçici bir süre için babasına geçti. Bir başka mahkeme kararı ise, menajer Sam Lutfi’nin, Britney’e yaklaşmasını yasakladı.

EN KÁRLI ÜNLÜ

Giderek daha fazla sayıda insan ve şirket, "Britney destanından" para kazanmaya başladı. O dibe vurdukça, birilerinin cebine para aktı. Ünlüler hakkında haberler aktaran dergiler, internet siteleri ve tabloid basın, son yıllarda onun sayesinde ekmek yedi.

Paparazzi ajansı X17’nin kurucusu François Navarre’ye göre "en kárlı ünlü" olan Britney, koskoca sektörü tek başına ayakta tutacak kadar önemli. Geleneksel medyada reklam gelirleri düşerken, ünlüler hakkında dedikodular yayınlayan dergiler Britney’in katkısıyla hızla büyüdü. 2007’de bu tür dergilerin satışlarından ABD’de 2.4 milyar dolar ciro sağlandı. OK! Dergisi’nin editörü Sarah Ivens, "Bir editörün hayali, hayatı bir pembe diziyi andıran bir yıldız bulmaktır. Britney bunu sağlıyor" diyor. Derginin yayıncısı Tom Morrisy de, geçen yıl Britney sayesinde derginin reklam gelirlerinin ikiye katlanıp 51 milyon dolara çıktığını vurguluyor.

Herkes 700 dolar Britney 10 bin dolar

U.S Weekly Dergisi geçen yılın üçte ikisinde Britney’i kapak yaptı ve son 14 sayıdır skandal şarkıcı üst üste kapak konusu oldu. Spears’in her fotoğrafı, 10 bin dolara dergilere satılıyor ve bunu satın alan ilk dergi, fotoğrafı diğer medya organlarına satarak yüzbinlerce dolar kazanabiliyor.

Sıradan bir ünlünün fotoğrafının 125 ile 700 dolar arasında satıldığı bir endüstride, Britney tam bir ikon. İnternet sitelerinin reklam gelirleri Spears sayesinde katlanırken, ünlü şarkıcının hastaneye kaldırıldığı 3 Ocak’ta televizyon reytinglerinin de tavan yaptığı bildiriliyor. Tüm skandallara karşın, bu olağanüstü ilgi nedeniyle Spears’in hiç şarkı söylemese bile ayda 737 bin dolar kazandığı belirtiliyor. Ancak hayatı kararan Spears için bu paranın bir anlamı yok.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!